بیوگرافی فلورا سام و همسرش مجید اوجی

به گزارش تور تایلند، فلورا سام، متولد 1344، بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی است. او فارغ التحصیل کارشناسی رشتۀ نمایش از دانشگاه تهران است. فلورا سام در سال 1363 با مجید اوجی، تهیه کننده ازدواج نموده است.

بیوگرافی فلورا سام و همسرش مجید اوجی

خبرنگاران | سرویس چهره ها - فلورا سام بازیگری که سال هاست او را در سریال های تلویزیونی از جمله مجموعه تلویزیونی راز پنهان که در ماه رمضان سال 1391 از تلویزیون پخش شد و نویسندگی و کارگردانی آن را نیز به عهده داشت، می بینیم و به خاطر داریم. برای آشنایی بیشتر با فلورا سام با ما همراه شوید.

بیوگرافی فلورا سام

فلورا سام 12 آبان ماه سال 1344 در شهر زیبای شیراز به جهان آمد. او در سال 1363 با مجید اوجی، تهیه نماینده سینما و تلویزیون ازدواج کرد، سپس در سال 1366 با انتخاب رشته نمایش وارد دانشگاه تهران شد. شروع فعالیت حرفه ای وی در تلویزیون با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی مهر و ماه در سال 1369 به کارگردانی حمید لبخنده بود.

آشنایی و ازدواج با مجید اوجی

سال 1359 در حالی که فلورا سام دانش آموز دبیرستانی بود، تلویزیون اطلاعیه ای برای تشکیل کلاس های تئاتر در شیراز پخش کرد و او هم به علت علاقه ای که به این رشته داشت در این آزمون شرکت نموده و پذیرفته شد. مجید اوجی که دانشجوی دانشگاه تهران بود وقتی انقلاب فرهنگی رخ داد، به شیراز برگشته و چون اطلاعات بسیاری در این زمینه داشت، به عنوان یاری استاد به این گروه تاتر دانشگاه پیوست. باب آشنایی آن ها از آن موقع شروع شد. آن دو تئاتر های بسیاری را با هم کار نموده و در نهایت سال 63 با هم ازدواج کردند. شروع این زندگی با انقلاب فرهنگی و دوران جنگ تحمیلی همراه شد. آنها یک هفته پس از ازدواج از شهرشان جدا شده و به تهران آمدند. تهیه نماینده همه آثار فلورا سام، همسرش مجید اوجی است.

فرزندان فلورا سام

او یک دختر به نام فریال دارد که متولد 64 و فارغ التحصیل رشته عکاسی است.

آثار هنری فلورا سام

سینما

  • 1374 - شیخ مفید
  • 1395 - نیمکت (فیلم 1395)

تلویزیون

  • 1393 ما فرشته نیستیم (کارگردان و نویسنده)
  • 1392 باغ سرهنگ (بازیگر، کارگردان و نویسنده)
  • 1392 بی قرار (بازیگر، کارگردان و نویسنده)
  • 1391 راز و احتیاج (کارگردان و نویسنده)
  • 1391 راز پنهان (بازیگر، کارگردان و نویسنده)
  • 1390 توطئه فامیلی (بازیگر و نویسنده)
  • 1383 شبی از شب ها (بازیگر)
  • 1388 ماه عسل (بازیگر و نویسنده)
  • 1387 نشانی (بازیگر و نویسنده)
  • 1381 مشق عشق (نویسنده)
  • 1381 شیخ مفید (بازیگر)
  • 1379 همسایه ها (بازیگر)
  • 13788 روز های زندگی (بازیگر)
  • 1371 مزد ترس (چهره پرداز)
  • 1369 مهر و ماه (بازیگر)

فلورا سام در مجموعه تلویزیونی باغ سرهنگ

مصاحبه با فلورا سام

همسرتان تهیه نماینده است، آیا به اصطلاح در سایه همسرتان قرار دارید که توانسته اید چند سریال بسازید؟

من و آقای اوجی همواره طوری کار و فعالیت نموده ایم که این اصطلاح درباره ما به کار نرود. همسرم همواره از من حمایت نموده، همان طور که هر فردی که تصمیم می گیرد وارد حوزه کار در تلویزیون گردد، کسانی از او حمایت می نمایند. اما همواره در همه کارهایم تفکر و اندیشه خودم را به نمایش گذاشته ام. آقای اوجی نه تنها از من بلکه از همکاران دیگرم نیز حمایت نموده اند که اکنون جزو کارگردانان معتبر هستند. مثل آقایان بهرام بهرامیان و سیروس مقدم که اولین کارهایشان را به تهیه نمایندگی آقای اوجی ساختند. من هم یکی از افرادی هستم که آقای اوجی حمایت نموده و تهیه آثارم را به عهده گرفته است.

زن و مرد فرقی ندارد، هر آدمی برای پیشرفت و پیروزیت به حامی احتیاج دارد و به تنهایی نمی تواند گام های عظیمی بردارد یا حتی کاری را شروع کند، شما با نظر من موافق هستید؟

مسلما همین طور است. هر آدمی نه تنها در حرفه و شغل بلکه در تمام مراحل زندگی به حمایت احتیاج دارد. همان گونه که بچه وقتی متولد می گردد با حمایت والدینش رشد می نماید و عظیم می گردد. هیچ کس نمی تواند مدعی گردد که به تنهایی می تواند پیشرفت کند و در این راه به کسی احتیاج ندارد. حتی اگر کسی چنین تفکری داشته باشد مسلما اگر کسی از او حمایت کند، پیشرفتش چشم گیرتر خواهد بود.

جزو زنانی هستید که وارد حرفه کارگردانی تلویزیون شده و چند سریال ساخته اید. به نظرتان چه زمینه هایی باید مهیا گردد تا خانم ها بتوانند توانایی ها و تاثیرگذاری خود را نشان دهند؟

واقعیت این است، محدودیت هایی برای ورود خانم ها به فعالیت های اجتماعی وجود دارد.به همین دلیل ورودی دختران به دانشگاه ها خیلی زیاد است، اما بعد از فارغ التحصیلی بازار کار برایشان کمتر وجود دارد.این نکته را نباید نادیده گرفت که در جامعه ما خیلی از مردان برنمی تابند مدیر بالادستی شان خانم باشد! به همین علت خانم ها معمولا در حد کارمند باقی می مانند و رشد نمی نمایند، هر چند توانمند باشند.همین نگرش باعث شده ما هنوز وزیر زن نداشته باشیم. در حوزه فرهنگ و هنر و در بخش مدیریتی و تصمیم گیری خانم ها صندلیی ندارند و عضو هیچ شورای تصمیم گیری نیستند. در حالی که فرهنگ و هنر برای رشد به نگاه زنانه هم احتیاج دارد. معتقدم برای فرهنگسازی باید از خانواده شروع کنیم؛ باید به پسرها یاد بدهیم به خواهر خود احترام بگذارند. مردان باید بپذیرند که همسرشان حق اظهارنظر دارد و باید به او احترام گذاشت. خیلی از مردان هنوز حتی حاضر نیستند در کارهای خانه به همسر خود یاری نمایند و آن را کسر شأن خود می دانند در چنین شرایطی فعالیت برای خانم ها آسان نیست و آنها برای رسیدن به صندلی های مدیریتی و بالا، راه دور و درازی در پیش دارند.

این دغدغه ها را در آثارتان به تصویر کشیده اید؟

بله! معمولا شخصیت های اصلی فیلمنامه هایم زنان شاغلی هستند که زندگی پیروزی در کنار همسران و خانواده خود دارند. در سریال نشانی، دو مدیر پیروز زن را به تصویر کشیدم که هم در محل کار پیروز بودند و هم در اداره خانواده.حتی زنان خانه دار فیلمنامه هایم، زنان مقتدر و دانایی هستند که تعامل خوبی با همسر خود دارند.

کارگردانی و فیلمنامه نویسی کار دشواری است و باید از راه های مختلف روحیه خود را قوی کنی تا بتوانی به راهت ادامه دهی، شما از چه روشی استفاده می کنید؟

معتقدم باید زره پولادی پوشید، ناامید نشد و به سمت جلو حرکت کرد و موانع را نادیده گرفت.

از کار که بگذریم به نظرتان زنان خانه دار چگونه باید از منفعل شدن، پرهیز نمایند؟

رکن اصلی خانواده، زنان هستند. بنابراین اگر زن خانه روحیه خوبی داشته باشد، می تواند فرزندان خوبی تربیت و در کنار همسرش زندگی شادی را تجربه کند. برای سالم سازی روحیه یک زن علاوه بر نهادهای دولتی که مسئولیت عظیمی به عهده دارند، زنان باید خودشان به فکر چاره باشند و خود را قوی نگه دارند. خودم زمانی که روحیه ام خسته و کسل می گردد به دو کار پناه می برم؛ یکی ورزش و دیگری مطالعه و کتاب خوانی. بعضی فکر می نمایند برای ورزش باید حتما باشگاه بروند و پول بدهند، اما این طور نیست. حتی می توان در خانه بدون هیچ وسیله خاصی ورزش کرد. پیاده روی خیلی خوب است. پارک ها هم که از طریق های ورزشی مجهز هستند و می توان از آنها استفاده کرد و در جمع زنان دیگر بود و اجازه نداد افسردگی و دلمردگی سراغت بیاید. همه مسئولان و همه مردم باید بدانند که اساس خانواده سالم و پیروز، زن است و پایه جامعه پویا و سالم خانواده است. به نظرم اگر می خواهیم جامعه رو به رشد داشته باشیم باید زنان شاداب و قوی داشته باشیم و آنها را فعال و با روحیه نگه داریم.

منبع: setare.com
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1527

به "بیوگرافی فلورا سام و همسرش مجید اوجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوگرافی فلورا سام و همسرش مجید اوجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید