تحریف ترسناک خاطرات با دیپ فیک و هوش مصنوعی!

به گزارش تور تایلند، پژوهشگران مدعی شدند با استفاده از دیپ فیک یا جعل عمیق فراوری شده با هوش مصنوعی پیروز به ایجاد خاطرات جعلی شده اند.

تحریف ترسناک خاطرات با دیپ فیک و هوش مصنوعی!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، دیپ فیک یا جعل عمیق، ترکیبی از کلمه های یادگیری عمیق و جعلی، یک تکنیک برای ترکیب تصویر انسان با استفاده از هوش مصنوعی است.

اکنون، در پژوهشی تازه، دانشمندان مدعی شدند که با موفقیت توانسته اند با استفاده از فناوری دیپ فیک، خاطرات جعلی ایجاد نمایند. در این آزمایش، به 436 شرکت نماینده کلیپ های جعلی از فیلم های ساختگی نشان داده شد.

اینها شامل بازسازی فیلم های محبوبی مانند The Matrix بود. در نسخه دیپ فیک، ویل اسمیت به عنوان نئو نمایش داده شد. در کلیپ دیگر ویدیوهای جعلی از برد پیت را در فیلم درخشش نشان داده شد نقشی که در حقیقت، جک نیکلسون بازی نموده بود.

پس از آنالیز کلیپ ها از شرکت نمایندگان سوالاتی در خصوص فیلم ها پرسیده شد و بعلاوه از شرکت نمایندگان خواسته شد تا فیلم ها را رتبه بندی نمایند. به شکلی تکان دهنده، بسیاری از شرکت نمایندگان بازسازی های دیپ فیک را به عنوان نسخه های واقعی شناسایی کردند.

در مجموع، دانشمندان در این پژوهش نرخ خیره نماینده 49 درصد حافظه کاذب را مشاهده کردند. علاوه بر این، دانشمندان دریافتند که حتی فقط توصیف متنی ساده از رویدادهای ساختگی برای تحریف خاطرات کافی است.

هر چند بر اساس یافته های این پژوهش دیپ فیک ها در تحریف حافظه مؤثرتر از توصیف های متنی ساده نبودند اما این مطالعه باعث نگرانی کارشناسان در خصوص فناوری دیپ فیک شده است، هر چند، نویسندگان مطالعه معتقدند که تحقیقات بیشتری باید انجام گردد.

این پژوهش نشان داد که چقدر راحت حتی بدون ورودی های تکنولوژیک چون دیپ فیک می توان حافظه را تغییر داد و تحریف کرد.

در واقع، پژوهشگران خاطرنشان کردند که بسیاری از مطالعات نشان داده اند که اطلاعات نادرست در اشکال غیر فناورانه مانند روایت های ساده هم در تحریف حافظه بسیار موثر هستند.

منبع: سان

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 مرداد 1402 بروزرسانی: 6 مرداد 1402 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2303

به "تحریف ترسناک خاطرات با دیپ فیک و هوش مصنوعی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریف ترسناک خاطرات با دیپ فیک و هوش مصنوعی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید