15 بازی جیمز باند برتر تاریخ

به گزارش تور تایلند، بعد از مدت زیاد بالاخره فیلم نو جیمز باند عرضه شد. این فیلم آخرین جیمز باند با بازی دنیل کریگ (Daniel Craig) است. هنوز برای اینکه بگوییم آینده این مجموعه چگونه خواهد بود، زود است. الان برترین زمان برای این است که نگاهی به گذشته بیاندازیم. بازی هایی که باعث شدند جیمز باند در دنیای بازی های ویدئویی نیز حضور داشته باشد.

15 بازی جیمز باند برتر تاریخ

مانند فیلم های باند، بعضی بازی ها نیز از موارد دیگر بهتر هستند. بعضی از بازی ها بسیار بد بوده ولی در عین حال بعضی از کیفیت خوبی برخوردار هستند. اگر شما علاقه دارید تا با جهانی جیمز باند بیشتر درگیر شوید، این مطلب را از دست ندهید. ما سعی کردیم تا برترین بازی های ساخته شده مأمور 007 را به شما معرفی کنیم.

15. افسانه های 007 (007 Legends)

تهیه نماینده: Activision / سازنده: Euroco

سال انتشار: 2012

پلتفرم ها: ایکس باکس 360، پلی استیشن 3، کامپیوتر، نینتندو وی یو

آخرین بازی منتشر شده از جهانی جیمز باند بازی 007 افسانه ها (007 Legends) بود. با اینحال این بازی مسائل زیادی داشت که مانع از این شد در جایگاه بهتری قرار بگیرد. شما در نقش دنیل کریگ بازی نموده که در کوشش است تا ماجراجویی های قبلی خود را تکرار کند. این تئوری بسیار جالب به نظر می رسد اما تلفیق تکنولوژی تازه با مأموریت های قدیمی زیاد به نظر منطقی نیست.

بخش بد ماجرا این است که قسمت داستانی به هیچ عنوان حس اصالت جیمز باند را به کاربر القا نمی نماید. با اینکه شما می توانید آرام و بی صدا کار خود را انجام دهید ولی بیشتر اوقات جواب نمی دهد. به این نکته توجه کنید که این بازی یک بازی جاسوسی است! در اصل تجربه این بازی ضرری ندارد ولی از جهانی جیمز باند بازی های بسیار بهتری وجود دارند. البته 007 افسانه ها برای افراد تازه کار یک تجربه بسیار خوب را رغم خواهد زد. این افراد می توانند ماجراهای جیمز باند را تجربه نموده و از گرافیک تازه آن لذت ببرند.

14. ریسینگ 007 (007 Racing)

تهیه نماینده: Electronic Arts / سازنده: Eutechnyx

سال انتشار: 2000

پلتفرم: پلی استیشن وان

در فیلم های جیمز باند صحنه های تعقیب و گریز بسیاری وجود دارند. به همین علت یک بازی کامل در این مورد وجود دارد که به نظر منطقی می رسد. نتیجه کار نیز کمی عجیب است. تعداد ماشین های موجود در این بازی خوب است و ماشین مشهور جیمز باند یعنی استون مارتین DB5 نیز وجود دارد. زمانی که تمرکز بازی تنها روی رانندگی و جهت هست، هم بسیار جالب است. اگر بازی به سمت مبارزه برود کمی شرایط متفاوت می گردد.

مشکل اصلی بازی ریسینگ 007 این است که برای زمان خود بسیار پیشرفته است. به طوری که در دوران پلی استیشن 1 چنین چیزی بسیار عجیب بود. تکنولوژی آن موقع هنوز آمادگی این ماجرا را نداشت. اگر در حال حاضر این ایده را پیاده می کردند امکان داشت پیروزیت بسیار خوبی را کسب کند. با اینحال اگر خیلی به ماشین ها و رانندگی در جهانی جیمز باند علاقه دارید این مورد برترین انتخاب است.

13. چشم طلایی: مأمور یاغی (GoldenEye: Rogue Agent)

تهیه نماینده: Electronic Arts / سازنده: EA Los Angeles

سال انتشار: 2004

پلتفرم ها: نینتندو گیم کیوب، پلی استیشن 2، ایکس باکس، نینتندو دی اس (نسخه متفاوت)

علت اینکه مأمور یاغی (Rogue Agent) در این فهرست حضور دارد، این است که کوشش کرد کاری متفاوت در مجموعه جیمز باند انجام دهد. با اینکه کلاً پیروز نشد. اول اینکه نقش شما مأمور 007 نیست. به جای آن شما یک مأمور MI6 بازنشسته هستید. همینطور اینکه یک چشم سایبرنتیک (Cybernetic) دارید. به همین علت نام این بازی GoldenEye است. البته این بازی هیچ ارتباطی با فیلم یا بازی ای که در سال 1997 ساخته شد ندارد.

به طور کلی بازی مأمور یاغی چیز خاصی برای عرضه نداشت. در اصل این بازی یک شوتر اول شخص عادی بود که تنها چند مورد جالب نسبت به موارد دیگر در این سبک داشت. شما می توانستید پشت دیوار را ببینید یا رد تیرها را مشاهده کنید. همینطور اینکه بخش چند نفره آن نیز حرفی برای گفتن داشت. البته پس از مدتی به طور کلی از بین رفت. اگر شرکت سازنده بازی، الکترونیک آرتز، اعلام ننموده بود این بازی از سری باند است، احتمال پیروزیت آن بیشتر بود.

12. فردا هرگز نخواهد مرد (Tomorrow Never dies)

تهیه نماینده: Electronic Arts / سازنده: Black Ops Entertainment

سال انتشار: 1999

پلتفرم: پلی استیشن

برترین چیزی که می توان در خصوص هرگز فردا نخواهد مرد (Tomorrow Never Dies) گفت این است که موسیقی بسیار خوبی دارد. البته که موسیقی این بازی زمینه جیمز باند را دارد. با اینحال هر دقیقه از این بازی دارای آهنگی است که شما را به وجد خواهد آورد. بیش از هرچیزی که در بازی یا فیلم مجموعه جیمز باند وجود داشته است.

در زمینه گیم پلی اما بازی خوب است. فردا هرگز نخواهد مرد به شدت روی تیر اندازی و حرکات بی سر و صدا متمرکز است. با اینحال چندان جالب نیست. البته بخش رانندگی و اسکی کردن بازی بسیار جالب است.

11. چشم طلایی 007: بازسازی شده (GoldenEye 007: Reloaded)

تهیه نماینده: Activision / سازنده: Eurocom

سال انتشار: 2010

پلتفرم ها: پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، نینتندو وی، نینتندو دی اس

به علت مسائل زیادی که برای ساخت دوباره چشم طلایی قدیمی وجود دارد، به همین علت بازسازی دقیق آن را مشاهده نخواهیم کرد. حتی با وجود اینکه بسیاری از افراد مشتاق آن هستند. با اینحال اکتیویژن تصمیم گرفت تا نسخه چشم طلایی خود را بسازد. این شرکت داستان را تغییر داده و دنیل کریگ را در نقش جیمز باند قرار داد.

;بازی ریلود چشم طلایی (Goldeneye Reloaded) یک بازی بسیار خوب با مأموریت های بسیار است. همینطور اینکه یک تجربه جیمز باند بسیار خوب است. حتی بخش چند نفره آن نیز بسیار مهیج و جالب است. همینطور اینکه شباهت های زیادی با بازی اولیه دارد. البته طراحی مراحل به مقدار چشم طلایی قدیمی خوب نیست و هوش مصنوعی به شدت ضعیف است. به همین علت نمی تواند رتبه اول را کسب کند.

10. جیمز باند 007: دوئل (James Bond 007: The Duel)

تهیه نماینده: Domark / سازنده: Kremlin

سال انتشار: 1992

پلتفرم ها: سگا مگا درایو، سگا مستر سیستم

دوئل (The Duel) یک بازی بسیار عجیب است. با اینحال تجربه آن بسیار لذت بخش است. تیموتی دالتون آخرین کارهای خود را به عنوان این مأمور مخفی در این بازی انجام می دهد. شما باید دشمنان را تنها با یک عدد کُلت از بین ببرید و مراحل را به اتمام برسانید. در بازی تعداد زیادی دشمنان عادی وجود دارند. حتی تعداد باس مثل Oddjob و Jaws نیز حضور دارند.

با وجود اینکه این بازی در مواقعی اصلاً جالب به نظر نمی رسد ولی به طور کلی موسیقی 16 بیت آن بسیار جالب است. در زمانی که این بازی منتشر شد، بحث موسیقی متن آنچنان مطرح نبود.

9. جیمز باند 007 (1998)

تهیه نماینده: Nintendo / سازنده: Saffire

سال انتشار: 1998

پلتفرم: نینتندو گیم بوی

بیشتر افراد این بازی را به یاد ندارند. جیمز باند 007 در اصل برای کنسول گیم بوی عرضه شد. دوربین در این بازی در بالا قرار داشته و سیاه سفید است. با این حال تجربه ای که این بازی به شما ارائه می دهد از بسیاری از جیمز باندهای 3 بعدی بهتر است.

داستان بازی بسیار اصیل بوده و از طرفی شما از حرکات بسیاری می توانید بهره ببرید. حتی در این بازی زمینه کلاسیک جیمز باند هم وجود دارد. جیمز باند 007 یکی از مواردی است که نوستالژی بسیاری برای شما خواهد داشت.

8. بلاد استون (Blood Stone)

تهیه نماینده: Activision / سازنده: Bizarre Creations

سال انتشار: 2010

پلتفرم ها: پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، کامپیوتر، نینتندو دی اس (نسخه متفاوت)

بلاد استون (Blood Stone) در زمان عرضه خود بسیار مورد انتقاد واقع شد. با اینحال اگر الان به آن نگاهی بیاندازیم علت آن واقعاً تعیین نیست.ترکیب مبارزات دقیق، مبارزات تن به تن و البته بسیار متمرکز به نظر بسیار خوب می رسد. نکته جالب اینجاست که در این بازی حتی بخش رانندگی و تعقیب و گریز وجود دارد. البته بسیار کوتاه هستند.

دنیل کریگ و جودی دنچ نیز در این بازی حضور داشته و در نقش های خودشان صداگذاری نموده اند. با داستان بسیار جالب و کیفیت ساخت خوب، بلاد استون نزدیک ترین چیزی است که شما از یک جیمز باند انتظار خواهید داشت.

7. با عشق از روسیه (From Russia With Love)

تهیه نماینده: Electronic Arts / سازنده: EA Redwood Shores

سال انتشار: 2005

پلتفرم ها: پلی استیشن 2، ایکس باکس، نینتندو گیم کیوب

این بازی را می توان به این عنوان شناخت که شان کانری آخرین بار در آن نقش جیمز باند را اجرا کرد. شرکت سازنده این بازی الکترونیک آرتز، او را مجبور کرد تا تعدادی دیالوگ تازه ضبط کند. با اینحال که همچنان سبک دهه 60 خود را داشت. با عشق از روسیه (From Russia With Love) یکی از برترین فیلم های جیمز باند است. به همین علت وقتی این بازی از نام آن استفاده می نماید قطعاً از لحاظ داستانی کیفیت خوبی خواهد داشت.

البته این بازی دقیقاً مشابه فیلم نیست. مسائل قانونی همیشه با مجموعه جیمز باند وجود داشته است. به همین علت الکترونیک آرتز مجبور بوده تا تفاوت های زیادی در آن ایجاد کند. اگر مسائل اصلی وجود نداشت، می توان بازی با عشق از روسیه را یک ریمستر دانست.

6. جهان کافی نیست (The World is Not Enough)

تهیه نماینده: Electronic Arts / سازنده: Eurocom

سال انتشار: 2000

پلتفرم: نینتندو 64

بازی جهان کافی نیست (The World is Not Enough) به صورت اول شخص شوتر عرضه شد. این بازی الگوهای زیادی از چشم طلایی گرفته و حتی بعضی از مراحل نیز مشابه است. با اینحال بخش چند نفره آن به طرز قابل توجهی خوب است. با وجود شباهت هایی که به چشم طلایی دارد، با ابزار و اسلحه های خاص خود را از چشم طلایی جدا نموده است. همینطور اینکه این بازی دارای Voice Acting بود. چیزی که در چشم طلایی وجود نداشت. Voice Acting به این معنا است که در بخش صداگذاری افراد مورد نظر به طور کامل مکالمات را ضبط نموده و یک کارگردان بخش صدا در بازی وجود دارد.

آیا همه چیز در این بازی خوب است؟ قطعاً خیر. هوش مصنوعی به شدت ضعیف بوده و مخصوصاً اینکه دوباره بازی کردن آن اصلاً راحت نیست. تکنولوژی موجود در این بازی به شدت قدیمی بوده که حتی با استانداردهای الان نیز قابل هضم نیست.

5. مأمور زیر آتش (Agent Under Fire)

تهیه نماینده: Electronic Arts / سازنده: EA Redwood Shores

سال انتشار: 2002

پلتفرم ها: پلی استیشن 2، ایکس باکس، نینتندو گیم کیوب

مأمور زیر آتش (Agent Under Fire) دوران ساخت بسیار سختی داشت. در اصل قرار بود در ابتدا یک نسخه بهتر از جهان کافی نیست باشد. بعد قرار شد حالت دنباله برای چشم طلایی داشته باشد. در انتهای این بازی تبدیل به پروژه جداگانه ای شد و توانست نسبتاً خوب عمل کند. مخصوصاً اینکه مکانیک تیر مقدار در آن بسیار خوب بود و رانندگی نیز بسیار لذت بخش بود.

نکته منفی اینجاست که الکترونیک آرتز نتوانست از بازیگران جیمز باند استفاده کند و بازی بیشتر حالت Sterling Archer را به خود گرفت. با وجود اینکه در آن موقع تازه بحث گیمینگ آنلاین مطرح شده بود، این بازی تجربه خوبی را ارائه می داد. تعداد نقشه ها بسیار خوب بودند و به طور کلی بازی روان بود. نکات منفی زیادی در خصوص مأمور زیر آتش وجود ندارد و الکترونیک آرتز نیز توانست با همین رویه پیش برود.

4. آتش شب (Night Fire)

تهیه نماینده: Electronic Arts / سازنده: Eurocom و Gearbox Software

سال انتشار: 2004

پلتفرم ها: کامپیوتر، پلی استیشن 2، ایکس باکس، نینتندو گیم کیوب

بازی آتش شب (Night Fire) در اصل نسخه بهبود یافته مأمور زیر آتش است. بعد از کمی استراحت، پیرز بروزنان (Pierce Brosnan) تصمیم گرفت که در این بازی حضور داشته باشد. این بازی هم در سبک اول شخص شوتر بوده و بسیار جالب تر از شماره قبلی است. همینطور اینکه برای اتمام آن شما احتیاج به تعداد زیادی ابزار دارید. هوش مصنوعی بازی نیز نسبتاً خوب عمل می نماید. شاید رانندگی در بازی به مقدار مأمور زیر آب خوب نباشد اما می توان از آن گذشت کرد. به علت اینکه تیر اندازی در این بازی بسیار خوب است.

بخش داستانی بازی نسبتاً کوتاه است ولی بخش چند نفره آن به طرز عجیبی گسترده است. با 8 نقشه و طراحی بسیار خوب آن ها، انواع مختلف بازی و ربات های قابل شخصی سازی تجربه بخش چند نفره این بازی به شدت لذت بخش است. همینطور اینکه شما می توانید در نقش دشمنان جیمز باند نیز بازی کنید. این بازی می توانست بسیار پیروزتر عمل کند اگر بحث گیمینگ آنلاین در کنسول ها مطرح شده بود.

3. Quantum of Solace

تهیه نماینده: Activision / سازنده: Treyarch

سال انتشار: 2008

پلتفرم ها: پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، کامپیوتر، پلی استیشن 2، نینتندو وی

این بازی به طرز مجرمانه ای در زمانه عرضه نادیده گرفته شد. موتور سازنده این بازی با بازی ندای وظیفه: جنگ مدرن (Call of Duty Modern Warfare) یکی است. پس در زمینه تیر اندازی به شدت روان است. در کنار این مورد، این بازی تمام کوشش خود را نموده تا در زمینه مبارزه تن به تن نیز خوب عمل کند. به همین علت در زمان جنگ تن به تن به حالت سوم شخص در می آید. ممکن از در مواقعی شباهت هایی با مجموعه ندای وظیفه داشته باشد که علت آن هم، همان موتور مشترک است. همینطور اینکه بحث مبارزات پنهانی هم چندان مطرح نیست.

متأسفانه اکتیویژن بعد از بحث مجوز Quantum of Solace مجبور شد رویکرد خود را عوض کند. با اینحال این بازی، برترین تجربه اکتیویژن بود. سازنده آن نیز شرکت تری آرک (Treyarch) است.

2. همه چیز یا هیچ چیز (Everything or Nothing)

تهیه نماینده: Electronic Arts / سازنده: EA Redwood Shores

سال انتشار: 2004

پلتفرم ها: پلی استیشن 2، ایکس باکس، نینتندو گیم کیوب

همه چیز یا هیچ چیز (Everything or Nothing) به این علت مشهور است که اولین بازی باند است که بودجه زیادی برای آن در نظر گرفته شد. استفاده از حالت سوم شخص چیز تازهی نبود اما باعث شد تا مبارزات بی سر و صدا در آن بسیار بهتر گردد. همینطور اینکه اضافه شدن تعدادی مورد تازه باعث شد تا بازی به شدت متنوع باشد. هیچ چیز یا همه چیز به شما حس یک جاسوس بودن را می دهد. به علت اینکه ابزار بسیار جالبی خواهید داشت.

حتی بخش رانندگی در آن نیز بسیار جالب است. به حدی که از سری بازی Road Rash الگو برداشته و در آن باند روی یک موتور حضور دارد. در اصل هیچ چیز یا همه چیز یکی از برترین موراد برای بازسازی در حال حاضر است و اگر قرار است بازی تازهی از جهانی باند ساخته گردد حتماً باید آن را در نظر بگیرند.

1. چشم طلایی (GoldenEye)

تهیه نماینده: Nintendo / سازنده: Rare

سال انتشار: 1997

پلتفرم: نینتندو 64

قطعاً بازی چشم طلایی (GoldenEye) برترین بازی جیمز باند است. استودیوهای زیادی در این مدت کوشش کردند تا چشم طلایی را کنار بگذارند. با اینحال هیچ کدام پیروز نشدند. نکته جالب اینجاست که هیچ چیز نباید برای چشم طلایی کار می کرد. بازی های با مجوز در دهه 90 میلادی اصلاً با کیفیت نبودند. مخصوصاً اینکه مسائل فیلم چشم طلایی تقریباً از دو سال بعد از عرضه آن شروع شد. سخت گیری ها در زمینه مجوز باعث شد تا به طور کلی ساخت موارد جانبی از این فیلم ها سخت گردد. قسمت جالب اینجاست که بخش چند نفره بی نظیر آن نیز تنها چند ماه قبل از عرضه بازی به آن اضافه شد. بر اساس این اطلاعات این بازی باید یک فاجعه می بود.

;با اینحال چشم طلایی یکی از برترین بازی های اول شخص شوتر تاریخ است. شاید تجربه الان آن زیاد لذت بخش نباشد اما در زمان خود بسیار جالب بود. مخصوصاً طراحی مراحل که همگی تجربه بسیار خوبی را به بازیکن ارائه می دادند. حتی اینکه نتوانید یک مرحله را کامل نموده و دشمنان شما را محاصره نمایند، هم بسیار جالب است. یکی از نکات مثبت این بازی قابلیت چند بار بازی کردن آن است. چیزی که حتی در بازی های الان هم زیاد مشاهده نمی گردد.

بخش چند نفره این بازی بسیار خوب و کامل است. تنوع بازی در آن بسیار زیاد بوده و می توان آن را برترین بازی شوتر آنلاین در دهه 90 میلادی دانست. فرایند آن به شدت سریع بوده و طراحی نقشه ها نیز بسیار خوب است. در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی ساخت یک بازی از جیمز باند که بهتر از چشم طلایی باشد، سخت نیست. در اصل این اصالت و سبک بسیار خاص بازی است که حتی پس از گذشت سال ها بازهم برترین بازی مجموعه باند است.

منبع: Denofgeeks.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2123

به "15 بازی جیمز باند برتر تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 بازی جیمز باند برتر تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید