جاهای دیدنی عسلویه ، سفر به سرزمین ناشناخته ها

به گزارش تور تایلند، همه ما تصور خاصی از هر شهر داریم که بعد از شنیدن نام آن، به فکرمان خواهد رسید. مثلا با شنیدن نام رشت اولین موردی که به فکر می رسد شهری با آب و هوای بارانی و بازارهای محلی پر جنب و جوش و خوش رنگ و لعاب است یا شهر یزد، خانه هایی خشتی و بناهایی کهنسال را در فکرمان به تصویر می کشد. در این میان با شنیدن نام عسلویه به یاد تاسیسات نفتی خواهیم افتاد و در لحظه اول به فکرمان نمی رسد که این شهر به غیر از این تاسیسات، جاذبه های دیدنی هم دارد! عسلویه شهری در جنوب کشورمان است که می تواند تجربه ای متفاوت از سفر برایتان رقم بزند. اگر هنوز قانع نشده اید، در ادامه با مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید تا جاهای دیدنی عسلویه را به شما معرفی کنیم.

جاهای دیدنی عسلویه ، سفر به سرزمین ناشناخته ها

معرفی عسلویه | قطب انرژی ایران

عسلویه یکی از مهمترین بنادر نفتی کشور محسوب می گردد که در استان بوشهر واقع شده است. عمده فعالیتی که در این شهر انجام می گردد و بیشترین شهرتی که عسلویه دارد، مربوط به نفت و گاز است و به همین علت به عسلویه قطب انرژی ایران نیز گفته می گردد. عسلویه به علت اهمیت بالا، راه های ارتباطی متنوع و بسیار زیادی دارد.

کسانی که بخواهند به این شهر بروند، می توانند به وسیله جاده ای، دریایی و هوایی خود را به این شهر برسانند. در ادامه به معرفی و آنالیز جاذبه های تماشای عسلویه خواهیم پرداخت تا در صورتی که قصد داشتید به این شهر سفر کنید، اطلاعات مناسبی از جاهای تماشای عسلویه داشته باشید.

پارک ملی نایبند

پارک ملی نایبند یکی از مکان های تماشای عسلویه است و به عنوان منطقه ای حفاظت شده در سواحل این شهرستان واقع شده است. نایبند اولین پارک ملی دریایی کشور در ساحل خلیج فارس است و توریستان می توانند از طبیعت زیبای آن نهایت لذت را ببرند. پوشش گیاهی این منطقه را جنگل های حرا، درختان و درختچه هایی مانند استبرق، انجیر معابد، صبر زرد و انار شیطان تشکیل می دهند. بعلاوه در این منطقه شاهد گونه های جانوری متنوعی نیز خواهید بود که از آن میان می توان به قوچ، آهو، پلنگ، میش و گونه های نادری مانند آهوی هندی (جبیر) اشاره نمود. بعلاوه در این پارک می توانید صخره های مرجانی و لاک پشت هایی که برای تخم گذاری به ساحل می آیند را تماشا کنید.

آبشار درزو

یکی از برترین جاهای تماشای عسلویه آبشار درزو است. این آبشار در روستای اخند قرار داشته که از توابع عسلویه به شمار می رود. برای رسیدن به این آبشار باید مسیری یک ساعته را پیاده طی کنید تا بتوانید از زیبایی خیره نماینده آن لذت ببرید. آب آبشار درزو از کوهی به همین نام سرچشمه می گیرد و در پایین آبشار موجب به وجود آمدن حوضچه ای شده که برای آبتنی بسیار مناسب است. بعلاوه در اطراف این آبشار شاهد گونه های گیاهی مختلفی خواهید بود که زیبایی آن را چند برابر می نماید.

چشمه کلات

در نزدیکی و مجاورت عسلویه روستایی به نام کلات واقع شده است و شما وقتی وارد این روستا می شوید بعد از مواجهه با طبیعت زیبای آن فراموش خواهید کرد که در عسلویه و در محاصره تاسیسات نفتی قرار دارید. کوه هایی که در کلات قرار دارند زیبایی چشم نوازی به طبیعت این منطقه می بخشند. از زیبایی های منحصر به فرد این منطقه وجود نخل هایی در دل کوه ها و دره هاست. اما مهمترین موردی که در این منطقه وجود دارد، چشمه ای پر آب به نام چشمه کلات در این منطقه است.

روستای هاله

یکی دیگر از منطقه ها تماشای عسلویه و در کل ساحل جنوبی ایران، روستای هاله است که در خلیج نایبند واقع شده است. خصوصیاتی که باعث شده تا این روستا در دسته جاذبه های توریستی عسلویه قرار بگیرد، وجود سواحل صخره ای، جنگل های حرا، سواحل ماسه ای سفید رنگ، صخره های با پوشش گیاهی مردابی و انواع گیاهان دیگر هستند. بد نیست بدانید هر ساله تعداد بسیار زیادی توریست برای بازدید از روستای هاله به این منطقه سفر می نمایند.

روستای بندو

این روستا، اثری باقیمانده از گذشته است که آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده است و اگر به تاریخ علاقمند باشید، یکی از جاهای تماشای در عسلویه که جذابیت زیادی برای شما دارد، همین روستا خواهد بود. آبگیر قدیمی ساسانی، آسیاب های آبی بندو، چشمه نهیر و سد بندو از جمله مواردی هستند که با سفر به این روستا می توانید از آن ها بازدید کنید. از دیگر جذابیت های این روستا بستن حوضچه ها و ساخت سدهایی به روش سنتی در مسیر آب های روان برای استفاده آب شرب بومیان روستاست که تماشا آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

روستای بنود

یکی از مکان های تماشای عسلویه که در میان دیگر موارد از نظر خاص بودن، بیشتر خودنمایی می نماید، روستای بنود نام دارد. این روستای کم جمعیت و آرام بافتی سنتی دارد و ساحل شنی آن برای تفریحات ساحلی بسیار مناسب است. بافت ویژه ای که این روستا دارد، به مرور باعث شده تا بخش هایی از آن برای تبدیل شدن به یک شهرک سینمایی آماده شوند.

دهکده توریستی پازارگاد عسلویه

مجموعه های تفریحی ساحلی بسیاری در اطراف عسلویه واقع شده است که انواع امکانات تفریحی و رفاهی در آن ها در دسترس واقع شده است. از جمله جاهای تماشای عسلویه دهکده توریستی پازارگاد است. در این مجموعه شهربازی، فضای بازی بچه ها، رستوران و انواع تفریحات دریایی وجود دارد و تقریبا در تمامی طول سال می توانید از آن ها بهره ببرید.

اقامت در عسلویه

اما در سفر به جنوب و بازدید از جاهای تماشای عسلویه به محل اقامت خود هم توجه داشته باشید. علاوه بر اقامتگاه های بومگردی که در بعضی از نقاط این شهر وجود دارد، شما در سفر به این شهر می توانید در هتل های عسلویه نیز اقامت داشته باشید. از میان برترین هتل های عسلویه می توان به هتل ساحلی بنود (هتل سه ستاره) و هتل حرا اشاره نمود. با مراجعه به سایت خبرنگاران می توانید این هتل ها را با برترین قیمت رزرو کنید.

سفر به عسلویه با طعم انرژی!

مکان های تماشای عسلویه زیر سایه تاسیسات نفتی کمتر مورد توجه قرار گرفته اند. البته با توجه به معرفی هرچه بیشتر جاهای تماشای این منطقه در اینترنت و شبکه های اجتماعی، مردم علاقه بیشتری برای بازدید از این شهر جنوبی پیدا نموده اند. اگر در پی یک سفر متفاوت در ایران هستید، عسلویه می تواند همان مقصد متفاوت باشد.

اگر تجربه سفر به عسلویه را دارید، جاذبه توریستی مورد علاقه خود را معرفی نموده و با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره جاهای تماشای عسلویه

آیا عسلویه هتل 5 ستاره دارد؟

کنگان در نزدیکی عسلویه دارای هتل 5 ستاره است.

آیا در نزدیکی عسلویه جزیره ای وجود دارد؟

نزدیک ترین جزیره به عسلویه، جزیره لاوان است.

آیا فرودگاه عسلویه بین المللی است؟

فرودگاه خلیج فارس عسلویه، یک فرودگاه کوچک، اما بسیار مجهز و بین المللی است

منبع: فلای تودی
انتشار: 26 دی 1401 بروزرسانی: 26 دی 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2224

به "جاهای دیدنی عسلویه ، سفر به سرزمین ناشناخته ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی عسلویه ، سفر به سرزمین ناشناخته ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید