جایزه یک عمر دستاورد هنری لوکارنو برای بازیگر مشهور مجردها و بیگانگان ، بازیگری که الگویش مارلون براندو بود

به گزارش تور تایلند، هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم لوکارنو جایزه یک عمر دستاورد هنری در سال 2022 را به مت دیلون اختصاص داد.

جایزه یک عمر دستاورد هنری لوکارنو برای بازیگر مشهور مجردها و بیگانگان ، بازیگری که الگویش مارلون براندو بود

به گزارش خبرنگاران، مت دیلون که با بازی در فیلم بیش از لبه ساخته جاناتان کاپلان در سال 1979 وارد سینما شد، با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری در هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم لوکارنو گفت که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد.

دیلون که برای نقش آفرینی در تصادف نامزدی اسکار دریافت نموده در مصاحبه پیش از دریافت جایزه اش مطرح کرد که همواره در صدد دنبال کردن راه بازیگرانی چون مارلون براندو، مونتگومری کلیفت یا جیمز دین بود و سعی می کرد تا شخصیتی را که می خواست ایفا نماید، پیدا کند.

وی مستندی درباره زندگی هنرمند و خواننده کوبایی فرانسیسکو فلوو در سال 2020 ساخت که پس از شهر ارواح که 18 سال پیش از آن ساخته بود، دومین فیلمی بود که روی جایگاه کارگردانی اش نشست.

فلوو بزرگ درباره سفر دیلون و دوستش به مکزیکوسیتی در اواخر دهه 1990 برای ملاقات فلوو است. این فیلم در جشنواره سن سباستین 2020 به نمایش عایدی و پس از آن در جشنواره های تلوراید و ووداستاک و جشنواره مورلیای مکزیک، شهری که فلوو سال 2013 درگذشت نیز روی پرده رفت.

این بازیگر گاس ون سنت را به عنوان فیملسازی انتخاب می نماید که بیشترین تاثیر را بر وی گذاشته و در عین حال از احترامش برای کاپولا می گوید. وی در فیلم های سینمایی بیگانگان (1983) و ماهی جنگی (1983) به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا بازی کرد.

فیلم ولگرد دراگ استورها ساخته گاس ون سنت در سال 1989 که اولین جایزه از 2 جایزه ایندی اسپریت وی را برایش به ارمغان آورد در کنار فیلم شهر ارواح با بازی جیمز کان، ژرار دوپاردیو و استلن اسکارزگارد در جشنواره لوکارنو سال جاری نمایش داده می گردد.

مجردها (1992)، قدیس قلعه واشینگتن (1993)، به خاطرش مردن (1995)، دختران زیبا (1996)، درون و بیرون (1997) بیگانگان و خانه ای که جک ساخت از دیگر فیلم های این بازیگر هستند.

پروژه های نو دیلون شامل بیابان بلند مجموعه ای برای اپل با بازی پاتریشیا آرکت و شهر سیارکی وس اندرسون درباره برگزاری یک نشست نجوم در یک شهر خیالی است.

هریسون فورد، آلن دلون، هاروی کیتل و داریو آرجنتو از چهره هایی هستند که پیش از این با دریافت جایزه یک عمر دستاورد در لوکارنو تجلیل شده اند.

جشنواره لوکارنو از سال 1946 هر سال در شهر لوکارنو سوئیس برگزار می گردد و پس از جشنواره های کن، ونیز و برلین چهارمین جشنواره معتبر فیلم اروپا به شمار می رود. هفتاد و پنجمین دوره این جشنواره از چهارشنبه 3 آگوست کارش را آغاز نموده و تا 22 مرداد (13 آگوست) ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2143

به "جایزه یک عمر دستاورد هنری لوکارنو برای بازیگر مشهور مجردها و بیگانگان ، بازیگری که الگویش مارلون براندو بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه یک عمر دستاورد هنری لوکارنو برای بازیگر مشهور مجردها و بیگانگان ، بازیگری که الگویش مارلون براندو بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید