جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی برگزار گردید

به گزارش تور تایلند، کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران استانی مرتبط، در محل دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی برگزار گردید.

جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، در این جلسه به رونق بیش از پیش صنعت گردشگری به عنوان یکی از مهمترین راه های توسعه پایدار استان اشاره نمود و اضافه نمود: در کنار ترویج و تقویت منابع درآمدی و اقتصاد مردم می بایست از این ظرفیت در جهت تبیین و صدور انقلاب اسلامی بهره ببریم.

سیدمجتبی علوی مقدم، به روحیه استکبار ستیزی ملت سرافراز ایران اسلامی اشاره نمود و اضافه نمود: از آنجا که نظام سلطه از تمام ابزارهای خود در جهت مخدوش کردن وجهه نظام اسلامی بهره می برد، استفاده از ظرفیت توریست های خارجی و تبیین الگوهای ناب ایرانی، اسلامی، گامی بلند در راستای صدور انقلاب اسلامی و نشان دادن چهره واقعی ایران برای همه جهانیان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، یادآورشد: امروزه نظام اسلامی با تمامی تهدیداتی که با آن روبروست از بالاترین سطح امنیت برخوردار است که به عنوا ن یک موهبت الهی باید از آن پاسداری کرد.

علوی مقدم، انجام کار فرهنگی در حوزه گردشگری را دارای ظرافت های فراوانی دانست و از دستگاه های متولی فرهنگ استان خواست در یک هم افزایی مثبت بین دستگاهی، پیشنهادات و راهکارهای خویش را در این خصوص ارائه کنند، تا در آینده ای نزدیک با فراوری بسته های فرهنگی یا برنامه هایی پربار، این خلاء پر شده و مسائل مربوطه مرتفع گردد، زیرا انجام این مهم از عهده یک یا دودستگاه خارج است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، به تاثیر رفتار و برخورد شایسته با توریست های داخلی و خارجی اشاره نمود و خاطر نشان ساخت: به منظور انجام کار فرهنگی باید با سعه صدر بالا فعالیت نمود تا مبلّغ واقعی الگوی ایرانی - اسلامی باشیم.

علوی مقدم، به تجربه پیروز ایجاد بازارچه صنایع دستی در روستای خراشاد اشاره نمود و اضافه نمود: البته باید در جهت تسهیل رفت و آمد مردم و مشتریان به آنجا اقداماتی صورت پذیرد.

علوی مقدم، با تأکید بر فرهنگ ضابطه پروری به جای رابطه داشتن در ارائه زمین های دولتی، گفت: سعی شده در توزیع آن ها شاخصه هایی نظیر فاصله مجاز، وضعیت مالی ، میزان استقبال گردشگران و سایر موارد مشابه مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، با تاکید بر رعایت عدالت در توزیع اعتبارات گفت: باید پروژه هایی که اشتغال زایی بیشتری دارد در اولویت قرار گیرد و برای طرح ها نیز شاخصه هایی در نظر گرفته گردد ، تا طرح هایی که از بازدهی بالاتری برخوردارند، در اولویت قرار گیرند.

در انتها این جلسه از پوستر سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی خراسان جنوبی که در تاریخ 11 لغایت 15 آذر ماه در محل نمایشگاههای بین المللی استان برگزار خواهد شد، رونمایی شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 695

به "جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید