خبرهای تایید نشده از سفر رئیس سازمان اطلاعات مصر به دمشق

به گزارش تور تایلند، رسانه هایی سوری از سفر رئیس سازمان اطلاعات مصر به دمشق و دیدار وی با مقامات سوری خبر دادند.

خبرهای تایید نشده از سفر رئیس سازمان اطلاعات مصر به دمشق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه هایی سوری به نقل از منابع آگاه از سفر رئیس سازمان اطلاعات عمومی مصر به سوریه در هفته گذشته خبر دادند.

پایگاه خبری مراسلون نوشت: عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات عمومی مصر دوشنبه هفته گذشته به سوریه سفر کرده است.

به گفته این منابع، سرلشکر کامل در این سفر با شماری از مقامات سوری دیدار کرد و علی مملوک رئیس دفتر امنیت ملی سوریه هم همتای مصری خود را به حضور پذیرفت و با او درباره تحولات جنگ با تروریسم در سوریه و اوضاع منطقه گفت وگو کرد.

پایگاه خبری العربی الجدید به تازگی از تلاش مصر برای تشکیل ائتلاف امنیتی-اطلاعاتی میان کشورهایی عربی برای مقابله با نفوذ ترکیه در سوریه خبر داد و گفت طی یک نشست محرمانه اطلاعاتی عربی در قاهره بر ضرورت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تاکید شد.

به گفته منابع العربی الجدید محور عربی مرکب از ریاض، قاهره، ابوظبی و منامه درصدد دعوت از دیگر کشورهای همسو با خودشان در مخالفت با نقش ترکیه در منطقه برای پیوستن به این محور هستند.

از زمان آغاز حمله گروه های تروریستی در سوریه و ایجاد بحران در این کشور، تعدادی از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی، امارات و بحرین روابط خود با دمشق را قطع کرده و اتحادیه عرب نیز عضویت این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

مصر که در سال 2013 در پیروی از کشورهای عربی روابط دیپلماتیک خود را با دمشق قطع کرده است طی یکی دو سال اخیر تمایل جدی خود برای ازسرگیری این روابط نشان داده و همواره اعلام کرده از تلاش های سازمان ملل در خصوص حل وفصل سیاسی بحران سوریه حمایت می کند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 872

به "خبرهای تایید نشده از سفر رئیس سازمان اطلاعات مصر به دمشق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرهای تایید نشده از سفر رئیس سازمان اطلاعات مصر به دمشق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید