فرودگاه بین المللی وین؛ بزرگترین فرودگاه اتریش، عکس

به گزارش تور تایلند، فرودگاه بین المللی وین (Vienna International Airport)، عظیم ترین فرودگاه کشور اتریش است که در شهر وین و در 57 کیلومتری غربی براتیسلاوا قرار گرفته است. درواقع این فرودگاه، فرودگاه بین المللی اصلی شهر وین محسوب می گردد و هواپیماهای عظیمی همچون ایرباس A380 می توانند به راحتی از آن به پرواز دربیایند. این فرودگاه به کشورهای مختلفی در اروپا، آفریقا، آسیا و آمریکای شمالی پرواز دارد و ایرلاین اتریشی و ایرلاین ارزان قیمت یورو وینگز اروپا (Eurowings Europe) جزو خطوط هوایی فعال آن به شمار می فرایند.

فرودگاه بین المللی وین؛ بزرگترین فرودگاه اتریش، عکس

تاریخچه

فرودگاه بین المللی وین، ابتدا به عنوان فرودگاهی نظامی در سال 1938 تأسیس شد. این فرودگاه در آن موقع فقط یک باند داشت و کم کم تجهیزات آن را افزایش دادند و یک باند دیگر و یک مرکز خرید نیز به آن اضافه کردند. برج مراقبت آن در سال 2006 آغاز به کار کرد که به تمام قسمت های فرودگاه اشراف دارد و در همان سال، یک ترمینال همگانی و خصوصی هم در این فرودگاه ایجاد کردند.

ترمینال 3 فرودگاه وین در سال 2012 تأسیس شد که تعداد جابه جایی مسافران را تا 30 میلیون نفر در سال افزایش می دهد؛ اما ایرباس A380 نمی تواند در این ترمینال فرود بیاید. مسئولان در جلسه ای با مقامات فرودگاه براتیسلاوا (Bratislava Airport) به این نتیجه رسیدند که فرودگاه وین به یک باند سوم نیز نیاز دارد. هرچند در این مورد هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده، اما این طرح مخالفان زیادی در میان مردم پیدا نموده است.

ترمینال ها

فرودگاه بین المللی وین، 4 ترمینال اصلی دارد. ترمینال 1 آن را در سال 2013 بازسازی کردند و امروزه ایرلاین های اسکای تیم (SkyTeam) و وان وُرلد (Oneworld) بیشتر از آن استفاده می نمایند. ترمینال 1A، ساختمانی جدا است که روبروی ترمینال 1 قرار گرفته و باجه های چک-این چندین ایرلاین ارزان قیمت را شامل می گردد. ترمینال 2 را در حال حاضر بسته اند تا به کارهای بازسازی آن رسیدگی نمایند.

ترمینال 3 این فرودگاه که آن را با نام استار الاینس اتریش (Austrian Star Alliance Terminal) نیز می شناسند، قطب آسترین ایرلاینز و خطوط هوایی دیگری از جمله قطر ایرویز و ایرلاین امارات به حساب می آید. سالن مرکزی همه پروازهای ورودی در این ترمینال واقع شده است.

ترمینال های 1، 2 و 3 این فرودگاه به پنج کونکورس نیز متصل می باشند. کنکورس B، C و F مخصوص پروازهای شنگن هستند و کونکورس D و G به پروازهای غیرشنگن اختصاص دارند. قرار است کونکورس D آن را گسترش دهند تا دیگر برای به پرواز درآوردن ایرباس A380 مسئله ای نداشته باشد.

دسترسی به مرکز شهر

برای رفتن به مرکز شهر می توانید از خط S7 راه آهن اس-بان وین (Vienna S-Bahn) بهره ببرید که 25 دقیقه در راه خواهید بود. البته از قطار شهری فرودگاه (City Airport Train) نیز می توانید یاری بگیرید که فاصله فرودگاه تا ایستگاه راه آهن مرکزی وین (Wien Mitte railway station) را در 16 دقیقه می پیماید.

این قطار در ایستگاه های وسط راه توقف ندارد و گران تر است. همچنین راه آهن زیرزمینی آن را نیز گسترش داده اند تا مسافت های طولانی تری را پوشش بدهد. علاوه بر آن می توانید از تاکسی ها و اتوبوس های فرودگاه نیز بهره ببرید. اتوبوس های آن به نقاط مختلفی در وین و شهرهای دیگری از جمله براتیسلاوا، بوداپست و برنو (Brno) مسافرت می نمایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1670

به "فرودگاه بین المللی وین؛ بزرگترین فرودگاه اتریش، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه بین المللی وین؛ بزرگترین فرودگاه اتریش، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید