خدایی: نحوه پذیرش دانشجویان دانشگاه آزاد در اختیار شورای سنجش و پذیرش است، آنالیز مساله چندباره برگزار شدن کنکور

به گزارش تور تایلند، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تمام پذیرش های دانشجویان در دانشگاه ها به عهده شورای سنجش و پذیرش دانشجو است.

خدایی: نحوه پذیرش دانشجویان دانشگاه آزاد در اختیار شورای سنجش و پذیرش است، آنالیز مساله چندباره برگزار شدن کنکور

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، درباره وضعیت پذیرش دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی آنالیز و قرار شد مسئله پذیرش به شورای سنجش و پذیرش دانشجو واگذار گردد و اگر قرار باشد در خصوص نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد تصمیمی گرفته گردد، برعهده این شورا باشد.

وی اضافه کرد: البته کل پذیرش های دانشجو در کشور برعهده شورای سنجش و پذیرش دانشجو است که دانشجویان دانشگاه آزاد نیز جزء همین پذیرش ها محسوب می شوند.

مساله چند باره برگزار شدن کنکور در دست آنالیز

خدایی همچنین در رابطه با برگزاری چند باره کنکور در یک سال، گفت: چند سیاست کلی در این زمینه دنبال می گردد، اما به دلیل اینکه اولویت با تحصیلات تکمیلی است و موضوع تحصیلات تکمیلی در حال آنالیز است، اگر قرار باشد مساله جدید در این زمینه اتفاق بیفتد اطلاع رسانی صورت می گیرد.

رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: بحث تکرار آزمون ها نیز برای کم کردن استرس دانشجویان مطرح می گردد که این مسئله در قوانین موجود هم دیده شده است، بیشتر بحث اجرایی و تا حدی مباحث علمی برای اجرای این موضوع مطرح است که هم تراز کردن نمرات در این زمینه مطرح می گردد، به همین دلیل این مسئله در حال آنالیز است تا ببینیم چگونه می توان آن را عملیاتی کرد؛ البته زمان آن تعیین نیست زیرا یک موضوع زمان بر است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 608

به "خدایی: نحوه پذیرش دانشجویان دانشگاه آزاد در اختیار شورای سنجش و پذیرش است، آنالیز مساله چندباره برگزار شدن کنکور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدایی: نحوه پذیرش دانشجویان دانشگاه آزاد در اختیار شورای سنجش و پذیرش است، آنالیز مساله چندباره برگزار شدن کنکور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید