دلار کانادا جایزه اسکناس سال را گرفت

به گزارش تور تایلند، جایزه نوآورانه ترین طراحی اسکناس به دلار کانادا رسید.

دلار کانادا جایزه اسکناس سال را گرفت

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

اسکناس 10 دلاری جدید کانادا که اواخر سال گذشته و منقش به تصویر یکی از فعالان حقوق زنان منتشر شد، از سوی انجمن جهانی اسکناس برنده جایزه نوآورانه ترین اسکناس سال 2018 شناخته شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اسکناس 10 دلاری جدید در زمینه خود دارای تصویری عمودی منقش به ویولا دموند، کارآفرین و فعال اجتماعی زن اهل استان نوا اسکوشیا این کشور است. دموند اولین زن کانادایی است که تصویر آن بر روی اسکناس های این کشور نقش می بندد. پیش از این در بین کشورهای قلمرو پادشاهی بریتانیا، تنها تصویر زنان عضو خاندان سلطنتی انگلیس نظیر ملکه الیزابت بر روی اسکناس ها دیده شده بود.

روی دیگر این اسکناس نیز منقش به موزه حقوق بشر شهر وینیپگ در منیتوبا است. اسکناس جدید 10 دلاری کانادا دارای اندازه بزرگ تر از همتای آمریکایی خود و از جنس پلیمر خواهد بود. طبق اعلام بانک مرکزی کانادا این اسکناس دارای استانداردهای فن آورانه و مشخصه های امنیتی متعددی است که کار جعل آن را سخت می سازد.

اسکناس 200 فرانکی سوئیس، 500 کرونی نروژ، 100 روبلی روسیه و 40 دلاری جزایر سولومون از دیگر گزینه های مطرح شده در مسابقه این دوره بودند. کانادا اعلام نموده است 4 اسکناس جدید دیگر این کشور نیز به صورت عمودی منتشر خواهند شد.

قلمرو پادشاهی انگلیس شامل انگلیس، استرالیا، کانادا، آمریکا و نیوزلند است که ملکه انگلیس فرمانروای آن شناخته می گردد، هر چند که این سمت در حال حاضر کاملاً جنبه تشریفاتی دارد.

منبع: خبر فوری
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 856

به "دلار کانادا جایزه اسکناس سال را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلار کانادا جایزه اسکناس سال را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید