دوربین حرارتی و بازگشایی مشاغل؛ ابزاری که حریم شخصی را زیر سوال می برد

به گزارش تور تایلند، ویروس کرونا بعضی از صنایع را فلج نموده و مانع از حضور بسیاری از مردم در محل کار شده، اما شرکت ها قصد دارند با استفاده از دوربین حرارتی فرایند بازگشت کارکنان به دفاتر را سریع تر نمایند، ابزاری که نگرانی های زیادی در میان فعالان مدنی در پی داشته است.

دوربین حرارتی و بازگشایی مشاغل؛ ابزاری که حریم شخصی را زیر سوال می برد

بیشتر کارکنان ماسک به صورت می زنند و همچنین فاصله خود با یکدیگر را حفظ می نمایند، اما هنوز مسائلی در این زمینه وجود دارد که برای مثال می توان به فاصله کم آن ها در زمان استراحت اشاره نمود. این موضوع باعث شده مهندسان در Landing AI، استارتاپی که در زمینه ساخت سیستم های هوش مصنوعی برای مشتریان فعالیت می نماید، یک نرم افزار دوربین طراحی کند تا زمانی که دو فرد در فاصله کمتر از 1.8 متری قرار می گیرند، زنگ می زند یا به بخش تامین امنیت شرکت هشدار می دهد.

مدیر این شرکت، کای یانگ در رابطه با این سیستم اعلام نموده: این سیستم برای مجازات کارمندان طراحی نشده و هدف از این کار، حفظ امنیت آن هاست.

شرکت های در ایالات متحده آمریکا خود را برای بازگشایی آماده می نمایند و برای حفظ امنیت کارکنان خود اقدامات مختلفی را درنظر گرفته اند که شامل دوربین های حرارتی استاندارد تا ابزارهای پیشرفته مانند ابزار شناسایی فاصله اجتماعی می گردد. بعضی از دوربین های نظارتی به قابلیت تشخیص چهره مجهز شده اند تا امکان شناسایی و ردیابی افراد مشکوک وجود داشته باشد.

متخصصان انتظار دارند که سیستم های اسکن دما تبدیل به ابزاری پراستفاده در زندگی عمومی مردم گردد. در هفته های آینده این سیستم ها نه تنها در مناطقی مانند فرودگاه ها نصب می شوند، بلکه در محل کار، مدارس و هرجایی که امکان گردهمایی وجود دارد، مورد استفاده قرار می گیرند. این اقدامات شاید برای حفظ امنیت و سلامت اعضای جامعه انجام شوند، اما بعضی متخصصان از چنین شرایطی ابراز نگرانی نموده و به این موضوع اشاره می نمایند که استفاده از ابزارهای نظارتی پیشرفته می تواند امنیت و حریم شخصی کارکنان را زیر سوال ببرد.

تا یک ماه پیش قانون ایالات متحده آمریکا به شرکت ها اجازه نمی داد که به صورت اجباری از کارکنان خود آزمایش بگیرند، اما این قانون تغییر کرد و هم اکنون برای استخدام می توان دمای افراد جدید را اندازه گیری کرد و اگر این فرد به کرونا مبتلا باشد، امکان عدم استخدام وی وجود دارد.

به گفته لوئیس مالتبی، مدیر موسسه ملی حقوق کار بسیاری از مردم که تب دارند، به کرونا مبتلا نشده اند و اگر به علت دمای بالا به فردی برچسب ابتلا به کرونا زده گردد، برای وی مسائل زیادی ایجاد می گردد و هیچ فردی حاضر نیست به این کارمند نزدیک گردد.در حالی که اندازه گیری دما به عنوان راهی برای مبارزه با کرونا شناخته می گردد، اما این کار مسائلی دارد. برای مثال این احتمال وجود دارد که دمای فرد به علت فعالیت، هیجان، استرس، سرماخوردگی یا دمای بالای اتاق، افزایش پیدا کند که موثر بودن سیستم های اندازه گیری را زیر سوال می برد. علاوه بر این، افراد ناقل می توانند سالم باشند و هیچ گونه علائمی از خود بروز ندهند اما دیگران را به بیماری آلوده نمایند.

در قانون فدرال به اسکن کارمندان اشاره ای نشده، بنابراین شرکت ها و کسب و کارها در این زمینه تصمیم می گیرند. در حالی که اسکنرهای دما باید از سوی سازمان غذا و دارو ایالات متحده آمریکا (FDA) تاییدیه بگیرند، این سازمان در ماه جاری میلادی اظهار داشت که برای استفاده گسترده از آن ها نیازی به کسب مجوز نیست.

متخصصان آزادی های مدنی به علت استفاده از سیستم های اتوماتیک در محیط های شلوغ ابراز نگرانی نموده اند چرا که شاید یک فرد به صورت مداوم تحت نظر قرار گرفته گردد و خودش بی خبر باشد. با توجه به استفاده گسترده از این سیستم ها و گسترش آن ها با سرعت بسیار بالا، شاید آن ها تبدیل به ابزارهای دائمی در جوامع شوند و برای همواره افراد زمانی که وارد محیط هایی مانند دفاتر، مدارس، باشگاه و سایر مکان های عمومی دیگر می شوند، تحت نظارت قرار بگیرند.

شرکت ها برای خرید تجهیزات نظارتی با یکدیگر رقابت می نمایند

آنالیز تب کارکنان تبدیل به امر عادی در بسیاری از ایالت های آمریکا شده و بسیاری از شرکت ها از تفنگ های حرارتی استفاده می نمایند که می توانند دمای فرد را بدون تماس فیزیکی اندازه گیری نمایند. برای مثال در وال مارت اگر فردی تب داشته باشد، برای 3 روز به خانه فرستاده می گردد و اگر بعد از این مدت بتواند ثابت کند که دیگر تب ندارد، می تواند به محل کار بازگردد. در این میان شرکت ها در زمینه خرید تجهیزات نظارتی مانند دماسنج با یکدیگر رقابت می نمایند که برای مثال مک دونالد به تازگی از خرید 14 هزار دماسنج برای تمام شعبه های خود در ایالات متحده آمریکا خبر داده است.

به نظر می رسد عجله دولت آمریکا برای بازگشایی سریع کسب و کارها و عدم وجود قوانین تعیین، دست بسیاری از شرکت ها را برای ابزارهای نظارتی باز گذاشته و آن ها می توانند از دستگاه های مختلفی در محل کار و آنالیز شرایط کارکنان خود استفاده نمایند، موضوعی که یک تهدید برای حریم شخصی به حساب می آید. با وجود این موضوع، بسیاری از شرکت ها چنین اقداماتی را برای حفظ سلامت کارمندان خود ضروری می دانند. باید دید با انتها کرونا این ابزارها از اماکن عمومی جمع آوری می شوند یا شرکت ها می توانند دولت ها را مجبور به استفاده دائمی از آن ها نمایند. در نهایت به نظر می رسد که فعلا دمای بدن جزو اطلاعات شخصی محسوب نمی گردد.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1006

به "دوربین حرارتی و بازگشایی مشاغل؛ ابزاری که حریم شخصی را زیر سوال می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین حرارتی و بازگشایی مشاغل؛ ابزاری که حریم شخصی را زیر سوال می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید