دو عکاس یک عکس 114 گیگاپیکسلی باورنکردنی از بارسلون ایجاد کردند

به گزارش تور تایلند، جورج پالوف و مایکل فون آیچبرگر برای ایجاد یک عکس بسیار بزرگ که می توان به جرات به آن تور مجازی با کیفیت 114 گیگاپیکسلی بارسلون هم گفت، کوشش بسیار کردند و از فناوری نو استفاده کردند.

دو عکاس یک عکس 114 گیگاپیکسلی باورنکردنی از بارسلون ایجاد کردند

پالوف یک معمار و عکاس پانوراما از بلغارستان است، بنابراین به راحتی می توان فهمید که چرا او به پروژه ای مانند این در شهر زیبای بارسلون کشیده می گردد. Aichberger یک مهندس عکاس و عکاس اهل آلمان است. این دو برای اولین بار در صوفیه، بلغارستان، خانه پالوف در سال 2021 دیدار کردند تا بزرگترین تصویری که تا به حال در بلغارستان گرفته شده است را بگیرند.

عکاسان می خواستند پروژه دیگری را با هم انجام دهند و برای آخرین ساخته گیگاپیکسلی خود در بارسلون تصمیم گرفتند. این دو عکاس، بارسلونا را به علت منظره شهری هیجان انگیز و تپه های اطراف شهر انتخاب کردند.

پالوف می گوید.: ما حدود هفت روز را در بارسلونا گذراندیم و در سه مورد از آنها، هوا برای عکاسی گیگاپیکسلی به میزان کافی خوب بود. ما از آن نهایت استفاده را کردیم.

در طول سه روز تصویربرداری، پالوف و آیچبرگر به میزان کافی عکس گرفتند تا از چهار مکان، هشت پانورامای بزرگ خلق نمایند. سه ماه بعدی صرف ترکیب و پردازش عکس 114 گیگاپیکسل شد.

این پروژه برای این دو عکاس علاقه مند شخصی بود، بنابراین آنها از تجهیزات خود از جمله یک ربات پانوراما ساخت سوئیس و دوربین بدون آینه 45 مگاپیکسلی Canon EOS R5 استفاده کردند. برای بسیاری از تصاویر، آنها از یک لنز تله فوتو Canon EF 600mm f/4 L IS II تطبیق داده شده، گاهی اوقات با یک مبدل تله 2x استفاده کردند. آنها برای نمای پانورامای کلیسای جامع ساگرادا فامیلیا، از لنز Canon EF 200mm f/2.8 L USM II استفاده کردند.

فراتر از چالش های ثبت تصاویر منبع، پردازش گیگاپیکسلی شامل موانع خاص خود است. عکس های بسیار بزرگ برای برنامه های مختلف ویرایش عکس مانند ادوبی فتوشاپ بسیار بزرگ هستند. هر یک از هشت پانوراما بیش از 70 گیگابایت است.

پردازش تصویر بعلاوه شامل روتوش اولیه و در بعضی موارد، انباشتن بیش از 100 فایل با فوکوس بود، زیرا عمق میدان کم لنز 600 میلی متری f/4 باعث می گردد بعضی ساختمان ها در پیش زمینه و پس زمینه بیش از حد تار باشند.

مسائل رایجی که این دو هنگام ساخت پانورامای گیگاپیکسلی با آن روبرو شده بودند، رنگ ناشی از لنز و مه گرما بود. برای تصویربرداری ایجاد نور مساوی بین عکس های مختلف، ما از ابزارهای خودمان استفاده می کنیم. هیچ یک از ابزارهای تجاری موجود نمی توانند به خوبی از عهده این کار برآیند، بنابراین در خروجی نهایی بد به نظر نمی رسد.

متأسفانه، هیچ ابزار مناسبی برای برطرف مسائل کیفیت تصویر به علت مه گرما heat haze وجود ندارد، بنابراین تصویربرداری برنامه ریزی شده در Tibidabo، تپه ای مشرف به بارسلون، به علت محدودیت های آب و هوایی و زمانی باید حذف می شد.

پس از فرآیند پردازش گسترده، دو عکاس برچسب هایی از مکان های معروف بارسلونا را به تصاویر منظره خود اضافه کردند و یافتن مکان های دیدنی در شهر را برای افراد محلی و گردشگران آسان کردند. آنها بعلاوه شامل اطلاعاتی مختص کلیسای جامع معروف ساگرادا فامیلیا را کهع در میان مشهورترین کلیساهای دنیا واقع شده است به عکس افزودند.

چه به عنوان یک عکاس و چه کسی که امیدوار است روزی این شهر زیبا را ببیند، می توانید از منظره ها پانورامای بزرگ این شهر لذت ببرید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 14 فروردین 1402 بروزرسانی: 14 فروردین 1402 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2256

به "دو عکاس یک عکس 114 گیگاپیکسلی باورنکردنی از بارسلون ایجاد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو عکاس یک عکس 114 گیگاپیکسلی باورنکردنی از بارسلون ایجاد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید