دیدار گروه دوستی پارلمانی ایران با مقامات ارشد گرجستان

به گزارش تور تایلند، باکو - خبرنگاران - گروه دوستی پارلمانی ایران وگرجستان به ریاست علیرضا بیگی و همراهی چهار نفر از اعضای این گروه در سفر به گرجستان با مقامات ارشد این کشور دیدار و در مورد موضوعات دوجانبه و منطقه ای گفت وگو کردند.

دیدار گروه دوستی پارلمانی ایران با مقامات ارشد گرجستان

به گزارش شنبه شب سفارت جمهوری اسلامی ایران درگرجستان هیات مجلسی کشورمان دراین سفر که به دعوت رییس گروه دوستی مجلسی گرجستان و ایران انجام گرفت با ایراکلی کوباخیدزه رئیس مجلس، داویت زالکالیانی وزیر امور خارجه، ایوانه ماچاواریانی وزیر دارایی، معاونان وزرای اقتصاد، دادگستری وکشاورزی، روسای کمیسیون های سیاست خارجی و مالی مجلس و استاندار منطقه ایمرتی گرجستان ملاقات کردند.

در این دیدار ها طرفین درخصوص گسترش همکاری های مجلسی و ارتقاء مناسبات ایران و گرجستان در حوزه های سیاسی، مالی، تجاری، علمی و فرهنگی ، کنسولی و همکاریهای منطقه ای به بحث و گفتگو پرداختند.

طرف ایرانی با تاکید بر لزوم مراقبت از روابط خوب دو کشور و دو ملت به طرح بعضی موضوعات مرتبط با مسائل اتباع ایرانی در گرجستان اشاره و خواهان آنالیز و حل سریعتر این مسائل از سوی مقامات گرجی شد.

طرف گرجی نیز با تاکید بر نقش و اهمیت گروه دوستی مجلسی در توسعه روابط دو جانبه، گفت وگو و طرح مسائل فی مابین را در برطرف بعضی مسائل و موانع موثر دانست و خواهان تقویت و توسعه هر چه بیشتر روابط مجلسی ایران و گرجستان شد.

یعقوب شیویاری، سعید باستانی، علی کاظمی باباحیدری و محمدرضا ملک شاهی راد، رئیس گروه دوستی مجلسی ایران و گرجستان را در این سفر همراهی کردند.

شبک**خاورم ** 337**1708

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 562

به "دیدار گروه دوستی پارلمانی ایران با مقامات ارشد گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار گروه دوستی پارلمانی ایران با مقامات ارشد گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید