استقبال ایران از فراوری مشترک فیلم و سریال انیمیشن با چین

به گزارش تور تایلند، مدیرکل همکاری های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور در پیامی به نشست رونمایی از محصولات و فراوریات انیمیشن ایران و چین در شانگ های گفت: از امضای تفاهم نامه ای مبنی بر فراوری مشترک سریال و فیلم سینمایی انیمیشن، بازی های موبایلی و فراوری محصولات جانبی انیمیشن از سوی دو کشور استقبال می کنیم.

استقبال ایران از فراوری مشترک فیلم و سریال انیمیشن با چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران محمد علی کیانی روز چهارشنبه در این مراسمی که در شانگ های برگزار گردید در پیامی ویدیویی با یادآوری اینکه ایران و چین به عنوان دو کشور متمدن و تاریخی جهان، در آسیا قرار گرفته اند و روابط تمدنی و فرهنگی این دو همیشه محبت آمیز بوده است اضافه نمود: خوشبختانه در سال های اخیر هم روابط فرهنگی دو کشور در زمینه های مختلف فرهنگی همچون هنری بسیار خوب بوده که نمونه آن فراوری مشترک فیلم، انیمیشن و سریال است که امروز شاهد به ثمر رسیدن یکی از آن ها هستیم.

وی با یاداوری اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش روابط دو کشور در همه زمینه ها به ویژه فرهنگی و هنری با کشور چین است اظهار امیدواری کرد علاوه بر مراکز دولتی دو کشور، موسسات و شرکت های فرهنگی و هنری دو کشور هم با توسعه همکاری هایشان در زمینه تجارت فرهنگی سهم مهمی در توسعه روابط همه جانبه دو کشور داشته باشند.

کیانی گفت: خوشبختانه در ایران فناوری و استعداد های فوق العاده ای برای فراوری انیمیشن وجود دارد واکنون نیز بسیاری از جوانان هنرمند ایرانی در شرکت های مطرح جهان در حال اجرا پروژه های عظیم و بین المللی هستند.

مدیرکل همکاری های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور ادامه داد: صنعت و سینمای انیمیشن ایران به لحاظ زیرساخت های فنی، کیفی و نیروی انسانی، تقریبا هم عرض چند کشور معدود دارای سینمای انیمیشن است شاهد این ماجرا هم تعداد روزافزون فراوریاتی است که نسبت به سال های پیش رشد داشته اند هر ساله تعداد آثار سینمایی در حال رشد و افزایش است.

کیانی اضافه نمود: به طور مثال رهایی از بهشت فیلشاه و آخرین داستان نمونه ای انیمیشن های ایرانی هستند که هر یک با سه تکنیک کاملا متفاوت توانستند از سه وجه، قدرت سینمای انیمیشن ایران را به جهان معرفی نمایند که اتفاقات خیلی خوبی است.

وی با بیان اینکه متخصصین انیمیشن در جهان به توانمندی سینمای انیمیشن ایران واقف شده اند گفت: به طور مثال انیمیشن سینمایی به نام آخرین داستان نماینده ایران در اسکار 2020 شده است و انیمیشن فیلشاه در کشور های مختلف اکران شده است همچنین حقوق پخش 2 هزار و 943 دقیقه انیمیشن با عناوین شکرستان، تندر و ماهی بادکنکی از فراوریات شرکت های ایرانی برای پخش در کشور چین فروش رفته است.

مدیرکل همکاری های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور با بیان اینکه بسیاری از انیمیشن های ایرانی در جشنواره های انیمیشن چین شرکت می نمایند و حائز رتبه برتر می شوند اظهار امیدواری کرد در آینده شرکت های فراوریی انیمیشن ایران و چین با همکاری و مشارکت یکدیگر سهم عظیمی از بازار جهانی این صنعت را به دست بیاورند.

کیانی با یادآوری اینکه ایران توانسته است به فراوری مشترک فیلم های سینمایی با دیگر کشور ها برسد و این اتفاق هروز در حال افزایش است اظهار امیدواری کرد زمینه های لازم برای فراوری مشترک بین سینمای انیمیشن ایران و چین نیز افزایش یابد ایران زیرساخت مناسب فنی و نیروی انسانی برای فراوری مشترک در حوزه انیمیشن را دارد و با توجه به نرخ دلار می توان گفت حضور در این بازار برای چین علاوه بر مزایای دیگر می تواند از لحاظ مالی نیز به صرفه باشد.

مدیرکل همکاری های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور گفت: از گذشته تا کنون ایران و چین در حوزه انیمیشن ارتباط خوبی با هم داشتند که می توان به وجود تفاهم نامه های مختلفی در راستای فراوریات انیمیشنی و لوازم جانبی اشاره نمود که بین شرکت های ایرانی و چینی به امضا رسیده است.

وی گفت: بازار انیمیشن چین نیز یک بازار قدرتمند است، جکی چان جایی گفته بود که امروز ما چینی ها هستیم که معین می کنیم آمریکایی ها چگونه فیلم بسازند این حرف به مساله انتخاب عظیم اهالی هالیوود در این مقطع زمانی اشاره می نماید: یا با قوانین جمهوری خلق چین کنار بیائید یا با سود سرشار این بازار خداحافظی کنید.

ضرورت تقویت پیوند های فرهنگی ایران و چین

حسین خلیفی فعال فرهنگی ایرانی حاضر در این مراسم همچنین گفت: ایران و چین باید در کنار توسعه روابط سیاسی و مالی در مسایل اجتماعی و فرهنگی نیز پیوندهایشان را توسعه و تقویت بخشند.

وی اضافه نمود: حوزه های فرهنگی به ویژه فیلم، سینما و انیمیشن از جمله کانال های فرهنگی هستند که می توانند سبب تقویت روابط فرهنگی دو کشور و تبادل تجربه میان جوانان و هنرمندان دو کشور گردد.

خلیفی ادامه داد: بعضی ها معتقدند که غارنوشته ها و نقاشی حک شده بر روی غار های ایران از نخستین مظاهر انیمیشن سازی امروزی است.

وی شرح داد که سالانه حدود 400 فیلم سینمایی و بلند و 2 هزار و 200 فیلم کوتاه در ایران فراوری می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1453

به "استقبال ایران از فراوری مشترک فیلم و سریال انیمیشن با چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال ایران از فراوری مشترک فیلم و سریال انیمیشن با چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید