راهنمای خرید در پنانگ، مالزی

به گزارش تور تایلند، پنانگ، با وجود بازارچه ها، مراکز تجاری بزرگ و خیابان های شلوغ و پر رفت و آمد، بهشتی برای علاقه مندان به خرید است.

راهنمای خرید در پنانگ، مالزی

پنانگ به عنوان مقصدی برای خرید معاف از مالیات معروف است و در روزهای خاص و جشنواره های ویژه ای که در طول سال در این شهر برپا می گردد، افراد زیادی از سراسر جهان به شوق خرید به تور پنانگ سفر می نمایند. خرید کردن در پنانگ، تجربه ای هیجان انگیزو جذاب است. کالاهای ارزان و اجناس باکیفیت از برندهای معتبر جهان در بازارچه ها و مراکز خرید این جزیره پیدا می گردد. در واقع پنانگ، جوابگوی نیازهای همه اقشار با هر بودجه و سلیقه ای است.

در پنانگ موقعیت های زیادی برای خرید وجود دارد؛ مراکز تجاری بزرگ و مدرن، بازارهای شبانه و محلی و بازارهای خیابانی در کنار بوتیک ها و مغازه های کوچک و بزرگ قدیمی در سراسر شهر. به راحتی هر نوع کالایی را که فکر کنید، می توانید با قیمت ها و کیفیت های مختلف، پیدا کنید و بخرید. فستیوال خرید پنانگ در ماه آگوست برگزار می گردد. این رویداد سالانه، پنانگ را به یک مرکز خرید بزرگ و شلوغ تبدیل می نماید که گردشگران سراسر جهان را به سوی خود می کشاند.

برای این که از بین موقعیت های خرید در پنانگ، آن را که مناسب تر است انتخاب کنید، باید بدانید که می خواهید چه کالاهایی و با چه قیمتی بخرید. در ادامه این موقعیت ها را معرفی می کنیم تا راحت تر بتوانید انتخاب کنید و در زمان و پول خود بیشترین بهره را ببرید.

مراکز تجاری بزرگ در پنانگ

پنانگ یکی از محبوب ترین جزایر و یکی از مهم ترین مناطق این کشور است. مراکز خرید بزرگ، مجلل و مدرن از ویژگی های این جزیره است. فرقی نمی نماید که چه کالایی برای خرید در نظر داشته باشید، در این مراکز تجاری، هر چیزی که فکر کنید پیدا می گردد. از مشهورترین مراکز خرید این جزیره می توان به گارنی پلازا، سانوی کارنیوال، کویینزبی مال و... اشاره نمود که قبلا آن ها را معرفی کردیم.

همه ی این مراکز تجاری بزرگ، مجموعه ای از بهترین و معروف ترین برندهای جهان در زمینه پوشاک، کیف و کفش، متعلقات مد، زیورآلات، لوازم آرایش و... را در کنار هم عرضه می نمایند. همه آن ها رستوران یا فودکورت دارند. اگر می خواهید همه نوع کالایی در کنار هم و در یک مکان عرضه شوند و از برندهای مشهور و محبوب جهان باشند، به این مراکز تجاری سر بزنید.

بازارچه ها در پنانگ

سر زدن به بازارچه ها در پنانگ یکی از تجربیات ناب سفر است که نباید آن را از دست بدهید. بازارچه Chowrasta مکانی ایده آل برای خرید محصولات تازه و اشیای دست دوم با قیمت های بسیار ارزان است. در ضمن در غرفه های این بازارچه می توانید غذاهای خیابانی محلی را امتحان کنید. بازارهای شبانه هفتگی، یکی دیگر از موقعیت های خرید در پنانگ هستند که علاوه بر قیمت مناسب، فرصتی برای گردشگران فراهم می نمایند که زندگی اهالی شهر را از نزدیک ببینند. این بازارچه ها به طور پیوسته از منطقه ای به منطقه دیگر جابه جا می شوند. غذاهای خیابانی محلی را با قیمت های بسیار ارزان می توانید از این بازارچه ها بخرید. میوه های بومی و عجیب و غریب یکی دیگر از محصولاتی هستند که در این بازارچه ها عرضه می شوند و مورد توجه گردشگران قرار دارند. در برخی از غرفه های آن ها می توانید لوازم خانه و آشپزخانه بخرید.

بازار شبانه Batu Ferringhi، هر روز برپا می گردد و به خاطر بزرگی از نظر وسعت، مشهور است. این بازار کار خود را از ساعت 5 بعدازظهر آغاز می نماید و بعد از نیمه شب تعطیل می گردد. این بازارچه برای خرید در پنانگ فرصت خوبی است، به خصوص برای گردشگران که می خواهند چیزهایی مثل عینک آفتابی، کیف و کفش و لباس و سایر لوازم مشابه را خریداری نمایند.

خیابان های خرید در پنانگ

محله هند کوچک یکی از بهترین مناطق شهر برای خرید کردن است و شهرت و محبوبیت فراوانی دارد. این منطقه پر از شور و نشاط و رنگ، سراسر عطر و هیجان است. عطر و بوی عودهای هندی و ادویه ها و غذاهای خاص هندی در سراسر محله می پیچد. وقتی قدم به این محله می گذارید، انگار به گوشه ای از هند سفر نموده اید به همین دلیل است که آن را هند کوچک نامیده اند. رنگ های زنده و جذاب از پارچه ها، زیورآلات، غذاها، تندیس ها و گل های رنگارنگ و دیدنی، توجه هر کسی را جلب می نماید. ساری های رنگارنگ و زیبا در بیشتر مغازه ها به فروش می رسد و هر چه جلوتر می روید، جذابیت و رنگ و طرح آن ها بهتر می گردد. بنابراین خودتان را آماده کنید که برای خرید سردرگم شوید. هر محصولی که در این محله به فروش می رسد از لباس گرفته تا غذا، هندی است و فرهنگ خاص و متفاوت این کشور پهناور را یادآوری می نماید.

از کجا سوغاتی بخریم؟

وقتی کم کم زمان بازگشت به خانه فرا می رسد، اکثر گردشگران به این فکر می افتند که برای دوستان و نزدیکان خود، یک یادگاری از سفر ببرند تا عزیزان شان را در خاطره های خوش سفر، شریک نمایند. رسم بسیار زیبایی که بسیاری از مناطق جهان به آن پایبند هستند. در پنانگ علاوه بر این که برای خودتان می توانید بهترین محصولات را بخرید، برای عزیزان تان هم سوغاتی و هدایای خوبی پیدا می گردد.

در فروشگاه Perfect Gift Green Lane می توانید سوغاتی هایی مثل انواع دسته های گل، خرس های پولیشی، جعبه های شکلات و سایر لوازم کادویی مشابه را بخرید. در فروشگاه China Joes در محله جرج تاون می توانید کالاهای آنتیک، زیورآلات، چای ها و قهوه های خاص، کتاب و محصولات فرهنگی را به عنوان سوغات بخرید.

در فروشگاه Sentuhan در منطقه Tanjung Tokong می توانید انواع محصولات دست ساز، صابون های طبیعی، صنایع دستی محلی، لباس و زیورآلات بخرید. برای بسته بندی این هدایا، جعبه های کادوی زیبا هم وجود دارد که می توانید خریداری کنید. فروشگاه Material Collection در مرکز خرید Queensbay یکی دیگر از مکان های خرید ایده آل برای خرید لباس، شال، چاپ استیک، کیف های دستی، تزیینات چوبی مدرن، لوازم آشپزخانه و سایر لوازم مشابه است.

نکته هایی برای خرید در پنانگ

برای این که بهترین محصولات را با قیمت های واقعی در پنانگ خرید کنید، باید چانه زدن بلد باشید. وقتی برای خرید به یک مغازه با غرفه سر می زنید، حتما برای پرداخت قیمت مناسب، وقت بگذارید و چانه بزنید و زیر بار قیمت های گزاف و غیرواقعی نروید. اگر نتوانستید با یک فروشنده سر قیمت به توافق برسید، جای نگرانی نیست. معمولا بسیاری از غرفه ها و مغازه ها محصولات مشابهی عرضه می نمایند و احتمالا کالای مورد نظرتان را در یک غرفه دیگر با فروشنده منصف تر پیدا خواهد نمود.

اگر چنین نکاتی را برای خرید رعایت کنید، می توانید خریدی به صرفه در پنانگ داشته باشید. چون تنوع نوع و کیفیت محصولات در پنانگ بسیار زیاد است.

منبع: کجارو / penangtraveltips.com
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 719

به "راهنمای خرید در پنانگ، مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید در پنانگ، مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید