راهنمای سفر زمینی به استانبول

به گزارش تور تایلند، برای آن که با ماشین شخصیِ خود به استانبول سفر کنید، احتیاج است هزینه هایی را بپردازید تا بتوانید از مرز های مجاز و زمینی ایران خارج شوید.

راهنمای سفر زمینی به استانبول

از سفر با تور خرداد استانبول لذت ببرید. شهر زیبای استانبول یادگاری از حکمرانان قدرتمند عثمانی که در دوران شکوهشان شهری عظیم پایه ریزی کرده بودند.

سفر زمینی به هر کجا که بخواهید امکان پذیر است. فقط کافی است راهش را بلد باشید. فرقی هم نمی کند با وسیله شخصی باشد یا با اتوبوس و یا مثل دایی من با تریلی (او تقریباً 45 سال پیش با تریلی های گذری به استرالیا رفت) خلاصه سفر زمینی خیلی هم خوب است. امروز صفحه گردشگری راهنمای سفر شما در سفر زمینی به استانبول است. جایی که رفتن به آن روش های مختلفی دارد.

راه های سفر زمینی به استانبول

با ما در خبرنگاران همراه شوید تا به شما نشان دهیم مراحل سفر زمینی به استانبول چیست و چه نکاتی را باید رعایت کنید. برای این کار چندین راه پیش روی شماست و می توانید از هر کدام که خواستید خود را به مقصد برسانید.

مرزهای سفر زمینی به ترکیه

  • مرز بازرگان

    در 290 کیلومتری شهر تبریز و بزرگ ترین و مهم ترین مرز برای سفر به ترکیه است و انتخاب بسیاری برای خروج از کشور. این پایانه امکانات مناسبی دارد و برای رسیدن به استانبول نیز راه خوبی محسوب می گردد. در شمال آذربایجان غربی وَ در نزدیکی شهر ماکو قرار گرفته و راهش آسفالته است.

    ساعت کاری: 24 ساعته

    فاصله مرز بازرگان تا استانبول: 1543 کیلومتر

  • مرز رازی

    در 70 کیلومتری شهر خوی میان دو پایانه مرزی بازرگان و سرو واقع شده است و به شهرستان خوی بسیار نزدیک است. رفت و آمد از این مرز زیاد نیست و نسبت به مرز بازرگان معطلی بیشتری دارد.

    ساعت کاری: 9:00 تا 17:00 (به وقت ایران) در نیمه اول سال و 9:30 تا 16:30 در نیمه دوم

    فاصله مرز رازی تا استانبول: 1655 کیلومتر

  • مرز سرو

    در 60 کیلومتری شهر ارومیه، در نزدیکی شهر سرو، قرار گرفته است.

    ساعت کاری: 24 ساعته

    فاصله مرز سرو تا استانبول: 1867 کیلومتر

    در سفر زمینی به استانبول با اتوبوس از دو شهر تهران و تبریز می توانید خود را به استانبول برسانید. این راستا ها به شکل راستای یکسره و مستقیم هستند. اتوبوس های تهران-استانبول از پایانه های غرب و بیهقی حرکت می نمایند.

  • سفر زمینی به استانبول با ماشین شخصی

    برای آن که با ماشین شخصیِ خود به استانبول سفر کنید، احتیاج است هزینه های زیر را بپردازید تا بتوانید از مرز هایی که برایتان شمردیم، خارج شوید.

  • گواهینامه بین المللی یک ساله
  • پلاک بین المللی

    *نکته: برای دریافت گواهینامه و پلاک ترانزیت می توانید به سایت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مراجعه کنید.

  • دفترچه مالکیت یا کارت مالکیت خودرو
  • برچسب CD و IR
  • کاپوتاژ یا مجوز خروج از کشور

    *نکته: برای دریافت کاپوتاژ ماشین یا مجوز خروج از کشور باید به گمرک شهر و یا مرکز استان خود بروید.

    *نکته: کاپوتاز ماشین اعتباری یک ساله دارد و اگر قبلاً کاپوتاژ داشته اید و می خواهید برای تمدیدش اقدام کنید احتیاجی به دریافت برچسب IR و پلاک ندارید.

  • بیمه 10 روزه ماشین (بسته به شرکت بیمه متفاوت)
  • تفاوت هزینه بنزین (هنگام خروج از کشور باید تفاوت قیمت بنزین ایران با کشور ورودی را بپردازید)

    *نکته: مبنای محاسبه حجم باک شماست، فرقی هم نمی کند پر باشد یا نه ولی شما باید آن را بپردازید.

عوارض خروج از کشور

در ابتدای سال 98 نرخ عوارض خروج از کشور به این توضیح اعلام شده بود: برای بار اول 220 هزار تومان، بار دوم 330 هزار تومان و بار سوم به بعد 440 هزار تومان اما بر اساس لایحه بودجه سال 99، عوارض خروج از کشور برای سفر اول هر ایرانی به 264 هزار تومان تغییر پیدا نموده است. برای سفر های دوم 396 هزار تومان و سفر سوم هم به 528 هزار تومان افزایش می یابد.

می توانید آن را به صورت اینترنتی در سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور پرداخت کنید. البته این هزینه ها برای سفر های زیارتی زمینی متفاوت است.

در مجموع فاصله بین تهران تا استانبول حدود 2445 کیلومتر است. و تجربه نشان داده اگر مرز بازرگان را انتخاب کنید بهتر است. مرزهای زمینی در تمام روزها (حتی تعطیلات رسمی) باز هستند و هیچ گاه تعطیلی ندارند.

بیمه ماشین ، پیش از خروج از کشور

دریافت بیمه سواری تان قبل از هر سفر زمینی یکی از ارکان مهم برای خروج از کشور است. می توانید از چند راه اقدام کنید.

  • برای سفر زمینی به استانبول باید کارت (بیمه مخصوص ترکیه و کشورهای اروپایی) را از بیمه ایران دریافت کنید.
  • اگر به بیمه ایران دسترسی ندارید، می توانید با شعب بیمه در مرز بازرگان تماس بگیرید؛ وَ پس از هماهنگی هزینه را برای آن ها واریز کنید. کارکنان بیمه، بیمه نامه شما را با پست پیشتاز ارسال خواهند کرد.

    *نکته: اگر می خواهید برای خروج مرز بازرگان را انتخاب کنید، می توانید هنگام خروج از کشور و در شعبات بیمه همانجا، در ظرف یک ساعت بیمه را دریافت کنید.

  • اگر از مرز رازی برای خروج از کشور می روید، معطلی و هزینه بیشتری در انتظار شما خواهد بود(حداقل نصف روز). ممکن است حتی مجبور باشید شب را به خوی برگشته و فردا صبحش مجدداً برای دریافت بیمه نامه مراجعه کنید.
  • اگر در مرز متوجه شدید که بیمه نامه تان را نگرفته اید، همراه شما می تواند از مرز خارج شده و بیمه را از ترکیه دریافت نموده و برای شما بیاورد.

    *نکته: اگر تنها بودید می توانید از رانندگان ترانزیت و یا افرادی که به ترکیه رفت و آمد دارند، بخواهید که بیمه نامه را برای شما از ترکیه بگیرند.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 131

به "راهنمای سفر زمینی به استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر زمینی به استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید