راه اندازی موزه کشتی جویبار در دستور کار استاندار نهاده شد

به گزارش تور تایلند، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، راه اندازی موزه کشتی جویبار در دستور کار استاندار نهاده شد.

راه اندازی موزه کشتی جویبار در دستور کار استاندار نهاده شد

روابط عمومی استانداری مازندران از قول سید محمود حسینی پور گفت که مذاکرات برای راه اندازی موزه بزرگ کشتی جویبار اجرا شده است.

وی گفت: رای این که گردشگران ورزشی را به مازندران بیاوریم در گام نخست، بعضی برنامه ها از جمله موزه کشتی جویبار را هدف گذاری نموده ایم.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه شادابی مردم در گرو برنامه ریزی مدیران در حوزه ورزش است، گفت: رویه ما بیان وعده ها در حد توان اجرایی مان است و انتظار داریم مردم به ما اعتماد نمایند و نیازمند کمک همه مردم هستیم و از مردم توقع داریم ما را در عمل به وعده ها کمک و کمک نمایند.

ورود استاندار تازه مازندران برای راه اندازی موزه کشتی در جویبار که عنوان مرکز کشتی ایران را دارد، این امیدواری را ایجاد نموده که بلاخره وعده های مکرری که تا به امروز به مردم جویبار برای راه اندازی این محیط فرهنگی داده شده خاتمه در دولت سیزدهم محقق خواهد شد.

پرونده راه اندازی موزه کشتی جویبار ورق های زیادی از وعده های بی خاتمه دارد. نخستین بار دهه فجر سال 96 بود که شهردار وقت جویبار در جمع خبرنگاران از راه اندازی موزه کشتی در این شهرستان به عنوان مرکز کشتی دنیا اطلاع داده بود.

پنج سال وعده های بی خاتمه

علی کمک در آن موقع گفته بود که زمین برای ساخت موزه شناسایی شده و قرار است به مبلغ 200 میلیون تومان با همراهی خیرین خریداری گردد تا با راه اندازی موزه ، شهرداری هم به درآمدی پایدار از این راه برسد.

مرداد سال 97 هم کمک که همچنان شهردار جویبار بود از امضای موافقنامه میان شهرداری و میراث فرهنگی برای ساخت موزه کشتی اطلاع داد ولی این بار دیگر موضوع خرید زمین را به زبان نیاورد و گفت که قرار است از خانه باستانی تقوایی پس از بازسازی به عنوان موزه استفاده گردد.

راه اندازی موزه کشتی در جویبار یک بار دیگر هم سال 97 مطرح شد. این بار محمد فقیه، رئیس وقت شورای شهر گفت که این موزه در زمینی به مساحت 2 هزار و 200 متر مربع احداث می گردد و حتی تاکید نمود که برای ساخت آن در بودجه سال 98 شهرداری اعتبار پیش بینی شده است.

فروردین سال 98 نوبت به علی اسد، فرماندار وقت جویبار رسید تا یک گام به جلوتر برود و اعلام کند که موزه کشتی این شهرستان تا انتها سال رونمایی و افتتاح می گردد. او اضافه کرد که در این موزه که قرار است در یک خانه دوره قاجاریه راه اندازی گردد، آثار بر جای مانده از دوران قاجار به بعد به نمایش گذاشته خواهد شد.

یک روز پس از فرماندار جویبار، سیف الله فرزانه مدیرکل وقت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت که موزه کشتی را در جویبار راه اندازی می نمایند. او حتی اضافه کرد که از سازمان میراث فرهنگی برای راه اندازی موزه کشتی به استان تفویض اختیار شده است.

فرزانه که در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در اوج راه افتادن سیل در استان صحبت میکرد، شرح داد: مازندران ظرفیت های بسکمک در حوزه های مختلف گردشگری دارد و می توانیم این ظرفیت ها را تقویت کنیم از جمله این که مازندران استان ورزش خیز و قهرمان پرور است و می توانیم گردشگری ورزشی را در استان تقویت کنیم چون ظرفیت های ورزشی مازندران می تواند محل برگزاری تورهای مختلف ورزشی باشد.

مهر سال 98 زمانی که شهردار تازه بر جایگاه شهرداری جویبار نهاده شد، دوباره وعده راه اندازی موزه جویبار رسانه ای شد. این بار همت محمدنژاد گفت: با قدرت می گویم تا انتها دوره مدیریتی خود در شهرداری جویبار موزه کشتی را تحویل مردم خواهم داد.

سال 99 پرونده راه اندازی موزه کشتی جویبار بدون اضافه شدن وعده تازه ورقی نخورد ولی اکنون با ورود استاندار تازه این امید ایجاد شد که بلاخره مرکز کشتی ایران صاحب موزه کشتی خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2044

به "راه اندازی موزه کشتی جویبار در دستور کار استاندار نهاده شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "راه اندازی موزه کشتی جویبار در دستور کار استاندار نهاده شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی موزه کشتی جویبار در دستور کار استاندار نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید