رحیمی: رویکردی برای اعزام رشته های تیمی به بازی های اسلامی نداریم

به گزارش تور تایلند، به گزارش خبرنگاران، بازی های کشورهای اسلامی از جمله رویدادهایی است که ورزش ایران حضور در آن را برای سال آینده در برنامه دارد.

رحیمی: رویکردی برای اعزام رشته های تیمی به بازی های اسلامی نداریم

پنجمین دوره این بازی ها طی روزهای 18 تا 27 مرداد سال به میزبانی قونیه ترکیه برگزار خواهد شد. این دوره بازی ها در 19 رشته دوومیدانی، تیروکمان، بسکتبال (سه به سه)، دوچرخه سواری، شمشیربازی، فوتبال، ژیمناستیک، هندبال، جودو، کاراته، شنا، کیک بوکسینگ، تیراندازی، تنیس روی میز، تکواندو، والیبال، وزنه برداری، کشتی (فرنگی و آزاد) و همچنین باچی (رشته فعال درترکیه) برگزار خواهد شد.

در بخش جانبازان و معلولان هم دوومیدانی، تنیس روی میز، شنا و تیروکمان رشته هایی هستند که رقابت ورزشکاران شرکت کننده در آنها برگزار خواهد شد. ضمن اینکه این دوره بازی ها در بخش سنتی (تیروکمان سنتی) رقابت هایی خواهد داشت، البته رقابت شرکت کنندگان در این رشته صرفا به صورت نمایشی و بدون محاسبه مدال خواهد بود.

با توجه به اهمیت حضور در این رویداد که با حضور کنندگان کشورهای اسلامی و مسلمان از سراسر دنیا برگزار می شود، شنبه گذشته نشست ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی با موضوع بازی های کشورهای اسلامی و تشکیل کاروان برای اعزام به این بازی ها برگزار گشت. بر اساس مصوبه این ستاد، از امروز چهارشنبه نشست های کارشناسی با فدراسیون های کاندید اعزام به این بازی ها آغاز می شود تا بر اساس نتایج و ارزیابی ها در مورد تعداد رشته ها و ورزشکاران اعزامی جمع بندی لازم حاصل شود.

البته به گفته اصغر رحیمی که سرپرستی کاروان اعزامی به بازی های کشورهای اسلامی را بر عهده خواهد داشت، کیفی گرایی مبنای کار برای تشکیل و آماده سازی این کاروان است طوریکه ستاد عالی رویکردی به اعزام رشته های تیمی ندارد.

بررسی دقیق تر رشته ها

وی در گفتگو با خبرنگاران گفت: پیش از نشست ستاد عالی در نشست هایی که بعضا کنندگان وزارت ورزش (پولادگر و رغبتی) هم در آنها حضور داشتند شرایط رشته ها را بررسی کردیم و به چهارچوب کلی و اولیه در مورد آنها رسیدیم. در دور نو نشست ها که از امروز آغاز می شود این بررسی ها به صورت دقیق تر و کارشناسی تر دنبال خواهد شد.

کاروان کیفی به قونیه اعزام می شود

رحیمی با بیان اینکه بر اساس پیروی از سیاست های نظام که در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هم مبنای کار قرار گرفته است در پی اعزام کاروان کیفی به قونیه هستیم، شرح داد: از مجموع 19 رشته حاضر در بازی های کشورهای اسلامی رشته باچی ویژه کشور میزبان است که با هدف کمک به مدال آوری کاروان کشورش وارد فهرست بازی ها کرده است. ارزیابی های ما در مورد 18 رشته دیگر است ضمن اینکه در مورد رشته های برگزار گشته در بخش جانبازان و معلولان تا حد زیادی به جمع بندی رسیده ایم.

معین کیفیت رشته ها برای حضور در بازی های اسلامی

سرپرست کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی با اشاره به ترافیک برگزاری رویدادهای مختلف در سال آینده گفت: طی 6 ماه نخست سال علاوه بر بازی های کشورهای اسلامی و بازی های آسیایی، خیلی از فدراسیون درگیر رقابت های آسیایی یا دنیای در رشته خود هم هستند. باید معین شود که با توجه به حجم رویدادهای پیش رو در هر رشته، آنها با چه کیفیتی در بازی های اسلامی شرکت می کنند.

شرط اعزام در رشته های رکوردی

وی همچنین به سطح کیفی بازی های اسلامی و اینکه رقابت ها در سطح میانه رو به بالا برگزار می شود، اشاره کرد و ادامه داد: کنندگان اروپا و آفریقا نشان داده اند که در این بازی ها خوب ظاهر می شوند. در کل اینگونه نیست که بتوان در بازی های کشورهای اسلامی به راحتی مدال طلا گرفت، این مسئله روی نگاهی که به تشکیل کاروان کیفی داریم، بی تاثیر نیست. به خاطر همین نگاه است که درمورد رشته های رکوردی، دستیابی به رکورد مدال طلا در دوره قبل بازی ها را به عنوان شرط اعزام مقرر کرده ایم.

کاروان ایران در دوره پیشین بازی های کشورهای اسلامی در جایگاه سوم ایستاد

ستاد عالی رویکرودی به اعزام رشته های تیمی ندارد

رحیمی با بیان اینکه نتیجه نشست های کارشناسی با فدراسیون های هدف دو هفته دیگر در ستاد عالی ارائه خواهد شد، گفت: ستاد رویکردی نسبت به اعزام رشته های تیمی ندارد، آنها جمعیت زیادی را شامل می شوند و اگر شانس زیادی برای مدال آوری نداشته باشند به لحاظ کیفی گرایی نمی توانند کمک حال باشند. البته اعزام تیم سه به سه بسکتبال قطعی است.

نهایی شدن شرایط کاروان بازی های اسلامی تا دو هفته دیگر

به گفته وی، در نشست دو هفته دیگر ستاد عالی در مورد تعداد رشته های اعزامی در هر بخش آقایان و بانوان به جمع بندی می رسیم. احتمالا در همان نشست در مورد ترکیب کلی کاروان به لحاظ تعداد ورزشکار اعزامی هم به نتیجه برسیم.

ترکیب 250 نفره برای کاروان ایران

سرپرست کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی در خاتمه با یادآوری اینکه ایران در دوره گذشته بازی های کشورهای اسلامی (2017 باکو) 155 ورزشکار داشت در مورد ترکیب احتمالی کاروان اعزامی به قونیه گفت: با توجه به افزایش تعداد رشته ها احتمالا ترکیب کلی کاروان (ورزشکار، مربی، همراه و...) حدود 250 نفر شود.

به گزارش خبرنگاران، اولین دوره بازی های کشورهای اسلامی سال 2005 به میزبانی عربستان برگزار گشت، کاروان ایران در آن دوره بازی ها به عنوان چهارم دست یافت. برگزاری دومین دوره این بازی ها برای سال 2009 در ایران لغو شود.

پالمبانگ و باکو به ترتیب میزبان دومین و سومین دوره بازی های کشورهای اسلامی بودند. کاروان اعزامی ایران جایگاه دوم و سوم این دو دوره بازی ها را به دست آورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2074

به "رحیمی: رویکردی برای اعزام رشته های تیمی به بازی های اسلامی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رحیمی: رویکردی برای اعزام رشته های تیمی به بازی های اسلامی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید