فرایند فعالیت ستادهای اجرایی خدمات سفر تبیین شد

به گزارش تور تایلند، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری روز سه شنبه 26 اسفندماه در نشست مجازی با مدیران کل استانی به عنوان دبیران ستادهای اجرایی خدمات سفر 31 استان کشور به تبیین شرایط فعالیت و هماهنگی در نوروز 1400 پرداخت.

فرایند فعالیت ستادهای اجرایی خدمات سفر تبیین شد

او با اشاره به ابلاغ دستورالعمل هماهنگی اجرایی مدیریت و مسئولیت پذیری در سفرهای نوروز در شرایط بیماری کرونا به 22 دستگاه اجرایی عضو ستاد سفر و مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان دبیران ستاد، مطرح نمود: هدف از ابلاغ اجرا شده هماهنگی در اجرای وظایف دستگاه های متولی سفرهای نوروزی با هدف مسئولیت پذیری در شرایط کرونا به شمار می آید.

معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور اعلام نمود: در چارچوب مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، موظف هستیم تمهیدات لازم را برای انجام سفرهای احتمالی در فضایی ایمن و مدیریت شده به عمل آوریم، به همین دلیل دستگاه های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر باید آمادگی لازم را داشته باشند تا در صورت احتیاج، فرآیند خدمات رسانی به صورت روان و برنامه ریزی شده انجام گردد.

او توضیح داد: رعایت پروتکل های بهداشتی، اطلاع رسانی سیاست های اجرایی ستاد سفر، اجرای دقیق وظایف هر دستگاه به صورت معین و نیز فراهم کردن زمینه بهره مندی هم وطنان از تعطیلات نوروز 1400 و افزایش نشاط مسئولانه در جامعه ضمن جلوگیری از بازگشت فرایند صعودی بیماری از جمله شاخصه های دستور العمل هماهنگی، اجرایی مدیریت و مسئولیت پذیری در سفرهای نوروزی در شرایط بیماری کرونا به شمار می آید.

تیموری همچنین با بیان این که سیاست کلی ستاد سفر عدم تبلیغ و تشویق هموطنان به سفر است، اضافه کرد: به رغم این رویکرد، از وظایف ذاتی دستگاه متولی سفر این است که آمادگی کامل برای مدیریت بحران های احتمالی پیش رو را داشته باشند و در صورت بروز هرگونه اختلال در فرایند سفرهای مسئولانه احتمالی، در کنترل پیشامدها اهتمام ورزند و غافلگیر نشوند.

او تأکید کرد: ما در وزارت به عنوان عضوی از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، بازویی برای اجرای صحیح مصوبات آن ستاد در زمینه مدیریت مسئولانه سفر در شرایط کرونا هستیم تا ضمن حمایت از فعالان صنعت گردشگری، تمهیدات لازم را برای انجام سفرهای احتمالی در فضایی ایمن و به صورت مسئولانه در نوروز 1400 فراهم کنیم.

معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور ادامه داد: بر مبنای دستورالعمل مصوب، سفر در شهرهای زرد، آبی و سفید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام خواهد شد و توصیه اکید می کنیم تا هموطنان از اماکن غیرمجاز استفاده ننمایند. هدف اصلی در این فرآیند این بوده است که ضمن رعایت پروتکل ها از سرمایه گذاران رسمی حوزه گردشگری نیز حمایت گردد.

او اعلام نمود: در شرایط مذکور کوشش نموده ایم تا ضمن به خدمت دریافت همکاری و مجوزهای لازم از سوی ستاد ملی کرونا مانع از اسکان در مراکز اقامتی متفرقه از جمله سالن های ورزشی، مدارس، کمپ ها، چادر، پارک ها و غیره شویم و تنها اقامت در مراکزی که از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارای مجوز هستند و پروتکل های بهداشتی در آن ها رعایت می گردد؛ امکان پذیر خواهد بود.

تیموری خطاب به دبیران ستادهای اجرایی سفر در استان های کشور، یادآور شد: در نظر داشته باشید که در حال حاضر رنگ ها به شهرها اختصاص پیدا می نماید. یعنی شهرهای زرد، آبی، سفید، قرمز و نارنجی داریم و طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، استان رنگ ویژه ای نمی گیرد. در نتیجه انتظار می رود مقامات ملی و استانی در مصاحبه ها و اقدامات خود مصوبه و دستورالعمل ابلاغی از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و قرارگاه عملیاتی آن را مبنا قرار دهند.

او همچنین در تشریح بخش مهم دیگری از دستورالعمل ابلاغ شده، اعلام نمود: سفر در شهرهای قرمز و نارنجی این گونه است که از ورود خودروهای شخصی جلوگیری خواهد شد، منظورخودروهای پلاک شخصی غیربومی است. اما سفرهای ضروری و کاری هم وطنان با وسایل حمل ونقل عمومی شامل اتوبوس، قطار و هواپیما به این شهرها با شرط استقرار در مراکز اقامتی مجاز امکانپذیر است.

معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور اضافه کرد: همراهی ستاد ملی کرونا در پیشبرد سفرهای برنامه ریزی شده و کنترل شده با هدف اصلی حمایت و یاری به فعالان حوزه گردشگری بوده است که در این ایام با خسارت های بسیاری روبه رو شده اند.

او تأکید کرد: در مراکز گردشگری زیر مجموعه وزارت پروتکل ها به صورت کامل اعمال می گردد. ما از ابتدای سال به صورت مستمر نسبت به رعایت اصول بهداشتی اقدام نموده ایم. وزارت بهداشت نیز متمم هایی را لحاظ نموده است، در نتیجه متولیان استانی در صدد باشند تا ضمن تشدید نظارت ها، اصول و فرآیند پروتکل ها درهمه بخش ها به ویژه مراکز زیرمجموعه نصب و در معرض دید گردشگران قرار گیرد.

تیموری خطاب به مدیران کل استانی، گفت: تعطیلات پیش رو به نوعی آزمون مهمی برای فعالان صنعت گردشگری کشور به شمار می آید، چرا که باید در عمل نیز نشان دهیم چگونه در تأسیسات گردشگری پروتکل های بهداشتی رعایت می گردد و ضمن کسب رضایت هموطنان سلامت آن ها تضمین می گردد.

بنا به گفته او هم اکنون دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و ستادهای اجرایی خدمات سفر در سطح کشور با نظارت دقیق بر فرایند فرآیند و پروتکل های تعریف شده فعال است و هم وطنان می توانند در طول تعطیلات نوروزی پیش رو ضمن کسب اطلاعات مورد احتیاج و انعکاس پیشنهادات و شکایات احتمالی با سامانه 09629 تماس برقرار نمایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1579

به "فرایند فعالیت ستادهای اجرایی خدمات سفر تبیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند فعالیت ستادهای اجرایی خدمات سفر تبیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید