ساخت 3 جزیره مصنوعی در مالزی

به گزارش تور تایلند، مالزی از اجرای یک طرح جاه طلبانه برای تأسیس سه جزیره مصنوعی خبر داده که به ترتیب برای سکونت، فعالیت های شغلی و تفریح و سرگرمی کاربرد خواهند داشت.

ساخت 3 جزیره مصنوعی در مالزی

جزایر مصنوعی مالزی توسط شرکت Bjarke Ingels Group ساخته می شوند و برای تأمین برق مصرفی آنها از منابع انرژی تجدید پذیر مانند صفحات خورشیدی و توربین های بادی استفاده می گردد.

جزایر یادشده که در کنار یکدیگر شهری به نام بیودایور را شکل می دهند در سواحل جنوبی جزیره پنانگ قرار دارند و طول سواحل عمومی این جزایر به 4.6 کیلومتر، مساحت پارک های آن به 242 هکتار و طول کل سواحل آن به 25 کیلومتر می رسد. قرار است حدود 18 هزار نفر در این جزایر مصنوعی ساکن شده و به کار و فعالیت بپردازند.

جزیره اول در این مجموعه مجاری یا Channels نام دارد و 202 هکتار وسعت دارد. در این جزیره یک پارک دیجیتال احداث می گردد تا در آن تحقیقاتی در زمینه واقعیت مجازی، محصولات رباتیک و هوش مصنوعی انجام گردد. در این جزیره یک پارک تفریحی، یک مرکز فناوری و چند مرکز دولتی و فرهنگی نیز ایجاد می گردد.

جزیره دوم حرا یا Mangroves نام دارد و دارای شبکه ای از تالاب ها و مراکز کسب و کار است. تعدادی برج و مرکز کنفرانس نیز در این جزیره ساخته می گردد.

جزیره سوم نیز لاگونا یا Laguna نام دارد که متشکل از 8 جزیره کوچک تر خواهد بود که هم برای سکونت و هم برای ماهیگیری مناسب خواهند بود. بخش عمده ساختمان های این جزایر با استفاده در چوب بامبو، چوب های درخت های محلی و موارد بازیافتی ساخته می شوند. زمان دقیق تکمیل این طرح هنوز تعیین نیست.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1222

به "ساخت 3 جزیره مصنوعی در مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت 3 جزیره مصنوعی در مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید