سازمانهای برتر محیط زیست

به گزارش تور تایلند، هر موجود زنده ای شایسته این است که در یک محیط زیست پاک و طراوت بخش زندگی نماید. از این رو، سازمانهای بسیاری از این دست وجود دارند که در زمینه متعادل ساختن زیست بوم با مداخلات بشر به فعالیت میپردازند.

سازمانهای برتر محیط زیست

تألیف و ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری

منبع: راسخون

هر موجود زنده ای شایسته این است که در یک محیط زیست پاک و طراوت بخش زندگی نماید. از این رو، سازمانهای بسیاری از این دست وجود دارند که در زمینه متعادل ساختن زیست بوم با مداخلات بشر به فعالیت میپردازند. مقاله زیر بعضی از گروه های مشهور حفاظت محیط زیست را به لیست در میآورد.

زیست کرهی ما، زندگی ما را معین مینماید. زیست بومهایی که پاکیزهتر و پر طراوتتر هستند، قادر خواهند بود که موجب تثبیت نمودن جریان حیات بر روی کرهی زمین شوند. افزایش جمعیت و آلودگی منجر به قطع گشتن درختان جنگلها و خسارت وارد شدن به زیستگاه های بسیاری از دیگر موجودات زنده شده است. چنین عدم تعادلی موجب تأثیرات عمده ای بر روی اشکال حیات شده است و در نهایت موجب خسارت وارد آوردن به آنها شده است. بنا بر این، بسیاری از سازمانهای حیات وحش با استفاده از برنامه ریزی و به اجرا در آوردن پروژه هایی بر روی مدیریت حیات وحش فعالیت مینمایند. مروری در این مقاله بنمایید تا اطلاعاتی را پیرامون مؤسسه هایی که در زمینه حفاظت حیات وحش به فعالیت میپردازند به دست آورید.

برترین مؤسسات حیات وحش

صندوق دنیای حیات وحش

این سازمان در میان دیگر سازمانهای مشهوری قرار گرفته است که در زمینه حفاظت از تنوع زیستی به فعالیت میپردازند. سازمان صندوق دنیای حیات وحش در سال 1961 و با هدف بهبود شرایط طبیعت تأسیس گشت. این سازمان از زیستگاه های طبیعی حفاظت به عمل میآورد و حتی پروژه هایی را در جهت نجات دادن حیوانات به مرحله اجرا میگذارد. سازمان WWF هم با انجمن های محلی و هم با شبکه های دولتی به منظور به حد اقل رسانیدن آلودگی و استفاده بهینه از منابع طبیعی هم کاری به عمل میآورد.

شورای دفاع از منابع طبیعی

شورای دفاع از منابع طبیعی (NRDC) در میان آن دسته از سازمانهای حفاظتی جای میگیرد که با مصرف بهینه از انرژی، حفاظت نمودن از زیستگاه های اقیانوسی و به وجود آوردن محیط زیستی سرسبزتر و پاکیزهتر برای زیست کردن، در جهت حفاظت به عمل آوردن از سرزمینهای حیات وحش به انجام فعالیت میپردازد. این سازمان در سال 1970 تأسیس گشت و هم چنین در ظرف مدت یک سال پیروز به تصویب قانون هوای پاک گشت که امروزه میتوان از آن در جهت تحت تعقیب قرار دادن آلوده کننده های محیط زیست استفاده به عمل آورد. تقریباً چیزی در حدود 350 حقوق دان و دانشمند وجود دارند که برای سازمان NRDC به فعالیت میپردازند که بعلاوه 1.3 میلیون عضو را در خود جای میدهد.

اوشیانا

سازمان اوشیانا عمدتاً فعالیت خود را بر روی حفاظت از اقیانوسها متمرکز مینماید. به مدت چندین سال است که تمرکز عمدهی این سازمان بر روی متعادل ساختن زیست بوم دریایی و هم چنین جلو گیری به عمل آوردن از خطراتی گوناگون بوده است. این سازمان در کوششهای خود در جهت کاستن از مقدار بریدن باله ها، به تور انداختن و شکار کردن کوسه ها پیروز عمل نموده است. سازمان اوشیانا عملیات بسیاری را بر عهده گرفته است و معمولاً به طور هم زمان خود را در گیر چند عملیات نمیگرداند تا به برترین نتیجه دست یابد. این سازمان حفاظت از محیط زیست در سال 2001 تأسیس شد و از همان ابتدای کار خود در فعالیتهای خود در حفاظت به عمل آوردن از اقیانوسهای دنیا پیروز بوده است. این سازمان هم چنین کوششهای سخت و شایان ذکری را در جهت حفاظت نمودن از گونه های در معرض خطر انقراض دریایی به عمل آورده است. هم چنین سازمان اوشیانا به جز انجام این عملیاتها نسبت به پاکیزه نگه داشتن اقیانوسها هم آگاهی رسانی نموده است.

حفاظت بین المللی

سازمان حفاظت بین المللی تمرکز خود را بر روی حفظ و نگه داری از زیست بومهایی گذارده است که تحت بهره وری مداوم بشر قرار دارند. این سازمان در سال 1987 تأسیس شد و به شدت بر روی به حد اقل رسانیدن سطح آلودگی و حفاظت به عمل آوردن از آب شیرین و حتی در حوزهی جستجو در پی افراد فعالیت مینماید. سازمان حفاظت بین المللی، سازمانی است که برای طبیعت ارزش قائل میشود و همیشه پروژه هایی را به مرحله اجرا در میآورد که در طولانی مدت به سود این سیاره خواهد بود.

جامعه حفاظت حیات وحش

سازمان جامعه حفاظت حیات وحش (WCS) یک انجمن جانور شناسی دیگر است که در سال 1895 تأسیس شده بود. از آن موقع تا کنون، آنها در سطح دنیای از باغ وحشها و آکواریومها حمایت به عمل آورده اند. هم چنین، ارتقاء بخشیدن آموزش زیست محیطی یکی از اساسیترین انگیزه های آنها در جهت به ارمغان آوردن تغییری مثبت در مأموریت آنها است. این سازمان به فعالیت بر روی گونه های در معرض خطر انقراضی مانند فیلها، گربه های بزرگ، خرسها، میمون های بزرگ و دیگر موجودات گوشتخوار میپردازد. آنها در منطقه های از قارهی آفریقا، آمریکا و آسیا فعالیت مینمایند.

انجمن سلطنتی حفاظت از پرندگان

این انجمن سلطنتی تمرکز خود را بر روی حفاظت نمودن از زیستگاه های پرندگان قرار داده است و در احیای گونه های خاصی که در معرض خطر انقراض قرار دارند کوشش مینماید. این سازمان کار خود را در سال 1889 و با هدف متوقف کردن استفاده از پر و شاه پر شروع گردانید. این سازمان به مدت سالها حمایتی بزرگ را در جهت حفظ نمودن گونه های مختلف پرندگان انجام داده است. آنها در معرفی دو بارهی گونه های خاص پرندگان پیروز بوده اند و از کاهش جمعیت پرندگان وحشی جلو گیری به عمل آوردند.

حراست از طبیعت

سازمان حراست از طبیعت در سال 1951 تأسیس گشت و فعالیت آن در حوزهی حفاظت از منطقه ها طبیعی قرار گرفته است. بزرگترین حامیان آنها سازمانهای غیر دولتی، شرکای حقوقی و دیگر سازمانهای بین المللی هستند، تمرکز خود را بر روی حفظ سرزمینهای طبیعی در معرض خطر قرار داده است.

انسانها برای تأمین غذا و پناهگاه خود به حیوانات و گیاهان وابسته هستند. با افزایش جمعیت انسانها و بالا رفتن سطح تقاضا، بسیاری از گونه های حیوانی و گیاهی رو به سوی خطر انقراض گذارده اند. به خاطر کوشش چنین سازمانهایی است که این گونه های زنده از فرصتی برای بقاء برخوردار میشوند.

منبع: راسخون
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1863

به "سازمانهای برتر محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمانهای برتر محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید