ساندرای پیچای مدیرعامل الفابت و جانشین لری پیج و سرگی برین، بنیان گذاران گوگل شد

به گزارش تور تایلند، مدیریت و کنترل هلدینگ و شرکت مادر گوگل به دست ساندرا پیچای افتاد.

ساندرای پیچای مدیرعامل الفابت و جانشین لری پیج و سرگی برین، بنیان گذاران گوگل شد

لری پیج و سرگی برین، بنیان گذاران اولیه گوگل دیروز طی نامه مشترکی، خبر از ترک شرکت الفابت و انتقال مدیریت و کنترل این هلدینگ به ساندرای پیچای دادند. این دو فرد مشهور دنیای فناوری هنوز به کار خود در شرکت مادر گوگل ادامه داده و عضو هئیت مدیره الفابت هستند.

لری پیج و سرگی برین که 20 سال پیشِ، پایه های بزرگ ترین غول دنیای وب را در یک خوابگاه دانشگاه استنفورد بنا نهادند؛ در نامه خود به تثبیت صندلی آلفابت و ساده سازی فرایندهای مدیرینی اشاره کردند و تاکید دارند که صندلی های مدیریتی به سیستم تحمیل نمی نمایند.

آن ها در نامه مشترک شان می گوید: آلفابت و گوگل دیگر احتیاج به دو مدیرعامل و یک مدیر کل ندارند. ساندار در ادامه جهت به عنوان مدیرعامل هر دو شرکت گوگل و آلفابت فعالیت خواهد نمود.

دو کارآفرین جوان و پیروز گذشته و مدیران میان سال امروزی، در این نامه یادآوری می نمایند هنوز به آلفابت و گوگل تعهد دارند و در هیئت مدیره به عنوان سهام گذار و بنیان گذار حضوری فعال داشته و سعی می نمایند به ساندرا مشاوره دهند و حتی در موضوع های دلخواه بحث و گفتگو نمایند.

هیچ تاثیری روی روال روزانه ندارد

ساندرای پیچای، مدیرعامل فعلی گوگل هم در نامه ای به کارمندان این شرکت، تاکید دارد که این تغییرات هیچ تاثیری روی روال های کارهای روزانه شرکت گوگل ندارد.

او با اشاره به این موضوع که هیچ تغییر ساختار یا تغییر روالی در کارهای روزمره آلفابت و گوگل به وجود نمی آید؛ تاکید دارد که بیشتر تمرکز خود را روی گوگل خواهد گذاشت و سعی می نماید گسترش مرزهای پردازش و ساختن گوگلی بهتر برای تمام مردم را به جدیت دنبال و مدیریت کند. در بخش آلفابت، برنامه های طولانی مدت متمرکز برای حل مسائل بزرگ جهانی دنبال خواهد شد.

شاید مردم عادی با شنیدن این خبر شوکه شده باشند ولی کارشناسان و افرادی که رفتارهای لری پیج و سرگی برین را در سال های اخیر دنبال کردند؛ برایشان کاملا عادی و قابل انتظار بود.

این دو بنیان گذار معروف گوگل از سال 2015 و پس از راه اندازی شرکت آلفابت، فعالیت های عمومی خود را کاهش داده و کم کم سمت های مدیریتی و تاثیرگذار در گوگل و آلفابت را کاهش دادند. در این مدت، کمتر دیده شده و حتی در مراسم های بزرگ گوگل مانند کنفرانس توسعه دهنده گان I/O شرکت نمی کردند.

پیج و برین هر دو عاشق فناوری هستند و گوشه و کنار علاقه مندی های خود را دنبال می نمایند ولی سال ها است گوگل و چالش های بزرگ آن در چند سال اخیر را برعهده ساندرا پیچای قرار دادند. ساندرا هم به خوبی در این مدت توانسته است از پس این چالش ها برآید و غول جست وجوی وب را عمومی تر و رایج تر در دنیای آنلاین تبدیل کند.

در این مدت، ساندار با چالش هایی مانند آزار و اذیت های جنسی، تنش ها با مدیرعامل یوتیوب، مسائل حریم خصوصی و اتحادیه اروپا و چالش های مالی برای توسعه شرکت به این گستردگی را پشت سر گذاشته و توانست ارزش سهام و درآمد گوگل را دو برابر کند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 72

به "ساندرای پیچای مدیرعامل الفابت و جانشین لری پیج و سرگی برین، بنیان گذاران گوگل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساندرای پیچای مدیرعامل الفابت و جانشین لری پیج و سرگی برین، بنیان گذاران گوگل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید