معبد پهارا سینگ چیانگ مای

به گزارش تور تایلند،  معبد پهارا سینگ (Wat Phra Singh)، از بهترین معابد پربازدید شهر چیانگ مای می‌باشد. این معبد در بخش قدیمی شهر چیانگ‌مای و در نزدیکی دیوارهای باستانی قرار دارد.

معبد پهارا سینگ چیانگ مای

 کاهنان بودایی، مجسمه‌ها، معماری و سبک ساختمان معبد پهارا سینگ از دلایلی هستند که گردشگرانی زیادی را با تور چیانگ مای به سوی این معبد می‌کشانند. در این معبد، شمایل بزرگی از بودا به چشم می‌خورد که طبق افسانه‌های محلی، قدرت بسیاری دارد. به طوری که گفته شده طی عبور کالسکه پادشاه از مقابل آن، کالسکه شکسته شده است. به همین دلیل این مجسمه بسیار قدرتمند دانسته و احترام فراوانی برای آن قائل می‌باشند. این مجسمه روی تنه شیری قرار گرفته است و سینگ به زبان هندی به معنای شیر می‌باشد. به استناد تاریخ، سر این مجسمه نسخه اصلی نمی‌باشد. سر اصلی آن در سال 1900 میلادی دزدیده شده و نمونه مشابه آن ساخته‌اند. معماری این ساختمان، مشابه ساختمان‌های مناطق شمال کشور تایلند می‌باشد.

دنبال‎کننده‌های مذهب گایای بودا به این معبد بسیار علاقه دارند. نقاشی‌های روی دیوار این معبد زیبا نمایشگر تاریخ و سنت بودایی‌ها هستند که به بیننده القا می‌کنند که مردم چیانگ‌مای، به ویژه مردم بودایی علاقه و وابستگی شدیدی به سنت و آئین مذهبی خود علاقه‌مند هستند. معبد پهارا سینگ، کتابخانه بزرگ و قدیمی نیز دارد. همچنین گردشگران می‌توانند از کلاس‌های آموزشی مدیتیشن این معبد نیز استفاده نمایند.

انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 225

به "معبد پهارا سینگ چیانگ مای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبد پهارا سینگ چیانگ مای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید