سفیر آمریکا در باکو: به تضمین صلح پایدار در قفقاز جنوبی متعهد هستیم

به گزارش تور تایلند، سفیر آمریکا در باکو با بیان کوشش در تضمین امنیت قفقاز جنوبی، از کوشش های جمهوری آذربایجان در تامین امنیت انرژی در اروپا تشکر کرد.

سفیر آمریکا در باکو: به تضمین صلح پایدار در قفقاز جنوبی متعهد هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفیر آمریکا در جمهوری آذربایجان روز دوشنبه از تضمین صلح امنیت پایدار در قفقاز جنوبی سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری ترند نیوز ارل دی لیتزنبرگ سفیر ایالات متحده در باکو گفت، آمریکا متعهد به تضمین صلح پایدار در قفقاز جنوبی است. وی در ادامه از کوشش های باکو در اطمینان در تامین امنیت انرژی اروپا تشکر کرد.

سفیر آمریکا در جمهوری آذربایجان گفت که سه شرکت آمریکایی در پروژه های سرزمین های آزاد شده در این کشور مشارکت دارند.

سفیر آمریکا بعلاوه گفت که از تصمیم برای ایجاد خط ارتباطی مستقیم بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان به وسیله وزارت دفاع استقبال می نماید.

این در حالی است که سفارت آمریکا در ارمنستان به تازگی به شهروندان این کشور هشدار داده است که از تردد در جاده های کاراهونج - داویت بک و کاپان - چاکاتن مشرف به نقاط مرزی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان و خط مرزی بین دو کشور خودداری نمایند.

در ایمیل سفارت آمریکا خطاب به شهروندان این کشور در ارمنستان آمده است: گزارش هایی مبنی بر افزایش پست های ایست-بازرسی مهاجرت و گمرک جمهوری آذربایجان وجود دارد. سفارت ایالات متحده در ایروان به شهروندان آمریکایی و کارمندان سفارت ایالات متحده و خانواده های آنها توصیه می نماید از هرگونه سفر غیرضروری بین روستاهای کاراهونج و داویت بک در بزرگراه موسوم به ام-2 و بین کاپان و چاکاتن در بزرگراه ام-17 خودداری نمایند.

در این هشدار آمده است که شهروندان آمریکایی باید از نزدیک شدن به نزدیکی تمامی مرزهای بین المللی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان احتیاط و از سفر به نزدیک منطقه درگیری و خط تماس قره باغ کوهستانی خودداری نمایند.

جنگ سال گذشته در تاریخ نهم نوامبر 2020 (19 آبان 1399) با توافق آتش بس که به امضای نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه رسید، خاتمه یافت اما تنش ها بر سر مشخص مرز و مسائل مربوط به کریدورهای ادعایی همچنان ادامه دارد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1935

به "سفیر آمریکا در باکو: به تضمین صلح پایدار در قفقاز جنوبی متعهد هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا در باکو: به تضمین صلح پایدار در قفقاز جنوبی متعهد هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید