شکارچیان پرندگان مهاجر کابوس مرغداری های گیلان

به گزارش تور تایلند، خبرنگاران/گیلان رییس اتحادیه مرغداران گیلان گفت: شکارچیان پرندگان مهاجر از تهدیدکنندگان سلامت مرغداری های گیلان محسوب می شوند.

شکارچیان پرندگان مهاجر کابوس مرغداری های گیلان

فرهاد گیاهی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی، با قدرت انتشار و آلوده نمایندگی و کشندگی بالا است و بیماری زایی بالا، شیوع ناگهانی و مرگ و میر بالا، از مشخصه های ویروس عامل این بیماری خطرناک است.

وی با بیان اینکه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، که در اردک وحشی علائم خفیفی ایجاد می نماید، در انواع مختلف طیور شیوع و بروز داشته و منجر به تلفات زیاد و خساراتی در مرغداری های صنعتی می گردد، اضافه نمود: از آنجاییکه که گیلان یکی از مکان های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر است، باید به شدت رصد گردد که شکارچیان هیچ شکاری در این خصوص انجام ندهند و حتما فاصله خود را با واحدهای مرغداری گیلان حفظ نمایند.

گیاهی با بیان اینکه تا به امروز هیچ موردی از وقوع این بیماری در واحد های صنعتی مرغداری گیلان مشاهده نشده است، ادامه داد: مردم در این خصوص نگران نباشند و با خیال راحت مرغ مصرف نمایند.

رییس اتحادیه مرغداران گیلان گفت: این بیماری ویروسی که قابلیت انتشار بسیار زیادی دارد و همه پرندگان وحشی و اهلی را درگیر و به وسیله آب، مدفوع، تنفس، ترشحات مختلف و... و. به راحتی قابل انتقال است.

وی توضیح داد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به سرعت منتشر می گردد و منبع ویروس نیز پرندگان آلوده از قبیل مرغ و خروس، بوقلمون، اردک، غاز و خصوصاً پرندگان وحشی آبزی که در معرض ویروس بوده اند و می توانند ویروس عامل بیماری را در بدن خود داشته باشند و به وسیله اشک، آب بینی، مدفوع و هوای تنفسی ویروس را در محیط پخش نمایند.

گیاهی گفت: روزانه 600 تن مرغ در گیلان کشتار می گردد که بخشی از آن به دیگر استان ها از جمله تهران صادر می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2032

به "شکارچیان پرندگان مهاجر کابوس مرغداری های گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکارچیان پرندگان مهاجر کابوس مرغداری های گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید