صنایع تبدیلی حوزه گیاهان دارویی در کرمانشاه توسعه می یابد

به گزارش تور تایلند، خبرنگاران/کرمانشاه مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای توسعه واحدهای صنایع تبدیلی مرتبط با گیاهان دارویی در استان اطلاع داد.

صنایع تبدیلی حوزه گیاهان دارویی در کرمانشاه توسعه می یابد

سعید کریمی در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: هم اکنون یک مجتمع کشت و صنعت گیاهان دارویی در محدوده لنجاب در شهرستان سنقروکلیایی در دست اجرا است که این پروژه کار خود را با اولویت کشت گل محمدی آغاز نموده و همزمان به دنبال ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی هم هست.

کریمی گفت: در این پروژه در فاز اول 100 هکتار برای کشت گل محمدی و دیگر گیاهان دارویی و یک هکتار برای ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی مرتبط اختصاص پیدا نموده و قرار است در آینده توسعه پیدا نموده و صاحب بخش های دیگری مثل مجموعه های گردشگری گردد.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: پرونده دو طرح دیگر فرآوری گیاهان دارویی در شهرستانهای روانسر و هرسین نیز برای دریافت تسهیلات در بانک های استان است که این دو طرح نیز در حوزه بسته بندی و استحصال عرقیات گیاهان دارویی فعال خواهند شد.

کریمی با بیان اینکه از قبل هم دو واحد فرآوری گیاهان دارویی در استان کرمانشاه فعال بود، گفت: یکی از این واحدها با ظرفیت بسته بندی سالانه 50 تن گیاهان دارویی و دیگری با ظرفیت فراوری 50 تن عرقیات از گیاهان دارویی فعالیت می نماید.

کریمی اضافه نمود: سال جاری هم یک واحد فرآوری گیاهان دارویی با ظرفیت فراوری حدود 120 تن عرقیات و 75 تن بسته بندی در شهرستان صحنه آغاز به کار نموده است.

وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه در حوزه گیاهان دارویی ظرفیت های خوبی دارد، گفت: کار کردن در حوزه فراوری و فرآوری گیاهان دارویی در استان بازدهی بالایی دارد، ضمن اینکه از متقاضیان ورود به چنین پروژه هایی چه در حوزه فرآوری و چه در حوزه کشت گیاهان دارویی حمایت های تسهیلاتی نیز به عمل می آید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 869

به "صنایع تبدیلی حوزه گیاهان دارویی در کرمانشاه توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع تبدیلی حوزه گیاهان دارویی در کرمانشاه توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید