طراحی اپلیکیشن آیدیا با هدف خود مراقبتی بیماران دیابتی و فشار خون

به گزارش تور تایلند، معاون مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: اپلیکیشن آیدیا با هدف خود مراقبتی بیماران دیابتی و فشار خون در وزارت بهداشت طراحی شده است.

طراحی اپلیکیشن آیدیا با هدف خود مراقبتی بیماران دیابتی و فشار خون

علیرضا مهدوی معاون مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به لزوم مراقبت های روتین از طریق بیماران دیابتی در کشور اظهار کرد: در دوران شیوع بیماری کرونا ما به بیماران دیابتی توصیه کرده ایم تا به پزشک برای پیشگیری از ابتلای احتمالی به بیماران کرونایی مراجعه نکنند.

او ادامه داد: برای خود مراقبتی بیماران دیابتی و حتی فشار خون در دوران کرونا اپلیکیشن آیدیا طراحی شده است. در این اپلیکیشن موارد روتین که باید از طریق بیماران دیابتی کنترل شود به خوبی در این اپلیکیشن آورده است. بیماری های غیر واگیر در پسا کرونا یکی از مسائل جدی حوزه سلامت در تمام کشور ها و از جمله ایران محسوب می شود.

معاون مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: این اپلیکیشن مخصوص بیماران دیابتی است که هر هفته باید از طریق پزشک معاینه و ویزیت شوند. این نرم افزار از طریق کارشناسان تغذیه و متخصصان طراحی شده و این اپلیکیشن کاملا رایگان است و به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

مهدوی افزود: اطلاعات لازم در خصوص تنظیم قند خون در افراد و به ویژه سالمندان در این طرح بارگذاری شده است. اگر پزشک متخصص و بیمار این اپلیکیشن را نصب کرده باشند با یکدیگر توانایی ارتباط را خواهند داشت. در صورت اجازه بیمار پزشک معالج می تواند به اطلاعات بیمار دسترسی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1942

به "طراحی اپلیکیشن آیدیا با هدف خود مراقبتی بیماران دیابتی و فشار خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی اپلیکیشن آیدیا با هدف خود مراقبتی بیماران دیابتی و فشار خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید