عدم وجود امکانات پزشکی مناسب برای مداوای همسر شیخ زکزاکی

به گزارش تور تایلند، فرزند رهبر جنبش اسلامی نیجریه از فقدان امکانات پزشکی مناسب برای درمان مادر بیمار خود خبر داد.

عدم وجود امکانات پزشکی مناسب برای مداوای همسر شیخ زکزاکی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال اعلام ابتلای همسر شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه به کرونا، فرزند شیخ زکزاکی سه شنبه شب به وقت تهران از عدم وجود تسهیلات پزشکی مناسب برای درمان مادرش خبر داد.

محمد ابراهیم زکزاکی فرزند شیخ زکزاکی در این زمینه گفت: روز گذشته دادگاه دستور انتقال مادرم را به بیمارستان داد. با این حال پس از بازرسی از تمام مراکز درمانی تایید شده در شهر کادونا، هیچکدام امکانات مناسبی را برای درمان مادرم در اختیار نداشتند.

چندی قبل نیز سهیلا زکزاکی فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی، از وخیم بودن حال والدینش به علت اهمال پزشکی خبر داد و گفته بود که پدر و مادرش زمانی که دستگیر شدند هر دو زخمی بودند و اکنون به دلیل محرومیت از مراقبت های پزشکی و درمانی شرایط سلامتی آن ها وخیم تر شده است.

شیخ زکزاکی از آذرماه 1394 با حمله نیرو های ارتش و پلیس به اقامتگاه وی در ایالت کادونا در شمال نیجریه بازداشت شد؛ یورشی که در نتیجه آن تعداد زیادی شهید و زخمی شدند. نیرو های امنیتی و نظامی نیجریه، زینت ابراهیم همسر شیخ زکزاکی را هم دستگیر کردند.

بسیاری از سازمان های بین المللی حقوق بشری این کشتار را محکوم می کنند. سازمان عفو بین الملل نیز اوایل اردیبهشت 1395 گزارش داد که ارتش نیجریه مرتکب کشتار شیعیان، دفن آن ها در گور های جمعی و نابود کردن اسناد مرتبط با این جنایت شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1496

به "عدم وجود امکانات پزشکی مناسب برای مداوای همسر شیخ زکزاکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم وجود امکانات پزشکی مناسب برای مداوای همسر شیخ زکزاکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید