عکس ، برج ایفل 2 تا شد ؛ صدای پاریسی ها عایدی

به گزارش تور تایلند، وقتی تصاویری از دو برج ایفل در کنار یکدیگر منتشر شد، شهروندان پاریس فکر می کردند که این یکی از شوخی های اول آوریل است، اما شهرداری پاریس با نمایش نسخه کوچک تر برج ایفل در کنار نسخه اصلی صحت این خبر را تایید کرد. اما برپا کردن برجی کوچک تر در کنار ایفل اصلی، صدای بسیاری از پاریسی ها را درآورده است.

عکس ، برج ایفل 2 تا شد ؛ صدای پاریسی ها عایدی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آر اف آی، ایفلا عنوان نسخه کوچکتر برج ایفل است که به وسیله هنرمندی به نام فیلیپ میندرون و به ارتفاع 33 متر ساخته شده است. این بنا که در یک دهم ابعاد برج اصلی ساخته شده است تا دهم آوریل در مرکز پاریس و در کنار برج اصلی به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش روزنامه پاریزین این ماکت آهنین با استفاده از 3,900 قطعه بزرگ و 9,000 قطعه کوچکتر ساخته شده است و در مجموع 32 تُن وزن دارد.

با اینکه بعضی از بازدیدکنندگان از نصب این ایفل کوچک استقبال نموده اند، اما نمایش دو برج ایفل مشابه در کنار هم چندان به مذاق همه و به ویژه اعضای انجمن دوستان شامپ دی مارس خوش نیامده، چراکه این گروه معتقدند بسیاری از مردم فقط دوست دارند در باغ های زیبای این مکان قدم بزنند.

برج ایفل به یاد گوستاو ایفل یک مهندس فرانسوی نامگذاری شد که شرکت او این برج را طراحی و بنا نموده است. برج ایفل که با لقب بانوی آهنین شناخته می گردد در فاصله بین 1887 تا 1889 ساخته شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 فروردین 1402 بروزرسانی: 16 فروردین 1402 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2257

به "عکس ، برج ایفل 2 تا شد ؛ صدای پاریسی ها عایدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، برج ایفل 2 تا شد ؛ صدای پاریسی ها عایدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید