تور فرانسه: چرا خیابان شانزلیزه پاریس معروف است؟

به گزارش تور تایلند، آشنایی با خیابان شانزلیزه

خیابان شانزلیزه نماد خیابان های شیک و لوکس است. برای سال ها در کشور خودمان این خیابان مثالی برای با ارزش بودن و گران بودن محله ای زده می شد. این خیابان یکی از معابر اصلی و جاذبه های گردشگری پاریس در فرانسه است و کمتر کسی در سفر به فرانسه به تماشا این منطقه اعیان نشین نمی رود، بهتر است بگوئیم برای بسیاری این خیابان در اولویت مکان هایی است که در پاریس باید دید. فرانسوی ها این خیابان که به معنای دشت الیزه است را زیباترین خیابان دنیا نامیدند. با خبرنگاران همراه باشید تا به معرفی خیابان شانزلیزه بپردازیم.

تور فرانسه: چرا خیابان شانزلیزه پاریس معروف است؟

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

تاریخ خیابان شانزلیزه به سال 1616 میلادی بازمی گردد، در آن موقع شانزلیزه دشتی با بازارهای متعدد بود و به دستور ملکه ماری مدیچی، باغ های توبلری با درختکاری اطراف آن توسعه یافتند. این خیابان با طول 1910 متر و عرض 70 متری از میدان شارل دوگل تا میدان کنکورد ادامه دارد و شما می توانید با قدم زدن در آن برترین خریدهای زندگی تان را تجربه کنید، برندهای مختلف از اجناس متفاوت در اینجا دیده می شوند. وجود فروشگاه های زنجیره ای بسیار بزرگ و برندهای معروف و با کیفیت این خیابان را گزینه خوبی برای خرید نموده است. البته خرید های گران! در کنار فروشگاه های شیک این خیابان کافه ها، رستوران ها و تئاترهای اینجا بسیار مجذوب کننده و سرگرم کننده هستند. تصور کنید بعد از پیاده روی دلچسب در شانزلیزه حوالی غروب در یکی از کافه های دنج آن نشسته اید و مشغول صرف یک قهوه ناب فرانسوی هستید.

راه رفتن در خیابان شانزلیزه و تماشای بازی نورها و بخش های درخت کاری شده حس و حال بسیار دوست داشتنی است. فضاهای سرسبزی که به زیبایی طراحی شده اند برای نشستن و استراحت کردن بسیار لذت بخش هستند. این خیابان در شب ها به شکل متفاوتی مجذوب کننده است. طراحی زیبای سیستم های روشنایی و نورهای این خیابان بسیار تماشایی هستند. پیشنهاد می کنیم با ثبت عکسی از خودتان در شب های شانزلیزه خاطره پاریس دوست داشتنی را برای همواره زنده نگه دارید. با قدم زدن در شانزلیزه می توانید به تماشای جاذبه هایی چون کاخ الیزه، کاخ گران پَلِه و پُتی پَلِه، میدان شارل دوگل، میدان کنکورد، باغ معروف تویلری و طاق پیروزی در شارل دوگل بروید، این طاق برای گرامی داشت پیروزهای ناپلئون بناپارت در جنگ های فرانسه ساخته شده است.

شانزلیزه در بعضی از روزهای سال شاهد مراسم ها و تجمعات مختلفی از مردم فرانسه است. برای مثال این خیابان در روز 14 ژوئیه شاهد رژه بزرگ نظامی است که هر سال برگزار می گردد. چیزی حدود چهل سال است که تور دو فرانس که مربوط به مسابقات دوچرخه سواری است نیز در اینجا اجرا می گردد. خیابان شانزلیزه شاهد شادی ها، ناراحتی ها و تجمعات بسیاری از فرانسوی ها است.

وجود دو ایستگاه مترو در اطراف خیابان دسترسی به این خیابان را بسیار آسان نموده است. جالب است بدانید مغازه ها و املاکی که در این خیابان قرار گرفته اند از گران ترین املاک در جهان به حساب می آیند، به شکلی که هر صد متر مربع خیابان شانزلیزه قیمتی بالغ بر 1.5 میلیون دلار را دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2039

به "تور فرانسه: چرا خیابان شانزلیزه پاریس معروف است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: چرا خیابان شانزلیزه پاریس معروف است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید