فیروزجا در قهرمانی شطرنج آسیا ششم شد و سهمیه جام جهانی گرفت

به گزارش تور تایلند، علیرضا فیروزجا در سرانجام مسابقات قهرمانی آسیا در رده ششم نهاده شد و توانست سهمیه جام جهانی را به دست آورد.

فیروزجا در قهرمانی شطرنج آسیا ششم شد و سهمیه جام جهانی گرفت

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی را از نزدیک شاهد باشد.

به گزارش خبرنگاران، در دور نهم و خاتمهی رقابت های انفرادی شطرنج قهرمانی آسیا در چین علیرضا فیروزجا با ریتینگ 2682 برابر آرین از هند با ریتینگ 2553 پیروز شد و با 6 امتیاز و افزایش 2.5 واحد ریتینگ در رده ششم نهاده شد.

طبق اعلام فدراسیون شطرنج علیرضا فیروزجا با ششمی در آسیا سهمیه حضور در جام دنیای 2019 خانتی مانسیسک روسیه را به دست آورد. پیش از این پرهام مقصودلو نیز سهمیه جام دنیای را با کسب عنوان قهرمانی جوانان دنیا 2018 به دست آورده بود. سید محمد امین طباطبایی نیز جواز حضور در این مسابقات را کسب نموده است.

در این دور پرهام مقصودلو با ریتینگ 2665 مقابل مورالی کارتیکیان از هند با ریتینگ 2593 و پویا ایدنی نیز با ریتینگ 2597 برابر نماینده ای از هند با ریتینگ 2707 شکست خوردند. در خاتمه این مسابقات مقصودلو و ایدنی هر کدام با 5 امتیاز در رده بیست و سوم و بیست و ششم نهاده شدند.

در بخش آزاد لیم لی از ویتنام با 7 امتیاز قهرمان آسیا شد.

در بخش بانوان انوشا مهدیان تنها نماینده ایران با ریتینگ 2078 مقابل مانیشا موهانتی از هند با ریتینگ 2090 پیروز شد. مهدیان در خاتمه این رقابت ها با 4 امتیاز و افزایش 13.6 واحد ریتینگ در رده 27 نهاده شد.

در بخش بانوان دینارا سادواکاسووا از قزاقستان به عنوان قهرمانی رسید.

رقابت های شطرنج قهرمانی آسیا در 9 دور تا امروز 25 خرداد به میزبانی چین برگزار گردید. در این مسابقات در بخش آزاد 74 شطرنج باز و در بخش بانوان 36 شطرنج باز حضور داشتند. ایران در این رقابت ها 4 نماینده در بخش آزاد و بانوان داشت. این مسابقات حکم انتخابی جام دنیای را دارد و در خاتمه 5 شطرنج باز جواز جام دنیای را کسب خواهند کرد. جوایز مسابقات 80 هزار دلار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 132

به "فیروزجا در قهرمانی شطرنج آسیا ششم شد و سهمیه جام جهانی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیروزجا در قهرمانی شطرنج آسیا ششم شد و سهمیه جام جهانی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید