ماسکی مخصوص زیبایی پوست پاهایتان

به گزارش تور تایلند، افرادی که از خشکی یا ترک های کف پا رنج می برند می توانند با مواد طبیعی و گیاهی در خانه ماسک نرم نماینده و زیبایی برای پاها تهیه نمایند.

ماسکی مخصوص زیبایی پوست پاهایتان

به گزارش خبرنگاران به نقل از نمناک، یکی از دغدغه های افراد پس از پوست دست و صورت مرطوب کردن پا و برطرف خشکی آن است شاید راه های زیادی را امتحان نموده باشید که به نتیجه نرسیده اند اما در این بخش از سلامت پوست و مو ماسک پا طبیعی و خانگی را به شما معرفی می کنیم تا پاهای سالم و نرمی داشته باشید.

ماسک های گیاهی و خانگی برای پوست پا

بلغور جو دوسر و شکر قهوه ای :

این ماسک پا تقریبا به اندازه کافی خوب است که می توان خورد! در یک غذا ساز، یک چهارم فنجان جو دو سر و یک چهارم فنجان شکر قهوه ای را با هم ترکیب کنید آن را به کاسه ای کوچک انتقال دهید و به آن یک چهارم فنجان عسل، یک قاشق سوپ خوری آب لیمو و یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون اضافه کنید و هم بزنید مخلوط را به دو کیسه تقسیم کنید و پاهای خود را در کیسه بگذارید خمیر را روی پا به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید و با آب گرم بشویید.

ماسک مرطوب کننده پا :

اگر پوست شدیدا خشکی داشته باشید، این ماسک آب رسان را امتحان کنید. یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون، یک قاشق سوپ خوری کره کاکائو، و محتوای سه کپسول ویتامین ایی را با هم مخلوط کنید. بعد از یک دوش، در حالی که منافذ باز باز هستند ماسک را روی پای خود ماساژ دهید و با جوراب بپوشانید. روز بعد، می توانید با آب گرم بشویید پاهای شما نرم و مرطوب خواهد بود.

درمان با خیار:

پاها خشن می شوند؟ شما شکلی که بعد از این درمان احساس می کنید را دوست خواهید داشت:در یک مخلوط کن دو خیار کوچک، عصاره یک لیمو و سه قاشق سوپ خوری روغن زیتون را ترکیب کنید. کیسه پلاستیکی عظیم را به دو بخش تقسیم کنید، سپس پاهای خود را در داخل آن قرار دهید و اطراف قوزک پای خود با نوارهای لاستیکی ببندید. بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند آبکشی کنید

لایه برداری با نعناع:

در این قسمت از ماسکهای پا لایه برداری بسیار عظیم وجود دارد که پاها را نرم و پوسته پوسته می نماید . در یک کاسه کوچک، یک فنجان شکر اضافه کنید و آغاز به اضافه کردن کم کم دوتا سه قاشق سوپ خوری دانه انگور یا یک روغن خنثی دیگر، تا زمانی که یک مخلوط زبر و مرطوب داشته باشید. پنج قطره روغن نعناع را اضافه کنید تا به خوبی مخلوط شود. در ظرفی نگهداری کنید و برای استفاده از آن ، یک قاشق سوپ خوری یا دو قاشق سوپ خوری روی کف پاهایتان بمالید.

درمان با روغن گیاهی:

برای نرم تر کردن پاها این روش را قبل از خوابیدن امتحان کنید:

پاهای خود را با روغن گیاهی چرب کنید و سپس چند جفت جوراب کهنه بپوشید وقتی بیدار شدید پاهای شما بسیار نرم خواهند شد.

گل رس :

  • 3 قاشق سوپ خوری پودر بنتونیت
  • 2 قاشق سوپ خوری آب
  • نصف یک لیمو (یا 1 قاشق سوپ خوری آب لیمو)
  • 1 قاشق سوپ خوری روغن نارگیل

دستور تهیه :

در یک کاسه پودر بنتونیت را با آب با هم ترکیب کنید تا زمانی که غلیظ شود سپس به آن عصاره لیمو و روغن نارگیل اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

استفاده:

در داخل وان پودربنتونیت و آب را ترکیب کنید طوری که سفت باشد. با تمیز کردن پاها با آب گرم آغاز کنید سپس به آرامی ماسک را روی هر دو پا فشار دهید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بماند هنگامی که ماسک به طور کامل خشک و سخت شد، با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

اسکراب کف پا با سرکه

برای اسکراب کف پا و از بین بردن لایه های مرده پوست ، 1 لیوان سرکه سفید (200 میلی لیتر)، 7 لیتر آب و 20 قطره عصاره روغنی را مخلوط نمایید و پاها را به مدت 15 دقیقه در آن قرار دهید تا پوست خشک و مرده پاشنه ها از بین برود و پوست پا صاف و زیبا شود. بعد از این کار پاها را به آرامی سنگ پا بکشید و کامل بشویید و خشک کنید. سپس به آنها اندکی کرم مرطوب کننده بمالید و با ملایمت ماساژ دهید.

پوست پایی نرم و لطیف با ماسک عسل

برای ضد عفونی کردن کف پا و لطیف تر شدن پوست پایتان ، یک قاشق غذاخوری عسل را با ویتامین C در یک لگن آب ولرم بریزید و هفته ای سه بار پای خود را به مدت 20 دقیقه در آن قرار دهید تا پاهایی با پوست لطیف و زیبا داشته باشید.

ماسک آرد برنج و عسل برای داشتن پایی نرم و لطیف

برای از بین رفتن ترک پا و نرم شدن پاشنه پا ، داخل یک کاسه مقداری آرد برنج بریزید و یک قاشق عسل، یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق سرکه سیب به آن بیافزایید تا خمیری به دست آید .

کف پا را 15 دقیقه در آب ولرم قرار دهید و خشک کنید . سپس پاشنه و کف پا را با این ماسک ماساژ دهید. و پس از چند دقیقه بشویید. بعد از این کار پاهایتان را شسته و از یک کرم مرطوب کننده بهره ببرید. این کار را سه بار در هفته انجام دهید تا پاشنه پای شما لطیف و نرم شود.

برطرف التهاب کف پا با جوش شیرین

برای از بین رفتن التهاب کف پا ، سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را درون یک وان آب ولرم بریزید و پاهای خود را به مدت 10 دقیقه در آن قرار دهید و پس از آن از به پاهایتان سنگ پا بکشید.

از بین بردن ترک های پاشنه پا با ماسک موز

برای صاف و نرم شدن پاشنه پاهایتان ، موز کاملا رسیده را درون مخلوط کن بریزید تا له شود سپس آووکادو را به آن اضافه کنید تا مایه ای غلیظ به دست آید . مایه را به آرامی به مدت 15 دقیقه روی ترک های پاشنه پا بمالید و سپس کف پایتان را با آب گرم بشویید.

برطرف پینه های پا با سولفات منیزم

از بین بردن پینه های پا و جلوگیری از بروز عفونت در پا درون دو لیتر آب ، نصف فنجان سولفات منیزیم و عصاره نعناع را بریزید و پاها را به مدت 15 الی 20 دقیقه درون آن بگذارید . سپس تمام سطح پا را با آن ماساژ دهید، بیشتر بر روی پاشنه و مچ پا متمرکز شوید تا لکه های زمخت را از بین ببرید. دو بار در هفته این کار را انجام دهید.

ماسک لیمو بهترین ترکیب برای پاها

برای نرمی پوست و کف پا از ترکیب آب ولرم و لیمو بهره ببرید . اینگونه که درون ظرفی آب لیمو و آب ولرم بریزید و پا را به مدت 10 دقیقه در آن ماساژ دهید . شما می توانید برای نرم شدن پوست پا هر شب قبل از خواب ، وازلین و آب لیمو را ترکیب کنید و به کف پا بمالید.

لطافت پوست پا با پراکسید هیدروژن

برای نرمی و لطافت پوست پا و از بین بردن ترک پاشنه پای خود ، پاهای خود را نیم ساعت درون ترکیب پراکسید هیدروژن و آب ولرم قرار دهید و سپس از سنگ پا استفاده نمایید.

نرمی و لطافت کف پا با ماسک آلوئه ورا

برای نرمی و لطافت کف پا نصف پیمانه جوی دوسر را با نصف پیمانه آرد ذرت و چهار قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و نصف پیمانه لوسیون بدن ترکیب کنید و این مخلوط را روی پاهای خود به مدت 10 دقیقه بگذارید تا پای شما نرم و لطیف شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1427

به "ماسکی مخصوص زیبایی پوست پاهایتان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسکی مخصوص زیبایی پوست پاهایتان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید