معرفی قطار 4 ستاره و ارزان قیمت پلور سبز یا امید رجا!

به گزارش تور تایلند، خطوط ریلی راه آهن ایران از دوران قاجاریه شکل گرفت و تا به امروز پیشرفت کرده است. در این میان قطار پلور سبز یکی از قطارهای رجاست که در مسیرهای مشخصی در ایران حرکت می کند. قطاری که به تازگی نام آن به قطار امید رجا تغییر یافته است. اما این قطار چگونه قطاری است؟ چه ویژگی هایی دارد و چه امکاناتی را در اختیار مسافران قرار می دهد؟ حتی سوال هایی راجع به قیمت بلیط های پلور سبز پیش می آید؟

معرفی قطار 4 ستاره و ارزان قیمت پلور سبز یا امید رجا!

بسیاری از مسافرانی که برای زیارت قصد سفر به مشهد را دارند، در میان نام قطارهای این جهت، به قطار پلور سبز رجا خواهند رسید. قطاری که هر چند لوکس نیست اما تصور شما را از قطارهای معمولی بالا می برد و در حد قطارهای لوکس می رساند. بنابراین هنگام خرید بلیط قطار حتما به این نوع قطار هم توجه داشته باشید.

شناخت شما را از سیستم راه آهن و ریلی کشور بیشتر می کنیم. کسانی که اطلاعات زیادی از پلور سبز ندارند، با خواندن این مقاله خبرنگاران اطلاعات کاملی خواهند یافت. با اطمینان بیشتری بلیط قطار پلور را خریداری می کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا درباره قطار امید رجا یا قطار پلور سبز اطلاعات لازم را خدمتتان ارائه دهیم.

معرفی تاریخ قطارها و صندلی امید یا همان پلور سبز

اولین خط راه آهن ایران بین تهران و شاه عبدالعظیم حسنی در شهر ری سال 1261 احداث شد. استفاده از این سیستم حمل و نقل ایمن، رفته رفته پیشرفت خودش را تا به اکنون داشته است. یکی از شرکت های به نام ریلی ایران شرکت راه آهن جمهوری اسلامی (رجا) است. شرکتی که امروزه بیش از 1000 کارمند اصلی دارد. این سیستم ریلی روزانه جمعیت بیشماری را از نقاط مختلف ایران جابه جا می کند. شرکت رجا، قطارهای متنوعی دارد تا بنابر نیاز و بودجه ای که مسافران دارند، بتواند جوابگوی نیاز آن ها باشد.

یکی از قطارهای این شرکت، پلور سبز نام دارد. قطاری 4 ستاره که تجربه سفر با واگن های لوکس رومانیایی را برایتان فراهم می آورد تا سفری دلچسب را داشته باشید. به خاطر داشته باشید که قطارهای لوکس رومانیایی در دوره ای از تاریخ لوکس بوده اند و امروزه بیشتر قطارهای متوسط رو به بالا محسوب می شوند. به همین خاطر به آن ها قطار 4 ستاره می گویند و همانند قطارهای 5 ستاره سیمرغ یا فدک نیستند. مطمئن باشید که این قطار از قطارهای درجه 3 هم بسیار بهتر و بالاتر خواهد بود. وجود واگن های 4 نفره و امکاناتی که در ادامه معرفی می کنیم، این موضوع را تصدیق می کند.

اغلب افرادی که قصد سفر با قطار را دارند، دو قطار سبز و پلور سبز را یکی می دانند؛ اما این را بدانید که این دو نوع قطارها، تنها تشابه اسمی دارند و از نظر امکانات و شرایط کاملا متفاوت هستند. به همین دلیل در تابستان 98 نام آن را به قطار امید رجا تغییر دادند. برای آشنایی بیشتر با این ناوگان ریلی، انواع قطارهای رجا را بخوانید.

معرفی قطار پلور سبز اما آبی رنگ

برخلاف نامی که دارد، رنگ واگن های پلور سبز در نگاه اول آبی رنگ است. هنگامی که وارد قطارها می شوید، با نگاهی به درون کوپه ها، پارچه های سبز صندلی ها را می بینید. شرکت ریلی رجا دارای تنوع بالایی در انواع قطارها دارد و با افزودن قطارهای مختلف به ناوگان ریلی کشور، سبب ارتقا سیستم ریلی شده است. وجود قطارهای لوکس با امکانات بالا نظیر قطار امید رجا در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی نشان دهنده این موضوع است. سیستم ریلی که توانسته یکی از امن ترین و عالی ترین وسایل برای حمل و نقل عمومی در کشور به شمار بیایند.

شرکت رجا بعد از نوشتن قرارداد با شرکت واگن سازی پلور سبز، توانست حدود 250 واگن را خریداری نماید. در پی آن، ناوگان ریلی کشور توانست با واگن های آبی رنگ پلور سبز بهتر از قبل نماید.

واگن های قطار پلور سبز رجا هر کدام دارای 10 کوپه 4 تخته هستند که در مجموع 40 نفر ظرفیت دارند. با داشتن ظاهری کاملا تمیز و محیطی آرام امکانات ویژه ای را در کوپه ها به مسافران ارائه می دهند. می توانید راجع به ویژگی های قطار و مخصوصا قطارهای رجا، در مطلب مزایای سفر با قطار بخوانید.

امکانات و خدمات قطار ارزان قیمت و با کیفیت

همانند دیگر قطارهای ناوگان ریلی کشور، با خرید بلیط قطار پلور سبز رجا امکاناتی به شما داده می شود. امکاناتی که به صورت لیست وار در ادامه می آوریم. اگر چه بسیاری از این امکانات در عنوان با قطارهای 3 ستاره یکی است اما در ظاهر و کیفیت، تفاوتی بهتر دارد.

  • سیستم تهویه مطبوع هوا با امکان تنظیم درجه توسط مسافر
  • 2 دستگاه LCD با امکانات صوتی و تصویری
  • سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی و مجهز به سپتیک (درب های سرویس بهداشتی بخاطر داشتن سپتیک در هنگام توقف در ایستگاه قفل نمی شوند)
  • یک وعده پذیرایی رایگان
  • شیشه های دوجداره و عایق با بدنه دو لایه کوپه ها
  • پریز برق 220 ولت در هر یک از کوپه ها
  • فروش تنقلات و غذا در رستوران
  • توزیع نشریات در روزهای غیر تعطیل
  • ویلچر
  • کتابخانه
  • یک بطری رایگان آب معدنی برای هر مسافر

جهت حرکت قطار رجا پلور سبز (امید)

قطار پلور سبز همانند دیگر قطارهای فوق العاده ناوگان ریلی کشور در جهتهای منتهی به مشهد حرکت دارد. بنابراین شرایط ایده آلی را برای زائران امام رضا (ع) فراهم می آورند. جهت حرکت قطار رجا پلور سبز تنها به تهران-مشهد خلاصه نمی شود. در سایر جهتهای ریلی کشور هم شما می توانید قطار پلور سبز را برای رسیدن به مقصدتان انتخاب کنید. از جمله این جهتها می توان به جهتهای زیر اشاره کرد:

خرید بلیط قطار پلور سبز به شیوه های مختلف

با روش های مختلفی امکان خرید بلیط قطار دارید. اولین روش این است که به سراغ یکی از شرکت ها و آژانس های گردشگری بروید که گزینه فروش بلیط را دارند. با حضور در دفاتر این شرکت ها و صحبت با اپراتورهای آن ها می توانید بلیط مورد نظر خود را بخرید. روشی که دیگر به ندرت کسی به سراغش می رود. روش بعدی که بیشتر طرفدار دارد و استفاده می شود، روش خرید آنلاین بلیط قطار است. پیشنهاد می دهیم مطلب معرفی سریع ترین سایت خرید بلیط قطار رجا را مطالعه کنید.

خرید آنلاین بلیط قطار پلور سبز رجا

با توجه به توضیحاتی که در خصوص قطار پلور سبز رجا خدمتتان ارائه شد، گزینه خرید آنلاین بهترین گزینه است. در صورتی که تمایل داشتید با این قطار در سفر بعدیتان همسفر شوید، از سایت هایی مانند خبرنگاران خرید آنلاین انجام دهید. توجه داشته باشید آنچه بسیار حائز اهمیت است این است که قطارهای پلور سبز خیلی زود پر می شوند. پس تا ظرفیت آن ها تمام نشده است، برای خرید بلیط خودتان اقدام نمایید.

مقایسه بلیط قطار پلور سبز با قطار سیمرغ و خلیج فارس

حتما تا به حال متوجه شده اید که این قطار، یکی از درجه یک ها در سیستم ریلی کشور به شمار می آید. برای آشنایی بیشتر پلور سبز را با دیگر قطارهای شرکت ریلی راه آهن رجا مقایسه کنیم. به سراغ قطارهای 5 ستاره و 3 ستاره ای همانند سیمرغ و خلیج فارس می رویم. شاید نتوان قطار مورد نظر ما را همانند قطار سیمرغ دانست اما شباهت بسیاری دارند. حداقل بسیاری از امکانات آن قطار را دارد. قطار پلور سبز راحتی بیشتری به نسبت قطار خلیج فارس برای جهتهای طولانی دارند. بنابراین کمی بیشتر پول خرج کنید و چنین قطار واگنی پلور سبز را برای سفرتان انتخاب کنید. عکس زیر یکی از واگن های قطار سیمرغ را نشان می دهد.

زمان حرکت قطار امید یا پلور سبز

بسته به جهتی که قطار 4 ستاره امید روی ریل آن حرکت می کند، زمان های حرکت متفاوتی داریم. جدول زیر زمان های حرکت قطار 4 ستاره امید یا همان قطار پلور سبز رجا را نشان می دهد. در بعضی از جهتها، حرکت قطار امید هر روز انجام می شود و بعضی دیگر، یک روز در میان است. اگر می خواهید بلیط قطار امید را در جهتهای ملایر به مشهد یا شیراز به مشهد دقیق تر پیدا کنید، در هر هفته باید به سایت خرید بلیط قطار خبرنگاران مراجعه کنید.

شرکت ریلی راه آهن برای اینکه مسافران قطار پلور سبز رجا را با قطار سبز اشتباه نگیرند، نام آن را به امید تغییر دارد. قطار امید همان قطار 4 تخته ای و واگنی است که در تمام این مقاله به شما معرفی کردیم. اگر از شهرهایی مانند مشهد، تهران، شیراز یا کرمانشاه قصد سفر به دیگر شهرها دارید، قطار امید یا 4 ستاره پلور را پیشنهاد می کنیم. سعی کنید یک الی دو هفته قبل از سفرتان اقدام به خرید بلیط قطار بنمایید تا مسئله ای برایتان به وجود نیاید. مسافرینی که تجربه سوار شدن در این نوع قطار رجا را دارند، برای ما کامنت گذاشته و نظرات خود را بنویسند. آیا به نظر شما، قطار امید قیمتی مناسب با امکاناتی که ارائه می دهد دارد؟

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 982

به "معرفی قطار 4 ستاره و ارزان قیمت پلور سبز یا امید رجا!" امتیاز دهید

15 کاربر به "معرفی قطار 4 ستاره و ارزان قیمت پلور سبز یا امید رجا!" امتیاز داده اند | 3.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی قطار 4 ستاره و ارزان قیمت پلور سبز یا امید رجا!"

2 دیدگاه

ریحانه 10 مرداد 1400

این قطار واقعا به درد نمیخوره
این قطار مثلا 4 ستاره هست ولی دروغه و فقط کلاه میگذارند سر ادم و یک ستاره هم زیادش هست عکسش راکه میبینی فکر میکنی خیلی شیک و عالی هست ولی به درد نمیخوره

پاسخ به ریحانه

علی 27 خرداد 1400

افتضاح بود قطارتون من که دیگه سوار نمیشم

پاسخ به علی
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید