ناشنوایان گوش شنوا می خواهند

به گزارش تور تایلند، اشتغال مهمترین دغدغه معلولین ناشنوا است و این افراد برای کسب شغل نیازمند حمایت و اجرای کامل سند جامع حمایت از معلولین هستند.

ناشنوایان گوش شنوا می خواهند

افرادی در دنیا هستند که دنیا برای آن ها ساکت و آرام است.

ناشنوایان با وجود معلولیتی که دارند، توانایی های بسیاری دارند که نباید از آن ها غافل شد.

با این وجود از توانایی های ناشنوایان غفلت شده و تنها بر معلولیت و محدودیت های آنان توجه می گردد و این در یافت نشدن شغل برای این افراد به وضوح دیده می گردد.

ناشنوایان، معلولین توانمند

یکی از ناشنوایان در بیرجند گفت: در جامعه امروز ناشنوایان زیادی را داریم که مدارک علمی بالایی از جمله کارشناسی ارشد را دارا هستند.

او اضافه کرد: با این وجود زمانی که برای شغل در جایی درخواست می دهیم، به علت معلولیت موجودمان به ما کاری واگذار نمی گردد.

بیشتر بخوانید

  • تهیه سمعک برای 74 ناشنوای خراسان جنوبی

یکی دیگر از ناشنوایان بیرجندی بیان نمود: اگر یک معلول بخواهد در اداره ای کار های شخصی اش را انجام دهد نیازمند یک مترجم است تا به او یاری کند.

او گفت: نه تنها مترجم خاصی وجود ندارد بلکه ناشنوایان قدرت ارتباط گیری تلفنی را نیز ندارند؛ این در حالی است که شماره های اضطراری همگی به وسیله تلفن باید شماره گیری شوند.

مجیدی مدیر اداره بهزیستی شهرستان بیرجند در مورد اشتغال معلولین گفت: در صورتی که بند های مربوط به اشتغال در قانون جامع حمایت از معلولین اجرا گردد، مشکل اشتغال افراد زیادی حل می گردد.

او اضافه کرد: آنالیز ها نشان می دهد که در سطح استان این قانون به درستی اجرا نمی گردد و معلولین مشکل اشتغال دارند.

مجیدی به خانواده ها توصیه کرد در زمان تولد فرزند حتما نسبت به غربالگری های شنوایی اقدام نمایند تا مسئله ای برای افراد پیش نیاید و اگر معلولیتی وجود داشته باشد، بتوان آن را تا حد امکان درمان کرد.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان بیرجند گفت: اگر معلولیتی تشخیص داده گردد، نسبت به کاشت حلزون گوش اقدام می گردد که برای خانواده ها رایگان است.

خبرنگاران خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مهر 1401 بروزرسانی: 10 مهر 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2176

به "ناشنوایان گوش شنوا می خواهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناشنوایان گوش شنوا می خواهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید