نوکیا 6600؛ سوپر استار بازنشسته!

به گزارش تور تایلند، تاریخ تکنولوژی سرشار از داستان های جذاب است. داستان مغلوب گردیدن شرکت های که روزی چنان در اوج بودند که هیچ وقت تصور افول کردن را هم نمی کردند. نوکیا 6600 را به یاد بیاورید. بسیاری از ما مفهوم اسمارتفون یا گوشی هوشمند را با نوکیا 6600 یاد گرفتیم. نوکیا جزو اولین شرکت هایی بود که بازی گوشی های هوشمند را شروع کرد و بسیار جالب است که انتها در همان بازی که خود شروع کرده بود مغلوب گردید. با این حال گوشی هایی نظیر نوکیا 6600 در زمان خود چنان انقلابی بودند که برای همیشه در حافظه ما باقی خواهند ماند.

نوکیا 6600؛ سوپر استار بازنشسته!

اگر باور نمی کنید که این گوشی ها روزی انقلابی محسوب می شده اند پیشنهاد می کنیم سری به یکی از مطالب قبلی ما یعنی سونی اریکسون P800؛ مازراتی دنیای گوشی ها! و ویدیوی جالب آن بزنید.

نوکیا 6600 که در سال 2003 معرفی گشت در زمان عرضه پیشرفته ترین محصول کل تاریخ نوکیا محسوب می شد. همان طور که دیدید در یکی از ویدیوهای تبلیغاتی بالا نوکیا 6600 به عنوان تلفیقی از کامپیوتر، دوربین عکاسی، ساعت، ماشین حساب و گجت های مختلف تصویر شده است.

این محصول فوق پیشرفته به صفحه نمایش 2.1 اینچی با رزولوشن 176 در 208 پیکسل، پردازنده 104 مگاهرتزی، دوربین عکاسی VGA، تنها 6 مگابایت حافظه داخلی، امکان افزایش حافظه با کارت MMC، بلوتوث، درگاه مادون قرمز و سیستم عامل سیمبین سری 60 مجهز بود.

شاید این مشخصات به نظر بسیار ضعیف باشد ولی برای روزگاری که اوج استفاده بسیاری از ما از گوشی موبایل رد و بدل کردن بلوتوث در مترو یا نصب کردن اپلیکیشن ماسکیتو برای دور کردن پشه ها بود کاملا کفایت می کرد.

نوکیا 6600 برای نوکیا یک موفقیت تجاری بود و به یکی از پرفروش ترین گوشی های تاریخ نوکیا تبدیل شد. این گوشی در ایران هم محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرد. 6600 علی رغم هیکل چاق و بدقواره ای که بی شباهت به یک قالب صابون نبود، زمانی که در اوج بود همانند یک سوپر استار می درخشید.

البته میزان این محبوبیت در مقطعی به حدی رسید که سرت را به هر سویی که می چرخاندی یک 6600 می دیدی. در نتیجه سوپر استار بی چاره در اواخر دوران کاری مجبور بود القابی نظیر شصت و شش دو خز را تحمل کند.

طبق معمول گوشی های قدیمی نوکیا، 6600 هم دوام و مقاومت بالایی داشت. بنابراین حتی این روزها هم ممکن است یکی از این سوپر استارهای بازنشسته را مشغول کار بیابید!

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 558

به "نوکیا 6600؛ سوپر استار بازنشسته!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوکیا 6600؛ سوپر استار بازنشسته!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید