هدف قرار دریافت بالگرد روسی عمدی بوده است

به گزارش تور تایلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترفکس، محققان ارتش روسیه اعلام کردند که سرنگونی بالگرد متعلق به این کشور بر فراز ارمنستان، برخلاف ارزیابی اولیه که علت آن سهل انگاری اعلام شده بود، یک اقدام به قتل عمد بوده است. این بالگرد روسی روز 9 نوامبر در نزدیکی مرز آذربایجان ساقط شده بود.

هدف قرار دریافت بالگرد روسی عمدی بوده است

وزارت خارجه آذربایجان پیشتر با ابراز مراتب عذرخواهی از مسکو، آمادگی خود را برای پرداخت غرامت بالگردی که تاکید شده به طور تصادفی سرنگون شده، اعلام نموده بود. با این حال، به نظر می رسد، گزارش جدید محققان ارتش روسیه منجر به شکل گیری دور تازه ای از تنش دیپلماتیک میان مسکو و باکو گردد.

اینترفکس به نقل از منابع مطلع گزارش داد که فرایند آنالیز پفراینده ساقط شدن بالگرد روسی، با طرح اتهام اقدام عمدی ارتش آذربایجان تغییر نموده است.

نتایج تحقیقات تازه محققان ارتش روسیه هر گونه فرضیه خطای فردی و سهل انگاری نیروهای آذربایجان را رد می نماید. رخدادی که می تواند منجر به تقاضای مسکو برای اعمال مجازات حبس ابد برای عاملان حمله به بالگرد ارتش این کشور گردد.

یک ففرایند بالگرد روسی Mi-24 روز 9 نوامبر بر فراز خاک ارمنستان و در نزدیکی مرز آذربایجان سرنگون شد و دو نفر از خدمه آن کشته و یک نفر دیگر زخمی شد. این حادثه تنها چند ساعت پیش از انجام توافق صلح در مناقشه قره باغ با میانجیگری مسکو رخ داد؛ مناقشه ای که به درگیری نظامی میان آذربایجان و ارمنستان از 27 سپتامبر تا 10 نوامبر منجر شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1462

به "هدف قرار دریافت بالگرد روسی عمدی بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف قرار دریافت بالگرد روسی عمدی بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید