چند پیشنهاد ساده برای استفاده از میوه و سبزی در تمام وعده ها

به گزارش تور تایلند، به نقل از پاپیولار ساینس، در اینکه مصرف میوه و سبزیجات بخشی اساسی از یک سبک زندگی سالم است، شکی نیست؛ تصمیمی که حتی می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی، سرطان و سایر بیماری ها را کاهش دهد اما خوردن وعده های توصیه شده ممکن است سخت باشد.

چند پیشنهاد ساده برای استفاده از میوه و سبزی در تمام وعده ها

در این زمینه انجمن قلب آمریکا مصرف پنج وعده سبزیجات و چهار وعده میوه را در روز توصیه می نماید. وعده های بسیار کاملی که می تواند برای هر فرد کافی باشد.

مطالعه ای که اوایل امسال میلادی منتشر شد، نشان داد تنها مصرف دو وعده میوه و سه وعده سبزی برای طولانی شدن عمر شما کافی است. این یافته نو مطابق با دستورالعمل های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا و سازمان جهانی بهداشت است.

مصرف میوه نسبتا آسان است، یک سیب میانه بگیرید، آن را در کیسه ناهار خود بیندازید و به اسم میان وعده آن را مصرف کنید. برای اغلب افراد اضافه کردن سبزی به وعده های غذایی به ویژه در ابتدای فرآیند، سخت است.

سبزی را در صبحانه خود بگنجانید

اسموتی با بعضی از دستور العمل ها به میزان دو وعده میوه و سبزیجات، یک گزینه مهم برای صبحانه است. برای این منظور گل کلم یخ زده را به یک اسموتی اضافه کنید، این یک بافت خامه ای را فراهم می نماید اما پیشنهاد می گردد اندازه زیادی مواد شیرین دیگر هم برای خوش طعم تر شدن به آن اضافه کنید.

بیش از یک سالاد برای ناهار مصرف کنید

سالاد یک روش آشکار برای افزودن سبزیجات به برنامه روزانه است اما شاید برای وعده شام مناسب نباشد. اگر از غذا های مدیترانه ای هم لذت می برید، کاسه ای حاوی گوجه فرنگی، خیار، پنیر فتا، سرکه بالزامیک و روغن زیتون را در برنامه خود بگنجانید. می توانید از سبزی های برگ دار مثل اسفناج و کاهو هم بهره ببرید.

سبزی را در وعده شام هم می توانید مصرف کنید

برای استفاده صحیح تر از انواع سبزی هنگام شام، می توانید بعضی از سبزی ها را تفت دهید. اگر برشته شدن (که ممکن است یک ساعت طول بکشد) خیلی کند است، از سرخ کن بهره ببرید. 10 تا 15 دقیقه اندازهی تفت دهید و سپس اندازهی نمک دریا به آن اضافه نموده و از اسپری روغن برای کاهش مصرف چربی بهره ببرید.

اگر با بچه ها یا بزرگسالانی زندگی می کنید که گزینه های خلاقانه تری برای استفاده از سبزی می خواهند، مخفی کردن سبزی ها به سس ماکارونی گزینه خوبی است، برای این کار از مخلوط کن بهره ببرید. بچه ها هرچه کمتر سبزی ها را ببینند، بهتر است، حتی می توانید پوره را با سس خرد شده در یک مخلوط، مخلوط کنید، برای این منظور ترکیبی از چغندر، کرفس، قارچ و فلفل را امتحان کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1783

به "چند پیشنهاد ساده برای استفاده از میوه و سبزی در تمام وعده ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند پیشنهاد ساده برای استفاده از میوه و سبزی در تمام وعده ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید