سفر به چیانگ مای بهشت تایلند

به گزارش تور تایلند، برای دیدن شمال تایلند باید با تور چیانگ مای همراه شوید، منطقه ای که با جذابیت های تاریخی و طبیعی مملو شده است و شگفتی های فراوانی از معابد تا جنگلهای بارانی را شامل می‌شود، چیانگ مای را پایتخت شمالی تایلند می‌نامند و جذابیتهای گردشگری همه در نزدیکی شهر واقع هستند.

سفر به چیانگ مای بهشت تایلند

واژه چیانگ مای در زبان لانایی به معنی "شهر جدید" می‌باشد. در زبان تایلندی کلمه "چانگ" به معنای فیل است ولی نام شهر چیانگ مای بر خلاف تصور عموم و شیوع و مقبولیت فیل‌ها در فرهنگ محلی تایلندی، هیچ ارتباطی با فیل ندارد. اما چرا این شهر را با عنوان "شهر جدید" می‌شناسند؟ شهر چیانگ مای در سال 1296 عنوان پایتخت را از شهر چیانگ رای ربود و جایگزین آن شد.

یکی دیگر از تصورات اشتباهی که درباره چیانگ مای وجود دارد این است که این شهر دومین شهر بزرگ تایلند است. اما اینطور نیست و این شهر به عنوان قلب فرهنگی کشور تایلند به حساب می‌آید. شهر چیانگ مای عناصر کلاسیک جذب توریست را در خود دارد: غذای عالی، برخورد دوستانه افراد محلی و هزینه‌ها و قیمت‌های منطقی و مقرون به صرفه دلایل محبوبیت تور چیانگ مای هستند. در مقایسه با شهر بانکوک و دیگر جزایر تایلند، در چیانگ مای و دیگر شهرهای شمالی هزینه مسافرت کمتر خواهد شد.

شهر قدیمی (شهر باستانی) چیانگ مای که زمانی پایتخت تایلند بود، در حقیقت شبیه به یک مربع کامل است که دارای تمامی اقدامات و ملزومات دفاعی لازمی است که یک پایتخت در قرن 14 برای باقی ماندن نیاز داشت. خندق مقاوم در برابر حمله فیل‌ها، دروازه‌های غول پیکر، دیوارهای دفاعی با تپه‌های آجری، تمامی این ملزومات دفاعی هنوز هم وجود دارند. هزارتوهایی از خیابان‌ها و رهگذرهای پرپیچ و خم و گیج‌کننده در داخل شهر قدیمی جایگاه جاذبه‌های گردشگری زیادی در سفر به تایلند است که از آن جمله می‌توان به وجود معابد زیادی اشاره نمود. اما جاذبه‌های گردشگری این منطقه تنها به محدوده داخل حصارهای اطراف شهر قدیمی ختم نمی‌گردد و برخی از جالب‌ترین اماکن گردشگری در فاصله کمی از شهر چیانگ مای قرار دارند.

اگر با حضور در جمعیت و شلوغی مشکلی ندارید می‌توانید به بازارهای آخر هفته شهر چیانگ مای هم سری بزنید. این بازارها که یکی از فعالیت‌های جالب تور چیانگ مای به شمار می‌آیند، مملو از مراودات اجتماعی، ناخونک زدن به خوراکی‌ها و خرید هستند که هم گردشگران و هم مردم بومی و محلی را به سمت خود جذب می‌نمایند. این بازارها قطعا گزینه بسیار مناسبی برای آشنایی با رفتارها و آداب محلی و خرید سوغاتی‌های ارزان قیمت در تور تایلند به شمار می‌آیند.

با وجود اینکه گزینه‌های موجود در تور بانکوک شاید 100 برابر باشد اما در شهر چیانگ مای بیشتر احساس راحتی خواهید کرد زیرا چیزها آسان‌تر پیدا می‌شوند. برای مثال حتی اگر بخواهید با گرفتن ماساژ از یک فرد نابینا و یا یک زن زندانی به او کم کنید به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید و برخلاف بانکوک نیازی به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیست و به راحتی می‌توانید در عرض چند دقیقه تا محل مورد نظرتان پیاده بروید.

انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 268

به "سفر به چیانگ مای بهشت تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به چیانگ مای بهشت تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید