کریستینا کوک پس از شکستن رکورد اقامت زنان در فضا به زمین بازگشت

به گزارش تور تایلند، کریستینا کوک، فضانورد ناسا پس از اقامتی 328 روزه در ایستگاه فضایی بین المللی و شکستن رکورد پرواز فضایی مداوم یک فضانورد زن به زمین بازگشت.

کریستینا کوک پس از شکستن رکورد اقامت زنان در فضا به زمین بازگشت

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین کریستینا کوک روز پنجشنبه 6 فوریه (17 بهمن) با سفینه روسی سویوز به همراه آلکساندر سکورتسوف، کیهان نورد روسی و لوچا پارمیتانو، فضانورد ایتالیایی تقریبا یکسال پس از پرواز از زمین در قزاقستان به روی زمین فرود آمد.

این فضانورد 41 ساله، اندکی پس از خارج شدن از کپسول فضایی، پس از 11 ماه بودن در فضای بسته ایستگاه فضایی و در میان نسیم فرحبخش آسیای میانه به خبرنگاران گفت: الان خیلی احساساتی و خوشحالم.

کوک که در 12 مارس سال 2019 به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده شد، رکورد پیشین اقامت مداوم در فضای یک فضانورد زن را که در اختیار همکار آمریکایی اش، پگی ویلسون بود شکست. مدت اقامت او 12 روز کمتر از رکورد اسکات کلی، فضانورد مرد ناسا است در سال های 2015-2016 به دست آمد.

والری پولیاکوف، فضانورد روس رکورد بیشترین اقامت در فضا بوسیله یک فضانورد را 14 ماه در اختیار دارد.

کوک در این مدت 5248 بار دور کره زمین چرخید، شاهد 16 بار طلوع و غروب آفتاب در یک روز بود و 223 میلیون کیلومتر سفر کرد.

کریستینا کوک، مهندس الکترونیک از ایالت کارولینای شمالی امریکا و کارشناساس فراوری وسائل علمی در فضا و مهندسی در مکان های دورافتاده مانند قطب شمال و آلاسکا است. پژوهش های در طول اقامت در ایستگاه فضایی از جمله شامل رشد دادن بلورهای پروتئین برای استفاده برای درمان بیماری های آلزایمر و پارکینسون بود.

ناسا پس از دهه ها به حاشیه راندن زنان در برنامه های فضایی در سال های اخیر گام های بلندی برای فراگیرترشدن جنسیتی برداشته است. کلاس فضانوردانی که کوک در سال 2013 در آن شرکت کرد، 50-50 شامل فضانوردان زن و مرد بود.

از سال 1961 تا به امروز بیش از 560 مرد به فضا فرستاده شده اند، اما رقم زنان در این حوزه کمتر از 70 بوده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 830

به "کریستینا کوک پس از شکستن رکورد اقامت زنان در فضا به زمین بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریستینا کوک پس از شکستن رکورد اقامت زنان در فضا به زمین بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید