کشف طراحی 16 میلیون دلاری داوینچی

به گزارش تور تایلند، یک حراجی فرانسوی اعلام نمود، طراحی ارزشمندی از لئوناردو داوینچی که ارزشی حدود 16 میلیون دلار دارد، کشف شده است.

کشف طراحی 16 میلیون دلاری داوینچی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، هافینگتون پست نوشت: یک پزشک بازنشسته 14 اثر هنری از جمله طرحی از سن سباستین را به یک حراجی عرضه کرد که بنا بر اعلام کارشناسان، این طراحی کار لئوناردو داوینچی نقاش و مخترع بزرگ ایتالیایی است.

این نقاشی در ماه مارس از سوی یک خانواده به این حراجی عرضه شد و به تازگی کارشناسان هنری از جمله یکی از مدیران موزه متروپولیتن نیویورک، اعلام کردند نوشته های برعکسی که پشت این طرح دیده شده، نشان می دهد این اثر از کارهای خالق لبخند ژکوند است.

این اثر، طرحی تمام قد از سن سباستین است که به یک درخت بسته شده و پشت آن، یادداشت ها و اشکالی درباره نور و سایه توسط داوینچی کشیده شده است. این نقاشی 5 / 7 در 5 اینچ است و در میان 14 طرح قاب نشده ای بوده که پزشکی بازنشسته به حراجی فرانسوی تاژان عرضه نموده است. او مدعی شده این آثار از نیمه اول قرن بیستم در خانواده آن ها نگهداری می شد. پدر او فردی بود که این آثار هنری را جمع آوری می کرد.

کارشناسان تشخیص دادند این نقاشی توسط هنرمندی چپ دست کشیده شده و پشت آن، طرح هایی علمی و نوشته هایی برعکس، درست همان طور که داوینچی یادداشت هایش را ثبت می کرد، دیده می گردد. ارزش این طراحی حدود 16 میلیون دلار تخمین زده شده است.

لئوناردو داوینچی متولد سال 1452 میلادی در فلورانس ایتالیا بود و در مدت67 سال از عمر خود، صدها اثر هنری را که مشهورترین آن ها تابلوی مونالیزا یا لبخد ژکوند است، خلق کرد.

هرچند بیشتر شهرت داوینچی به دلیل خلق دو شاهکار نقاشی دنیا، یعنی شام آخر و مونالیزا است، اما او علاوه بر تبحر در نقاشی، در مجسمه سازی، طراحی و مهندسی بناهای تاریخی نیز یک استاد بود. او برای طرح های خود از طریق خط معکوس، یادداشت هایی را نوشته که فقط آن ها را در آیینه می توان خواند.

مقالات داوینچی شامل تعداد بسیار زیادی از اختراعات عملی و قابل اجرا و غیرعملی شامل آلات موسیقی، پمپ های هیدرولیک، توپ های بخار، سپرهایی خاص و ... است. دیگر اختراعات او شامل مسلسل، بادسنج، ساعت و تلمبه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 153

به "کشف طراحی 16 میلیون دلاری داوینچی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف طراحی 16 میلیون دلاری داوینچی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید