7 خوراکی معجزه آسا برای سلامت استخوان های شما!

به گزارش تور تایلند، ساخت استخوان های سالم به شدت مهم است. با افزایش سن، استخوان ها ضعیف می شوند و استحکام خود را از دست می دهند.

7 خوراکی معجزه آسا برای سلامت استخوان های شما!

استخوان های ضعیف، شما را در معرض مسائل مختلف و پرخطری قرار می دهند. به همین دلیل است که ساخت استخوان های سالم و مستحکم اهمیت خیلی بالایی دارد. در این راستا می توانید از روش های طبیعی کمک بگیرید. در مطلبی که امروز در خبرنگاران برای شما آماده کرده ایم، به شما کمک می کنیم با استفاده از برخی مواد غذایی استخوان هایی سالم داشته باشید. با ما همراه باشید تا مواد غذایی مفید برای سلامت استخوان را معرفی کنیم.

ریواس

ریواس حاوی میزان زیادی کلسیم است، به طوری که یک فنجان ریواس پخته شده تقریبا 350 میلی گرم کلسیم دارد. این ماده غذایی همچنین منبع خوبی از ویتامین های A و C محسوب می شود. ریواس کالری کمی دارد، اما معمولا باید با شکر زیاد پخته شود که این موضوع میزان کالری دریافتی بدن را افزایش می دهد.

اسفناج

یکی دیگر از مواد غذایی مفید برای سلامت استخوان ها اسفناج است. اسفناج منبع عالی مواد مغذی مختلف است. این سبزی برای استخوان ها بسیار مفید است، چون حاوی ویتامین های A، C و K است. این سبزی کالری کمی دارد. بنابراین حتما آن را در رژیم غذایی خود جای دهید.

شیر

همان طور که می دانید، شیر منبع غنی کلسیم محسوب می شود که به حفظ استحکام استخوان ها کمک می کند . یک فنجان شیر، یک سوم نیاز بدن به کلسیم را برطرف می کند. شیر غنی شده با ویتامین D به جذب کلسیم در بدن کمک می کند. اگر می خواهید میزان کالری مصرفی خود را کاهش دهید، شیر کم چرب یا بدون چربی مصرف کنید.

کیوی

یکی از مواد غذایی مفید برای سلامت استخوان کیوی است، چون ویتامین C زیادی دارد و غنی از منیزیم است. این میوه به بدن میزانی کلسیم و همچنین ویتامین های A و K را منتقل می کند. با این که این میوه شیرین است، اما کالری زیادی ندارد. پوست کیوی را بگیرید. کیوی را حلقه ای خرد کرده و آن را به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی نوش جان کنید.

فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای قرمز برای حفظ سلامت استخوان ها مفید است. چون ویتامین A و ویتامین C زیادی دارد. حتی اگر رژیم دارید هم می توانید فلفل دلمه ای بخورید، چون حاوی کالری کمی است. این نوع فلفل همچنین منبع خوبی از ویتامین های B و فیبر محسوب می شود.

پرتقال و آب پرتقال

میوه پرتقال سرشار از ویتامین C است که برای تشکیل کلاژن و سلامت استخوان ها به آن نیاز است. پرتقال همچنین منبع عالی ویتامین A به شمار می رود که آن هم برای رشد استخوان ها ضروری است. بهتر است نوعی از آب پرتقال را مصرف کنید که با کلسیم غنی شده است.

تخم کدوحلوایی

تخم کدوحلوایی حاوی میزانی کلسیم و پروتئین است، اما منبع عالی منیزیم و اسیدهای چرب امگا 3 به شمار می رود. این ماده غذایی فیبر زیادی دارد. می توانید تخم کدوحلوایی را به عنوان میان وعده نوش جان کنید. اگر در پی استخوان هایی سالم هستید مطلب پای مرغ، محافظی قوی در برابر بیماری ها را از دست ندهید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می کنیم به مطالعه مطلب 7 خاصیت دارویی زرشک که شما را شوکه می کند!

منبع: پیام دلتا
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2117

به "7 خوراکی معجزه آسا برای سلامت استخوان های شما!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 خوراکی معجزه آسا برای سلامت استخوان های شما!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید