احتمالا سوشی که در رستوران ها می خورید تقلبی است

به گزارش تور تایلند، مسلما هیچ کس دوست ندارد که به رستوران برود و با وجود هزینه زیاد، سوشی تقلبی بخورد. بنا به گفته سرآشپزان استادان سوشی، راه های زیادی برای تقلب در سوشی وجود دارد. این بدان معنا است که به احتمال زیاد سوشی های زیادی تقلبی است. در ادامه این مطلب از زبان سر آشپز معروف Wil Fulton نکات مهمی را درباره سوشی های تقلبی خواهید خواند:

احتمالا سوشی که در رستوران ها می خورید تقلبی است

در یک مطالعه اخیرا نشان داده شده است 39 درصد از رستوران های واقع در نیویورک سوشی جعلی به مردم ارائه می دهند، با این حساب رستوران های پراکنده شده در سراسر دنیا آمار تقلب در مورد سوشی را افزایش می دهند. اعتراف می کنم که این آمار خیره کننده است، باید توجه داشته باشید که این آمار تنها مربوط به رستوران ها با کیفیت پایین تر نمی شود. حتی در مواردی که در یک رستوران سطح بالا در حال خوردن سوشی هستید ممکن است سوشی شما تقلبی باشد. زیرا در این رستوران ها از ماهی های ارزان قیمت به جای ماهی های با کیفیت استفاده کرده و با دادن پول زیاد محصولی ارزان قیمت مصرف می کنید .

به گفته رستوران داران، معمولا قیمت بالای سوشی استفاده از مواد غذایی با کیفیت مخصوصا ماهی گران قیمت با کیفیت بالای آن است، آن ها ادعا می کنند خدمات ماهی با کیفیت مخصوصا نگهداری و برش آن گران است. این در صورتی است که استفاده از ماهی ارزان قیمت برای سود بیشتر کاری است که اغلب آنها انجام می دهند، فرض کنید یک ساعت رولکس تقلبی می خرید این ساعت تنها چند هفته کار می کند و بعد از آن باید این ساعت را دور اندازید، تقلبی که به خاطر ماهی در سوشی انجام می شود به مراتب بدتر از چنین تقلبی است زیرا ممکن است برای شما عواقبی نظیر آسیب دیدگی دستگاه گوارش را به همراه داشته باشد . هنگام جایگزینی مواد غذایی جعلی به جای مواد غذایی واقعی، خواص غذای مورد نظر کاملا عوض می شود

یکی از خطرناک ترین تقلب های موجود سوشی که بارها و بارها در صنایع غذایی دریای به آن اشاره شده است استفاده از ماهی تن سفید در سوشی است، این ماهی چرب گوشت بوده و در صورت استفاده در سوشی چون به صورت خام مصرف می شود منجر به ایجاد اسهال می شود، استفاده از این ماهی برای تهیه سوشی در آمریکا در اوایل 1990 ممنوع اعلام شد و به طور کامل در سال 1998 برای همیشه از فهرست ترکیبات مواد غذایی سوشی حذف شد .

هرچند که در سراسر دنیا ممکن است همچنان از ماهی تن در سوشی استفاده شود، و بر خی از مردم این ماهی را یک ماهی لوکس تلقی کنند و با مصرف آن دچار مشکل نشوند اما برخلاف تصور مردم از ماهی تن برای تهیه سوشی استفاده نمی شود، این ماهی چرب گوشت برای بچه ها و زنان باردار مناسب نیست، اما از ماهی های مانند سرخو و یا نوعی ماهی پهن و یا تیلاپیا (که مسلما عوارض کمتری دارند) در تهیه سوشی استفاده می شود .

اگر شما از طرفداران سوشی هستید برای حفاظت از خود باید نسبت به مکانی که سوشی ارائه می دهد اطلاعات کافی و جامع داشته باشید، کنترل مواد غذایی نحوه پخت و پز و نگهداری ماهی ها همه در سلامت شما موثر است .

هنگامی که سوشی در نیویورک در حال معرفی خود و پیدا کردن طرفدارانی برای خود و در حال رشد بود، تنها می توانستید این غذای خوشمزه را در رستوران های درجه یک و سالم با کیفیت عالی پیدا کنید، و برای تهیه این غذا باید به رستوران های سطح بالای ژاپنی می رفتید،ولی امروزه این غذا را می توانید تقریباً همه جا حتی در سوپر مارکت ها تهیه کنید. شاید به همین دلیل است که از کیفیت آن کاسته شده است و این روزها بیشتر سوشی ها تقلبی شده اند، پس توصیه می کنیم که شما برای تهیه سوشی با کیفیت، به رستوران های درجه یک و مطمئن بروید.

هرچند که مصرف سوشی امروزه قابل دسترس تر شده، اما از خوردن سوشی بیش از سه بار در هفته به عنوان ناهار پرهیز کنید، این غذا را بهتر است به مقدار کم و در فاصله زمانی مصرف کنید. ولی برای افرادی که حوصله تحقیق درباره کیفیت سوشی ندارند ، رستوران های معمولی و حتی سوپر مارکت ها می تواند گزینه ای مناسبی برای تهیه سوشی باشد .

من رول مارماهی که هم یک ماهی ارزان است و هم امکان جعل کردن آن وجود ندارد سفارش می دهم همچنین سفارش ساشمی نیز به نظر من امن تر است، زیرا می توان محتویات آن را دید و احتمال تقلبی بودن و استفاده از ماهی تن در آن کم است، زیرا یک غذای ارزان است لذا دیگر جای برای جایگزینی مواد غذایی دیگر باقی نمی ماند.

سوشی یا غذای فست فود

تا به حال بسیار این جمله را شنیده ام که مردم می گویند من عاشق سوشی هستم، ولی در نهایت مشغول خوردن غذای فست فود مک دونالد می شوند، این افراد معمولا عاشق همبرگرهای مک دونالد هستند هرچند که می دانند خوردن محصولات مک دونالد برای آنها ضرر دارد، اما همچنان در خوردن آن افراط می کنند .

طی یک تحقیق از 10 نفری که در ماه دو بار سوشی می خوردند انجام دادم، تعیین شد هیچ کس به بیماری ناشی از مصرف سوشی مبتلا نمی شود، مگر سه نفر آنها به دلیل مصرف سوشی نامتعارف دچار مشکلاتی جزئی شده اند، بنابراین این شما هستید که انتخاب می کنید برای ناهار یک ناهار نسبتا گران مانند سوشی میل کنید و یا یک غذای فوری که برای شما کاملا مضر است .

نکته ای که باید بدانید این است که سوشی سفارش شما رول ماهی تن نباشد، و در کنار آن مواد غذایی و نوشیدنی مناسب سرو کنند تا سرتان کلاه نرود!

نظر شما خوانندگان درباره خوردن غذاهای تقلبی در رستوران چیست؟ آیا تا بحال با چنین موردی روبرو شده اید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان محترم خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: کجارو / thrillist.com
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2106

به "احتمالا سوشی که در رستوران ها می خورید تقلبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمالا سوشی که در رستوران ها می خورید تقلبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید