احدی: بوکس ایران به مربیان خوب احتیاج دارد، اطراف لیگ هم نمی روم!

به گزارش تور تایلند، سرمربی سابق تیم ملی بوکس ایران معتقد است که این رشته برای پیشرفت، به مربیان خوبی خارجی یا داخلی احتیاج دارد.

احدی: بوکس ایران به مربیان خوب احتیاج دارد، اطراف لیگ هم نمی روم!

اکبر احدی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره برگزاری رقابت های لیگ برتر بوکس ایران به صورت متمرکز، شرح داد: حقیقت این است که برگزاری مسابقات لیگ چه به صورت متمرکز و چه به صورت رفت و برگشت، یاری زیادی به بوکس خواهد نمود. هم اینکه بوکسورها در کوران مسابقات هستند، هم اینکه نفرات جدید می آیند تا خود را اثبات نمایند و این مسئله باعث احساس خطر و نهایتا ایجاد انگیزه در ملی پوشان می گردد.

او در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت یکی دو بوکسور خارجی در لیگ ایران می تواند این رشته را به سمت پیشرفت حرکت دهد؟ شرح داد: باید بدانیم و قبول کنیم که بوکس ما با یک یا دو بوکسور خارجی تاثیر آنچنانی نخواهد دید. اگر دنبال تاثیرگذاری روی بوکس ایران هستیم و می خواهیم پیشرفت کنیم، باید کار ریشه ای انجام گردد.

سرمربی سابق تیم ملی بوکس، درباره منظور خود از کارهای ریشه ای و پایه ای شرح داد: ما برای کسب موفقیت ابتدا باید تیم های پایه خود را قوی کنیم. اینکه بگوییم یک تیم باشد و برای 10 تا 12 بوکسور اردو بگذاریم کافی نیست. هر وقت بتوانیم بهترین گزینه های سرمربیگری را برای رده های پایه انتخاب و به کار گیریم، بوکس ایران پیشرفت خواهد نمود. در غیر اینصورت دو سه مبارزه بوکسور خارجی در لیگ نمی تواند یاری نماینده باشد.

او با بیان اینکه استفاده از گزینه ها خوب مربیگری احتیاج اصلی بوکس است، اظهار کرد: متاسفانه نبود علم و دانش مربیگری سطح بالا در رده های پایه، به بوکس ایران لطمه می زند. بهتر است برای پیشرفت کردن با برنامه ریزی بهتر و گزینه ها خوب تر کار را ادامه دهیم. بوکس ایران به جای بوکسور خارجی در لیگ، به مربی خوب در رده پایه احتیاج دارد.

احدی در پاسخ به این سوال که شرایط کلی بوکس ایران در ماه های اخیر را چگونه ارزیابی می نماید، توضیح داد: بنده مدتی است در بوکس نیستم و نمی توانم دقیق شرایط را ارزیابی کنم، اما همین که اردوها برگزار می گردد و ملی پوشان در کوران تمرینات و اردوها هستند به نظرم یک گام رو به جلو است. به هر حال هنوز خیلی از کشورها نتوانسته اند تمرینات خود را شروع نمایند و این شرایط می تواند یک برگ برنده برای ایران باشد.

او گفت: ما مسابقات انتخابی المپیک جهانی را پیش رو داریم و هنوز خیلی از کشورها تمریناتشان را شروع نکرده اند، همین که اردوهای تیم ملی ایران برگزار می گردد یعنی یک گام جلوتر هستیم.

احدی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد برای این فصل از مسابقات لیگ راهنمایی تیمی را برعهده بگیرد؟ اظهار کرد: من هیچوقت اطراف لیگ نمی روم. قبلا هم که لیگ بود چه در زمان بوکسور بودنم و چه در زمان مربیگری، علاقه زیادی به لیگ نداشته و ندارم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1521

به "احدی: بوکس ایران به مربیان خوب احتیاج دارد، اطراف لیگ هم نمی روم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احدی: بوکس ایران به مربیان خوب احتیاج دارد، اطراف لیگ هم نمی روم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید