روایت سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر از پارالمپیکی شدن شاگردانش

به گزارش تور تایلند، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران که پس از یک دوره غیبت در بازی های پارالمپیک (به دلیل محرومیت) در پارالمپیک 2016 ریو حضور داشت از حضور در رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه پیروز به کسب مجوز لازم برای شرکت در پارالمپیک 2020 توکیو هم شد.

روایت سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر از پارالمپیکی شدن شاگردانش

این سهمیه به واسطه صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات به دست آمد ضمن اینکه ملی پوشان بسکتبال با ویلچر ایران در رقابت برای کسب صندلی های برتر آسیا هم صاحب عنوان سوم شدند.

البته این نتایج رضایتمندی کامل سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران را موجب نشده چراکه وی تاکید دارد شاگردانش مستحق قهرمانی بودند اما اجازه ندادند این عنوان به ایران برسد.

رقابت 14 تیم در دو سطح A و B

مازیار میرعظیمی در تبادل نظر با خبرنگاران با یادآوری اینکه مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه با حضور 14 تیم و برای نخستین بار در دو سطح A و B برگزار گردید، گفت: تیم های مطرح آسیا همه در سطح A با یکدیگر رقابت کردند و همین موضوع کیفیت فنی مسابقات را به صورت فوق العاده زیاد نموده بود.

تاکید بر آمادگی تمام تیم ها

وی ادامه داد: ژاپن که خود میزبان پارالمپیک توکیو است با آمادگی بالا در رقابت ها حاضر شده بود. این تیم از خیلی وقت پیش برگزارنماینده تورنمنت های بین المللی بود که تأثیر آن حضور آماده بازیکنانش در تایلند بود. استرالیا که قهرمان المپیک و آسیا و اقیانوسیه است، با بهترین آمادگی ممکن به تایلند آمده بود. تیمی مانند کره جنوبی هم با پشت سر گذاشتن 5 تورنمنت بین المللی آماده مسابقات شده بود. همه اینها گواه این ادعاست که رقابت ها سطح فنی بسیار بالایی داشت.

غیبت سه ماهه لژیونرها و تاثیر منفی آن

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر با تأکید بر اینکه ایران مدعی قهرمانی در مسابقات آسیا و اقیانوسیه بود، اظهار داشت: البته ناهماهنگی مطلق میان بازیکنان بسیار زیاد ما را اذیت کرد. بعد از 11 شهریورماه که از تورنمنت ژاپن بازگشتیم، 5 بازیکن لژیونر ما به تیم های باشگاهی خود ملحق شدند و تا زمان شروع ملاقاتهایمان در تایلند هیچ تمرین مشترکی با ما نداشتند. آنها حتی به صورت جداگانه و با دو روز پس از حضور تیم ملی در تایلند به ما ملحق شدند.

از ناهماهنگی بازیکنان لطمه خوردیم

میرعظیمی با بیان اینکه طی سه ماه گذشته هیچ جلسه تمرینی با حضور تمام بازیکنان و کیفیت مطلوب نداشتیم، یادآور شد: از طرفی چهار بازیکن جدید هم در ترکیب تیم گذاشته بودیم که به کارگیری مطلوب آنها نیازمند هماهنگی بیشتر بود. خلاصه اینکه این موضوع خیلی زیاد به ما لطمه زد.

مروری بر ملاقاتهای برگزار گردیده در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در ادامه با مرور ملاقاتهای این تیم در رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه گفت: بازی اول را با اختلاف کم مقابل چین پیروز شدیم اما نتیجه ملاقات دوم و سوم را به کره جنوبی و استرالیا واگذار کردیم که دلیل آن هم ناهماهنگی و تأثیرات منفی آن بود. این گونه شد که جلسه ای فوری گذاشتیم و تغییراتی به لحاظ ترکیبی و فنی در تیم ایجاد کردیم. نتیجه هم بُردی شد که مقابل تایلند، کره جنوبی و چین به دست آوردیم.

وی با بیان اینکه تیم ملی بسکتبال با ویلچر در مرحله نیمه نهایی مسابقات مجددا با استرالیا روبرو شد، به حواشی پیش آمده پیرامون این ملاقات اشاره نمود و گفت: ما در تورنمنت ژاپن دو بار مقابل استرالیا پیروز شدیم اما در این رقابت ها نتیجه هر دو ملاقات را واگذار کردیم. البته ملاقات دوم که کاملا هم معین نماینده بود متأثر از حواشی زیادی شد که بی تأثیر در نتیجه نهایی هم نبود.

اجازه ندادند قهرمان شویم

این مربی با بیان اینکه نیمه اول ملاقات ایران و استرالیا در مرحله نیمه نهایی با رقابت پایاپای دو تیم و البته شکست 40 به 30 ایران همراه بود، گفت: در شروع نیمه دوم اجازه نفس کشیدن به حریف ندادیم طوری که در چهار دقیقه 10 امتیاز گرفتیم و گلی دریافت نکردیم اما بعد از آن به معنای واقعی تیم را قلع و قمع کردند. تصمیمات وحشتناک و خلاف قانونی علیه بازیکنانمان گرفتند که منجر به اخراج یکی از آنها و پنج خطا شدن چهار نفر دیگر شد و در نهایت هم باختیم. اجازه ندادند ما فینالیست شویم و به حق مان که قهرمانی بود، دست یابیم.

میخواستند استرالیا فینالی راحت داشته باشد

میرعظیمی تأکید کرد: بعد از این رقابت، رئیس کمیته داوران به صورت رسمی بابت اتفاقات اتفاق افتاده از ما عذرخواهی کرد، در حالی که به نظر برنامه این بود که ما بازنده این بازی باشیم، همان طور که ظاهرا می خواستند در ملاقات نیمه نهایی کره جنوبی برنده باشد تا استرالیا فینالی راحت برابر این تیم برگزار کند.

از نتیجه رضایت زیادی ندارم

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر که تیمش با پیروزی برابر ژاپن در مرحله رده بندی صاحب مدال برنز شد، با یادآوری اینکه به واسطه حضور در جمع چهار تیم برتر مسابقات یکی از سهمیه های پارالمپیک توکیو از آنِ ایران شد، گفت: البته در مجموع از نتایج راضی نیستیم. درست است که سهمیه پارالمپیک را به دست آوردیم اما هدف ما قهرمانی بود که اجازه ندادند به آن برسیم.

قراردادم با تیم ملی تمام شده اما بخواهند، می مانم

مازیار میرعظیمی در خاتمه در خصوص شرایط همکاری اش با تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت: قرارداد من تا خاتمه مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه بود. بنابراین فعلا قراردادی ندارم. باید مسئولان انجمن بسکتبال با ویلچر با هماهنگی فدراسیون جانبازان و معلولان در خصوص کادر فنی و شرایط آن تصمیم گیری نمایند. مسئولان بخواهند در خدمت تیم خواهم بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 100

به "روایت سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر از پارالمپیکی شدن شاگردانش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر از پارالمپیکی شدن شاگردانش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید