اسکندری: اعتبارزدایی از محافل علمی و دانشگاهی کشور طراحی دشمن است

به گزارش تور تایلند، قائم مقام دبیرکل هیأت موسس دانشگاه آزاد با بیان اینکه اعتبار زدایی از دانشگاه ها موجب بی اعتمادی مردم و توقف حرکت علمی کشور می شود، گفت: فضاسازی های اخیر ادامه خط پروژه ایران 2040 دانشگاه استنفورد و طراحی دشمن است .

اسکندری: اعتبارزدایی از محافل علمی و دانشگاهی کشور طراحی دشمن است

صالح اسکندری قائم مقام دبیرکل هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به فضاسازی های رسانه ای اخیر درباره دختر دانشجوی متقلب رشته دندان پزشکی در دانشگاه شهید بهشتی یا تخلفات علمی برخی اساتید یا فروش صندلی برخی رشته های پرطرفدار کنکور در دانشگاه ها گفت: تخلف و تقلب علمی فقط محدود به ایران نیست و در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به شکل سازمان یافته صورت می پذیرد.

تخلفات علمی در ایران کمتر از یک درصد

وی افزود: تخلفات علمی در ایران شاید کمتر از یک درصد حرکت علمی رو به جلو ایران را شامل می شود که با اصلاح برخی قوانین و آیین نامه ها رو به کاهش است.

دشمن به دنبال خدشه دار کردن پیشرفت علمی کشور است

قائم مقام دبیرکل هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه خط اعتبارزدایی از دانشگاه ها پس از انتشار گزارش پروژه ایران 2040 دانشگاه استنفورد از ابتدای سال گذشته در رسانه ها تشدید شده است، هشدار داد: این طراحی دشمن است که مهمترین جلوه حرکت رو به جلو نظام اسلامی که همان پیشرفت های علمی اساتید و محققان کشور است را در افکار عمومی داخل و خارج از کشور خدشه دار کند.

کسی نمی تواند منکر رشد علمی ایران شود

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار نخبگان و پژوهشگران گفت: مگر کسی می تواند منکر پیشرفت های علمی ایران در صنایع دفاعی، هسته ای، نانو، هوافضا، سلول های بنیادین، پزشکی شود.

الگو شدن جمهوری اسلامی ایران به خاطر پیشرفت های علمی است

صالح اسکندری افزود: یکی از استراتژیست های آمریکایی دلیل الگو شدن جمهوری اسلامی ایران در جریان بیداری اسلامی برای کشورهای منطقه را همین پیشرفت های علمی ایران دانسته بود.

سخت ترین عمل های جراحی توسط فارغ التحصیلان دانشگاهی

قائم مقام دبیرکل هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در اکثر قریب به اتفاق رتبه بندی های بین المللی دانشگاه های کشور در رتبه های بالایی قرار دارند، افزود: اگر رشد علمی ایران کمی بود یا همه صندلی های دانشگاه های پزشکی فروشی بود چرا امروز سخت ترین عمل های جراحی توسط فارغ التحصیلان همین دانشگاه ها در کشور صورت می پذیرد.

فضاسازی های رسانه ای مشکوک است

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه امکان تخلف و تقلب در هر رشته و صنفی و در هر کجای دنیا وجود دارد، افزود: لکن فضاسازی های رسانه ای در داخل درباره یک یا چند تخلف خاص مشکوک است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 802

به "اسکندری: اعتبارزدایی از محافل علمی و دانشگاهی کشور طراحی دشمن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکندری: اعتبارزدایی از محافل علمی و دانشگاهی کشور طراحی دشمن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید