اصلاح محدودیت طبقه در منطقه ها جنوب شهر تهران

به گزارش تور تایلند، تهران (پانا) -معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت به زودی با بازنگری در آیین نامه ها مقداری از محدودیت های تعداد طبقات برای ساخت و ساز در منطقه ها جنوب شهر را حذف خواهیم کرد.

اصلاح محدودیت طبقه در منطقه ها جنوب شهر تهران

به گزارش مهر، حمیدرضا صارمی امروز در یک برنامه تلویزیونی گفت: در بافت فرسوده و کوچه هایی با عرض 6 یا 8 متر اجازه ساخت بیش از 3 طبقه وجود ندارد که این امر هم برای ساخت و ساز صرفه اقتصادی ندارد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در منطقه یک، در کوچه ده متری مجوز ساخت خانه 10 یا 15 طبقه را داده ایم اما زمانی که به منطقه ها پایین شهر میرسیم حاضر به ایجاد انعطاف در ضوابط نیستیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران عنوان کرد: زمانی ساخت و ساز در بافت فرسوده صرفه اقتصادی دارد که حداقل مجوز 5 طبقه داده شود لذا موانعی جدی داریم چراکه پروانه در منطقه ها جنوب شهر صرفه اقتصادی ندارد.

صارمی بیان کرد: ضوابط به ضرر پایین شهر است چرا که عرض کوچه های این منطقه ها نیز کم است. رئیس جمهور و شهردار تهران بیان کرده اند که باید رویکرد خود را به سمت منطقه ها پایین شهر ببریم و این به معنای اعمال تسهیلات تشویقی در منطقه ها جنوبی شهر است.

وی عنوان کرد: در برخی از منطقه ها روزانه یک پروانه ساخت صادر می شود و با این حجم از بافت فرسوده، مدت زیادی طول میکشد تا این بافت اصلاح شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ابراز داشت: به زودی بازدیدهایی از منطقه ها جنوب شهر خواهیم داشت تا با استفاده از ظرفیت های شورای شهر، با بازنگری در آیین نامه ها مقداری از محدودیت های تعداد طبقات برای ساخت و ساز در این منطقه ها را حذف کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1995

به "اصلاح محدودیت طبقه در منطقه ها جنوب شهر تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاح محدودیت طبقه در منطقه ها جنوب شهر تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید