انجام سرشماری پاییزه پستانداران در کرمانشاه

به گزارش تور تایلند، معاون محیط طبیعی محیط زیست استان کرمانشاه از انجام سرشماری پاییزه پستانداران در کرمانشاه اطلاع داد.

انجام سرشماری پاییزه پستانداران در کرمانشاه

به گزارش خبرنگاران از کرمانشاه، فرشاد فتاحی معاون محیط طبیعی محیط زیست استان کرمانشاه گفت : فرایند سرشماری گونه های پستانداران بزرگ چثه گیاه خوار شامل بز، کل، آهو، میش، بز، شوکا و پستانداران گوشت خوار از جمله گرگ، پلنگ، خرس، شغال، کفتار طی 2 مرحله از سال صورت می گیرد.

او گفت : دومین سرشماری پستانداران در فصل پاییز به علت زاد و ولد حیات وحش در این فصل شروع شده و در حال اجرا است.

معاون محیط طبیعی محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه گروه پستانداران نقش حساسی در زیست بوم طبیعت دارند، اضافه نمود: نتایج این سرشماری در مدیریت شاخص زیستگاه حیات وحش و تصمیم گیری برای منطقه ها حفاظتی محیط زیست استان کرمانشاه تأثیر گذار است.

فتاحی با اشاره به آگاهی و اطلاعات مردم از تبعات شکار بیش از حد، اضافه نمود: شکار بیش از حد گونه های حیات وحش باعث تخریب زیستگاه حیوانات درنده شده که یکی از تبعات آن می تواند ورود به منطقه ها شهری و مسکونی انسان باشد.

او ادامه داد: مرحله بعدی سرشماری ها مربوط به گونه پرندگان آبزی و کنار آبزی است که هر ساله کشور های موجود در نیم کره شمالی کره زمین این سرشماری را انجام می دهند.

معاون محیط طبیعی محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به وجود آثار طبیعی ملی و پناهگاه های محیط زیست حیات وحش در استان کرمانشاه، گفت: استان کرمانشاه دارای چهار منطقه حفاظت شده و یک منطقه شکار ممنوع برای حیوانات است.

او با تاکید بر تنوع گونه های زیست محیطی در استان کرمانشاه، اضافه نمود: تا به امروز 250 گونه پرنده بومی و مهاجر، 48 گونه پستاندار، 33 گونه ماهی، 34 گونه خزنده و هزار و 200 گونه گیاه در استان شناسایی شده است .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1972

به "انجام سرشماری پاییزه پستانداران در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام سرشماری پاییزه پستانداران در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید