انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در جهت خانه تکانی جدی

به گزارش تور تایلند، دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع باشگاه پژوهشگران جوان در راستا تحول انجمن های علمی دانشجویی گام بر می دارد.

انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در جهت خانه تکانی جدی

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، قرار است انجمن های علمی در دانشگاه آزاد اسلامی جان تازه بگیرند و با رویکرد جدید در جهت توسعه گام بردارند.

در این جهت موضوعات متنوعی نظیر ایجاد روحیه خودباوری، کار گروهی و جسارت حل مسئله در میان دانشجویان عضو انجمن بسیار مورد توجه است.

به گفته محمدمهدی جوکار، مدیرکل راهنمایی و توانمندسازی معاونت دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی توانمندسازی دانشجویان با موضوع مهارت افزایی در راستای ارتقای دانش تخصصی با مشارکت استادان انگیزه ساز و محرک در راستای رویکرد دانشگاه اجتماعی نیز مورد توجه است.

از طرفی در این روزها در روبروه با مسائل مختلف اجتماعی نظیر سیل، زلزله و کرونا و درگیر شدن دانشجویان با این موضوعات به صورت داوطلبانه، ادامه فعالیت های دانشجویی باتوجه به شرایط حاکم در این چالش ها نیز در رویکرد تازه انجمن ها در اولویت است. جوکار در این زمینه به خبرنگار خبرنگاران گفت: توجه به فعالیت های اجتماعی دانشجویی با موضوع کسب مهارت با زیرساخت های مجازی، فعالیت های داوطلبانه گروهی در قالب اردوهای تخصصی جهادی، مسئولیت پذیری اجتماعی نسل جوان، ترویج علم، تبدیل علم به ثروت و فعالیت های خیریه ای از اولویت های بعدی انجمن های علمی است.

توجه به علوم انسانی

توجه به علوم انسانی همیشه در میان اندیشمندان کشور بسیار مورد بحث است به همین دلیل اقدامات مختلفی در این زمینه اجرا شده است. در این جهت تأسیس انحمن های علوم انسانی با رویکرد دانشگاه اسلامی و انجمن های بین رشته ای علوم انسانی نیز پیگیری خواهند شد.

مدیرکل راهنمایی و توانمندسازی در این باره نیز گفت: توجه به علوم انسانی و ایفای نقش مؤثر نسل جوان در تحول علوم بر مبنای تعالیم و نگرش اسلامی-ایرانی، خِرَدورزی و آشنایی دانشجویان با مباحث و علوم جدید، حرکت در مرزهای جدید دانش باتوجه علوم بین رشته ای از دیگر محورهای رویکرد جدید جهت فعالیت انجمن های علمی است.

گسترش تعاملات بین المللی در دستورکار انجمن ها

باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان میخواهد در جهت تعالی انجمن های علمی دانشجویی، تعاملات علمی بین المللی در انجمن های علمی داشجویی را نیز مدنظر قرار داده و با اولویت پیگیری نماید.

مدیرکل راهنمایی و توانمندسازی در این باره تأکید کرد: ارتقای ارتباط و تعاملات علمی دانشجویان در سطح ملی و بین المللی در راستای کاربست توانایی پتانسیل نیروی بزرگ جوانان جهت حل مسائل و معضلات کشور و ایجاد شبکه تعاملی ملی برای انجمن های علمی دانشجویی کشور از دیگر برنامه های بلند مدت در دستور کار انجمن های علمی است که قرار است مورد توجه قرار گیرد.

30 درصد اعتبار باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در اختیار انجمن های علمی

اگر چه در بعضی واحدهای دانشگاهی شاید دانشجویان برای فعالیت مورد علاقه خود در انجمن های علمی با مشکل کمبود اعتبار و بودجه روبرو باشند، که در این باره نیز تدابیر لازم اندیشیده شده تا ارتقای فعالیت انجمن ها به صورت واقعی عملیاتی گردد. به همین دلیل 30 درصد از بودجه باشگاه پژوهشگران جوان به انجمن های علمی اختصاص یافته است که باید به وسیله واحدها در اختیار انجمن های دانشجوی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راهنمایی و توانمندسازی معاونت پژوهشی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در این باره اعلام کرد: رؤسای محترم واحدها مدنظر دارند که هزینه کرد بودجه مذکور در انجمن های علمی باتوجه به مصالح کشور و اهمیت سرمایه گذاری در توانمندسازی نسل های آینده ساز کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است. از سوی دیگر از آنجایی که این بودجه از محل شهریه وصول شده دانشجویان تأمین شده است، هزینه کرد آن برای دانشجویان موجب ایجاد نشاط و انگیزه در ایشان خواهد کرد.

البته از آنجایی که قرار است توانمندسازی دانشجویان و فعالیت انجمن ها با جدیت بیشتری دنبال گردد و پیگیری های بیشتری جهت اختصاص بودجه کافی به آنها صورت پذیرد، تعلیق و یا لغو مجوز انجمن هایی که فعالیت نداشته باشند در آینده نزدیک در دستور کار قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر به منظور ایجاد انگیزه در دانشجویان علاقه مند، جلسات کمیسیون مرکزی انجمن های علمی براساس تأکید بابک نگاهداری رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان به طور منظم و هر دو ماه یکبار تشکیل و ضمن تسهیل در صدور مجوز فعالیت، فرآیندهای اداری آنها نیز تسریع می گردد.

نگاهداری همچنین بر اختصاص بودجه به فعالیت های انجمن های علمی باتوجه به گله مندی بعضی از دانشجویان مبنی بر عدم تخصیص بودجه به دلیل شرایط اقتصادی بعضی از واحد ها تأکید دارد.

در این میان بعضی از دانشجویان در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران گلایه دارند که رویکردهای جدید در واحدها آن طور که باید اجرایی نمی گردد و بعضی از مسئولان برای اجرای این رویکرد ابراز بی اطلاعی می نمایند یا از اجرای آن سرباز می زنند. البته تعدادی از دانشجویان از عملکرد مناسب و به موقع مسئولان نیز ابراز قدردانی می نمایند.

4040

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 963

به "انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در جهت خانه تکانی جدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در جهت خانه تکانی جدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید