ببینید ربات انسان نمای آمیکا پس از ارتقای قابلیت های حالت چهره، چقدر جالب و واقعی و البته گاهی ترسناک شده!

به گزارش تور تایلند، ربات انسان نما آمیکا حالا می تواند چشمک بزند، لب هایش را غنچه کند، اخم کند و در آینه پوزخند بزند. این امر پس پس از ارتقای قابلیت های بیان چهره این ربات میسر شده است.

ببینید ربات انسان نمای آمیکا پس از ارتقای قابلیت های حالت چهره، چقدر جالب و واقعی و البته گاهی ترسناک شده!

به این ربات انسان نما، 12 ویژگی نو حالت چهره داده شده و فیلمی که از آن در یوتیوب آپلود شده، خیلی محبوب شده.

آمیکا Ameca که محصول شرکت Engineered Arts در بریتانیا است، پیشرفته ترین ربات انسان نمای جهان لقب گرفته.

پیش از این در در یک ویدئوی بحث برنگیز این ربات در حال گرفتن دست یک محقق به دلیل ورود به فضای شخصی او دیده شده بود.

این ربات شباهت زیادی به ربات های فیلم من، ربات با بازی ویل اسمیت دارد. فیلمی که اقتباس ضعیفی از اثر مشهور ایزاک آسیموف بود.

همچنین آمیکا در کنفرانس های مختلف فناوری نیز در تعامل با انسان ها دیده شده بود.

شرکت Engineered Arts در وب سایت خود می نویسد: آمیکا به طور خاص به عنوان پلتفرمی برای توسعه فناوری های روباتیک آینده طراحی شده، پلتفرم کاملی برای تعامل انسان و ربات.

تمرکز ما بر ارائه فناوری های نوآورانه است که قابل اعتماد، ماژولار، قابل ارتقا و توسعه آسان باشند.

در یوتیوب کاربران در کامنت های زیر ویدئو، نظرهای مختلفی ابراز کرده اند. برخی گفته اند که باورنکردنی است.

یکی دیگر گفته آمیکا را به ربات سوفیا، ترجیح می دهد، چون او خیلی جلوتر از سوفیا است و چندین برابر سریعتر پتوسعه پیدا می کند. یکی از کاربران نوشته، در در عرض 3 سال، سوفیا فقط پیشرفت جزئی داشته است.

دیگری نوشته: تصور کنید که آمیکا را با مهارت های حرکتی ربات های شرکت Boston Robotics ترکیب شود. در این صورت آمیکا در کمترین زمان خواهد توانست مانند یک انسان راه برود، حرکت می کند و صحبت می کند (احتمالا تا سال 2024 است)

کاربر دیگری می گوید: بالا بردن ابرو در انتها بسیار زیبا بود.

باز در کامنت ها می خوانیم: بیشتر از یک هنرپیشه و هنرپیشه معمولی هالیوود.

این شرکت می نویسد که هوش مصنوعی و سیستم های یادگیری ماشینی را می توان در آمیکا در کنار سیستم عامل روباتیک آن آزمایش و توسعه داد.

این ویدئو را ببینید:

انتظار می رود رقابت بین شرکت ها در زمینه ربات های انسان نما، باعث پیشرفت سریع تری در این بخش شود. تسلای ایلان ماسک هم از نمونه اولیه Optimus، یک ربات انسان نما که برای مصارف خانگی و صنعتی در نظر گرفته شده، در 30 سپتامبر در پالو آلتو در کالیفرنیا رونمایی خواهد کرد.

ربات های تسلا در ابتدا برای جایگزینی افراد در کار های تکراری، خسته کننده و خطرناک در نظر گرفته شده اند. ماسک در مقاله ای که در مجله فضای مجازی چین منتشر شده، نوشت: اما چشم انداز ما این است که این ربات ها به میلیون ها خانوار خدمات دهند، چیزهایی مانند پخت و پز، چمن زنی و مراقبت از سالمندان.

ربات تسلا قد و وزنی نزدیک به یک فرد بزرگسال عادی دارد، می تواند اشیاء سنگین را حمل کند یا بردارد، با قدم های کوچک و سریع راه برود و صفحه نمایش روی صورت آن یک رابط تعاملی برای ارتباط با مردم است. شاید تعجب کنید که چرا ما این ربات را با پا طراحی کردیم؟! چون جامعه بشری مبتنی بر تعامل یک انسان نمای دوپا با دو دست و ده انگشت است

ماسک توضیح داد: بنابراین اگر می خواهیم رباتی با محیط خود سازگار شود و بتواند کاری را که انسان ها انجام می دهد انجام دهد، باید تقریباً به اندازه، شکل و توانایی های یک انسان باشد. او گفت که قصد دارد بر روی بهبود هوش ربات و حل مشکل تولید در مقیاس بزرگ پس از رونمایی در ماه آینده تمرکز کند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2155

به "ببینید ربات انسان نمای آمیکا پس از ارتقای قابلیت های حالت چهره، چقدر جالب و واقعی و البته گاهی ترسناک شده!" امتیاز دهید

1 کاربر به "ببینید ربات انسان نمای آمیکا پس از ارتقای قابلیت های حالت چهره، چقدر جالب و واقعی و البته گاهی ترسناک شده!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ربات انسان نمای آمیکا پس از ارتقای قابلیت های حالت چهره، چقدر جالب و واقعی و البته گاهی ترسناک شده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید