تعداد آزمون های لغو شده به 5 آزمون رسید ، کنکور سراسری استثنا شد

به گزارش تور تایلند، با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد در خردادماه آزمونی برگزار نشود و به این ترتیب آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم نیز همچون آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به تعویق افتاد.

تعداد آزمون های لغو شده به 5 آزمون رسید ، کنکور سراسری استثنا شد

به گزارش خبرنگاران، آزمون کارشناسی ارشد سال 1400 با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه کمیته های تخصصی به تعویق افتاد.

در جلسه کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به درپیش بودن موعد برگزاری آزمون های عمومی و سراسری سال 1400، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گزارشی در خصوص تقویم آموزشی کشور و آزمون های کشوری ارائه کرد و مقرر شد کنکور سراسری در روزهای 9 تا 12 تیرماه و در زمان مقرر خود برگزار گردد اما آزمون کارشناسی ارشد به تاریخ های 6 تا 8 مرداد ماه منتقل گردد.

پیش از این قرار بود آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 در روزهای چهارشنبه 5 خرداد، پنجشنبه 6 خرداد و آدینه 7 خرداد برگزار گردد و تعداد 524 هزار و 292 نفر در این آزمون ثبت نام نموده بودند.

به این ترتیب با تعویق آزمون کارشناسی ارشد سال 1400 دومینوی تعویق آزمون ها دوباره به جریان افتاد و همانند سال گذشته تصمیمات آزمونی تحت تاثیر کرونا نهاده شد.

پیش از این کنکور کارشناسی ارشد پزشکی 1400 نیز به تعویق افتاده بود.

آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال 1400 که قرار بود در روزهای 30 و 31 اردیبهشت ماه 1400 برگزار گردد در موعد مقرر برگزار نمی گردد. البته در خصوص این آزمون هنوز تاریخ مشخصی اعلام نشده است.

در آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال 1400 بیش از 67 هزار نفر ثبت نام نموده بودند.

همچنین پیش از این آزمون کارآموزی وکالت و آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت MHLE (دوره 61) که قرار بود 19 فروردین ماه و آزمون دستیاری پزشکی در 20 فروردین ماه برگزار گردد با تصمیم مراکز مربوطه لغو شده اند.

با وجود اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر برگزاری کنکور سراسری در روزهای 9 تا 12 تیرماه و در زمان مقرر اعلام شده اما همچنان سایه کرونا بر سر این آزمون نیز واقع شده است و ممکن است تحت تاثیر شرایط کرونایی قرار گیرد.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1666

به "تعداد آزمون های لغو شده به 5 آزمون رسید ، کنکور سراسری استثنا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد آزمون های لغو شده به 5 آزمون رسید ، کنکور سراسری استثنا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید